Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakkamera , evigt beskidt

Startet av elmu, tirsdag 28. februar 2017, klokken 09:41

« forrige - neste »

singstaen

Fortsett gjerne og fyll inn her:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZZWESem6B3mRJ975qgRZgNJDQGGetH2k659LZGRav5c/edit

Da blir det ganske tydelig hvor mye variasjon og rot det er med køen. Det er veldig synd at det er blitt slik og jeg mener at de skylder oss en god forklaring - spesielt de som blir skadelidende...
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

knut.aulie

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 26. mai 2017, klokken 19:43
Sitat fra: bno på fredag 26. mai 2017, klokken 17:45
I dag fikk jeg min QG. Kjørte 300 meter fra forhandler til garasjen.

Helt vanvittig at du bestilte 14 dager etter meg og får bilen  lenge før
Dette begynner å gnage litt på meg også!

Får bil om ca tre uker, men det er ganske lenge når en var først i den køen som Opel sier de har så stålkontroll på med dato og klokkeslett.

knut.aulie

Sitat fra: singstaen på fredag 26. mai 2017, klokken 21:27
Fortsett gjerne og fyll inn her:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZZWESem6B3mRJ975qgRZgNJDQGGetH2k659LZGRav5c/edit

Da blir det ganske tydelig hvor mye variasjon og rot det er med køen. Det er veldig synd at det er blitt slik og jeg mener at de skylder oss en god forklaring - spesielt de som blir skadelidende...
Skal fylle ut der når jeg får bilen. Synes absolutt Opel bør forklare med stor overbevisning!

jche

De følger køen i Kristiansand ihvertfall. Jeg bestilte først og fikk først :-)
Lykkelig eier av Opel Ampera E :)
Electric Blue med alt utstyr
Bestilt 19.09.16
Levert 22.05.17

orienteringsbass

Det ble spurt om hvilken bilbåt som kommer til Drammen 29.5. Jeg sjekket, og det er Baltic Breeze. Den gikk fra Zeebrugge i går, etter min informasjon, og er nå i Bremerhaven. Skal ankomme Drammen om morgenen på mandag. Tror min lille røde er ombord der. Men jeg møter ikke opp for å heie. Leser heller beretninger fra dere andre som allerede er ute og kjører.
1999 Renault Mégane med tiltagende småproblemer
2017 Ampera e Glory Red levert 2.6.2017

Olemann

Har en hypotese om levering og kølister og forsinkelser, som får det meste til å "gå opp".

1. Opel Norge har en felles og sentral liste, der alle er nummert i en felles kø, basert på dato for endelig signering av kontrakt med lokal forhandler.   Ingen forskjell på forhandlere.
2. Bilene er bestilt  iht.spec og iht. denne listen mot GM.
3. Bilene allokeres på et tidspunkt, og før de ferdig produsert, et VIN nr.
4. Når VIN er gitt, så kobles dette fysisk og konkret til den enkelte kundebil. Og her ligger svakheten.
5. Mange faktorer påvirker produksjonen (farger, utstyr, deler ++)   så rekkefølge på produksjon av den enkelte bil er ikke den samme som den norske Opel felles lista.
6. Prod.stoppen som ble annonsert nylig rammet tilfeldig mange av bilene som enda ikke var produsert, og dette kan, iht. pkt 4 over, ramme også tidlig bestilte biler med allokert VIN.
EDIT, glemte ett punkt; Etter produksjon skal bilen sendes, rekkefølgen her virker tilfeldig, og neppe iht. rekkefølge bilen kom ut av prod.hallen på.  Ikke lett å skjønner hvorfor noen står lenge, andre kort, med mindre man da samler opp og kun har sending med lange intervaller.
Pkt 5 og pkt 6 vil føre til at tidspunkt for biler inn til Norge ikke nødvendigvis er identisk med Opels norske liste.
Opel vil således med rette kunne hevde at det ikke er mangel på struktur i felles lista og bestillinger fra Norge.
Hvem som rammes av forsinkelse er derfor knytt til andre årsaker og også tilfeldig uflaks.

Ideelt sett så strømmer bilene ut av GM's fabrikk presis i den rekkefølge de står på Opels norske liste....men at det skulle bli sånn har i alle fall aldri jeg trodd på:-)

bmw2002

Det forklarer ikke hvordan en vi kjenner får bilen en måned før selv om han bestilte etter. Bilen har samme farge og utstyr.

TM

Jeg bestilte første dag og får visstnok  bilen 3 mnd etter de første. Har ikke fått annen forklaring fra Opel  enn «Takk for at du valgte Opel. Din forhandler vil holde deg orientert om leveransen  >:(   

bmw2002

Sitat fra: TM på lørdag 27. mai 2017, klokken 17:52
Jeg bestilte første dag og får visstnok  bilen 3 mnd etter de første. Har ikke fått annen forklaring fra Opel  enn «Takk for at du valgte Opel. Din forhandler vil holde deg orientert om leveransen  >:(

Får ikke akkurat lyst til å kjøpe Opel igjen da...

bmw2002

I mitt tilfelle ble bilen produsert før mange andre, men den ble stående lengre å vente på båt i USA og Belgia.

Kan virke som det er litt tilfeldig hvilke biler som får plass...

En annen ting er at bilen til en bekjent hadde stått noen dager hos forhandler, først når han kontaktet forhandler for å spørre om noe fant selger ut at bilen allerede hadde kommet. Så virker som biler bare plutselig dukker opp...

oland

Fikk hyggelig telefon fra forhandler om at bilen er ankommet Norge i dag :) Skal en rask tur innom Haugesund for klargjøring før den sendes over fjellet til Oslo.
2017 Opel Ampera-e

seidl

Jeg fikk senest for under 2 uker beskjed at bilen ankommer forhandler i midten av juni. Igår fikk jeg telefon om at den sto hos forhandleren...Får den utlevert på tirsdag   8)

-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Hansi

Hmm, misunnelig.. Håper jeg får positiv overraskelse snart og..
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

bno

Gled dere. Denne er fantasisk bra å kjøre og frihetsfølelsen den gir på el er "deilig."  :+1:
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Stigzy

Min var visst fortsatt i Belgia og selgeren var usikker på når neste båt går derfra. Noen som vet? :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA