Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakkamera , evigt beskidt

Startet av elmu, tirsdag 28. februar 2017, klokken 09:41

« forrige - neste »

alv1

Sitat fra: Tom E. på fredag 19. mai 2017, klokken 10:56
Min bil ankommer forhandler i neste uke en gang.
Hva med neste år som du fikk hele forumet til å tro?

Frissy

TM

Hva slags felger er det på EK 40500 på det nederste bildet ?

kammiz

takk takk :D den stygge plata bak nummerskiltet blir fjernet på alle biler som leveres ut, har jeg fått beskjed om. Min var fjernet ihvertfall.

Bilen har suverent lys spør du med, selv om det ikke er som led matrix lyktene opel selger på andre nye biler idag. Det er AFL lys, svingbar bixenon med autoblending osv.

felgene er av merket Bola :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

TM

Sitat fra: kammiz på fredag 19. mai 2017, klokken 15:59
Det er AFL lys, svingbar bixenon med autoblending osv.
Gratulerer med ny bil. AFL...så det betyr at det er noe Opel teknologi ?
Full effekt Xenon krever vel lyktespyler og automatisk høydejustering ?

kammiz

Er vel under grensa for kravet slik som tesla da kanskje? Afl er jo en delt teknologi. Brukes både i Europa og USA.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Olemann

Hva er fordelen med Bola felgene vs. de originale ?   Trodde Opel anbefalte de originale på sommerhjulene og heller noen uten karbon på vinterhjulene?

takk takk :D den stygge plata bak nummerskiltet blir fjernet på alle biler som leveres ut, har jeg fått beskjed om. Min var fjernet ihvertfall.

Bilen har suverent lys spør du med, selv om det ikke er som led matrix lyktene opel selger på andre nye biler idag. Det er AFL lys, svingbar bixenon med autoblending osv.

kammiz

Sitat fra: Olemann på fredag 19. mai 2017, klokken 17:36
Hva er fordelen med Bola felgene vs. de originale ?   Trodde Opel anbefalte de originale på sommerhjulene og heller noen uten karbon på vinterhjulene?

Fordelen er at de ser mye bedre ut. :-)

Thomas Kamrud Jahnsen

Olemann

OK; takk for svar, så prismessig blir det hipp som happ som med original?  Trenger jo felger til vinterhjulene, så hva er prisen på Bola vs de originale alu Opel vinterfelgene?

Og, beklager at dette ikke har noe med leveringsdato å gjøre, men ikke lett å flytte tema heller...

Gnilre

I dag fikk jeg bilen min. Har bare kjørt 6 km hittil og blir ikke så mye mer i det daglige nå for tiden siden jeg prøver å sykle mest mulig. Men til neste helg blir det antagelig mer enn 1000 km.

Veldig fornøyd med bilen hittil. Ble lovet en type 2 32A ladekabel med på kjøpet som var et skikkelig pluss synes jeg; får den om en måneds tid. Det her er den andre elbilen jeg kjøper - tiden med å kjøpe nye fossilbiler er forbi for min del  :)
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

bno

Var innom forhandler Kvia Stavanger. Der har fe fått inn 3 AE rød, Orange og en QG sistnevnte tror jeg er min  ;D

Spørsmål til dere som har fått deres, fulgte med type 2 kabel også?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Gnilre

Sitat fra: bno på lørdag 20. mai 2017, klokken 13:04Spørsmål til dere som har fått deres, fulgte med type 2 kabel også?
Ble ikke levert med min bil, men jeg skulle få den uten ekstra kostnader om cirka 1 måned. Jeg forstod at kabelen er inkludert i leveransen fra 2018-modellen.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

kammiz

Sitat fra: Olemann på fredag 19. mai 2017, klokken 17:43
OK; takk for svar, så prismessig blir det hipp som happ som med original?  Trenger jo felger til vinterhjulene, så hva er prisen på Bola vs de originale alu Opel vinterfelgene?

Og, beklager at dette ikke har noe med leveringsdato å gjøre, men ikke lett å flytte tema heller...
Prismessig billigere enn originale felger, spørs litt hva slags dekk du skal ha. Og så må man jo kjøpe vinterdekk til de andre felgene også.

Thomas Kamrud Jahnsen

knut.aulie

Sitat fra: Gnilre på lørdag 20. mai 2017, klokken 13:43
Sitat fra: bno på lørdag 20. mai 2017, klokken 13:04Spørsmål til dere som har fått deres, fulgte med type 2 kabel også?
Ble ikke levert med min bil, men jeg skulle få den uten ekstra kostnader om cirka 1 måned. Jeg forstod at kabelen er inkludert i leveransen fra 2018-modellen.
Jeg får med til min som blir levert nå i juni.

Min selger sa at det følger med alle biler.

bmw2002

Vi får bilen uke 26, satser på at det stemmer. Starter ferien på fredag så må få den på torsdag eller før.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA