Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakkamera , evigt beskidt

Startet av elmu, tirsdag 28. februar 2017, klokken 09:41

« forrige - neste »

zbk

Det følger med lader, type2-kabel og skumsett/kompressor. Kun laderen kom med bilen, resten var tydelig bestemt så sent at de ikke var ankommet enda. Vet ikke hvor lang tid det tar før de blir levert.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

bmw2002

Sitat fra: zbk på lørdag 20. mai 2017, klokken 15:01
Det følger med lader, type2-kabel og skumsett/kompressor. Kun laderen kom med bilen, resten var tydelig bestemt så sent at de ikke var ankommet enda. Vet ikke hvor lang tid det tar før de blir levert.

Hvor skal man legge alt dette når det ikke følger med noen bunn i bagasjerommet?

Ipadjove

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 20. mai 2017, klokken 15:47

Hvor skal man legge alt dette når det ikke følger med noen bunn i bagasjerommet?

Noe av det passer vel under den nederste bunnplata? Ser på bilder av Bolten, så er der plass til litt i 'reservehjulsbrønnen'.

TM

Leverer de ut biler uten skumsett / kompressor ? Mulig dekkbytte er omfattet av Opel Assistanse, men litt upraktisk hvis man er langt unna en servicebil.

zbk

Kompressor/skumsett passer nok under bunnplata. Tror den egentlig var tenkt å leveres uten pga. "punkteringsfrie" dekk, men det var tydeligvis gjort om (pga vinterdekk?). Går det galt før den kommer blir det Opel Assistanse :-)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

bno

Ok da kommer kabler mm med skjønnrr jeg. Takk for innspill. :+1:
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

knut.aulie

Plenty med plass under plata, denne bilen har også Bose

kammiz

Ikke spesielt god plass til kabler, jeg tror jeg hiver ut hele den boksen og legger tynne asfaltmatter og har ting løst.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Ae

Think 2008 - 65000 km  - solgt
Nissan Leaf 2014 - 82000 km - solgt
Opel Ampera-e 2017 - 48000 km
Audi etron - Bestilt

TM

Gratulerer  :)...og jeg bestilte første dag hos samme forhandler og av samme selger. Han forklarer forsinkelsen på 3 mnd med at det har med logistikk å gjøre. Jeg mener det skyldes MANGEL på logistikk  hos GM >:(

"Logistikk er kunnskapen om å planlegge, administrere og organisere vare- og informasjonsstrøm i næringslivet eller militæret.[1] Det handler om å oppnå høyest mulig effektivitet gjennom god service og lave omkostninger. Den som arbeider med logistikk kalles for logistiker. Begrepet logistikk har etter hvert glidd inn i dagligtalen for også å planlegge og organisere private aktiviteter"

Jakal

Hei, takk for deling av erfaringer fra "veteraner" med nybil. Og flott at ladekabel type 2 nå er inkludert, det var prissatt i min endelige kjøpsbestilling med selger på Skøyen for en måneds tid siden. Jeg har et par spørsmål som noen sikkert kan svare på:
* Er Amperaen full-ladet ved overlevering?
* Pga av feilinformasjon fra selger (vedr tidspunkt for endring av bestilling) får jeg ingen av tilleggspakkene. Særlig komfortpakken hadde jeg ønsket meg, ikke pga skinnseter (lite miljøvennlig ?) med Bose-anlegget. Jeg har dog ikke, hverken på Bolt eller Amperaen, sett noen vurdering av radio/lyd-anlegget. Jeg regner med at Bose-pakken er god, men er det noen av dere med standard-versjonen berolige meg med OK lydanlegg også her?

kammiz

Fullading ved levering spørs vel på forhandler, men tipper de fleste gjør det. Ihvertfall om du spør.

Bose anlegget er suverent, men bilen er helt sikkert mer enn bra nok som standard også. :-)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Nickelilltroll

Lydanlegget med Bose-uppgradering är inte det bästa jag hört. Tog Dynaudio till min E-golf och där var det STOR skillnad mot orginalt. WV vs Chevrolet lydanlegg är 2 helt olika världar.

Så summasumariun, kommer inte ihåg vad det var i den pakken på Ampera-e. Har beställt det men blev besviken över ljudkvaliten. Bästa är väl om du går in hos en förhandlare å prövar bägge mot varandra? Är väl mer än ljuduppdateringen man betalar för :)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Jakal

Takker for svar. Bilen min leveres om en måneds tid, valgmulighetene mht tilleggspakker forsvant allerede i januar for min bil.

knut.aulie

Min levering ble flyttet frem tre hele dager. Det er tydeligvis noen justeringer av tidspunkter underveis i positiv retning også, selv om denne bare ga en liten en.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA