Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp! Interiør-valg: hvilken har dere - og er dere fornøyd?

Startet av JanØ, tirsdag 28. februar 2017, klokken 09:35

« forrige - neste »

JanØ

Hei, har en oransje charge-amp kabel som brått går over i "fault" når jeg plugger i kontakten.
Selger av bilen, finner ikke kvittering- og husker ikke hvor denne ble kjøpt. All informasjon jeg har, er at den ble kjøpt like etter at den ble registrert i mai 2013.

Jeg har snakket med Charge Amp, som ønsker en kvittering, hvis jeg skal pårope meg reklamasjon, noe jeg absolutt har lyst til:)

Har sendt mail til nofuel og elbilhjelpen, men de finner ikke kjøpsnavn i sine systemer. Noen som har tips til hvor denne kan ha blitt kjøpt i 2013, med tanke på hvem som hadde disse i sortimentet sitt den tid? Blir kanskje et "skudd i blinde" men..prøver alikvell. Det gjelder da en oransje kabel, hvor du kan velge mello 6-10-16 amp.

elektrolux

Rart du må ha kvittering for å benytte deg av fabrikkgarantien.

Send oss de aktuelle navnene kabelen kan være kjøpt under så sjekker vi på nytt. Vi hadde et annet regnskapsystem i 2013, så det er mulig navnet ikke fulgte med inn i eA.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

JanØ

Sendt deg epost nå...takk for skikkelig oppfølging og hjelp! Blir jo lett å velge hvor man skal kjøpe kabel neste gang;)

elbil-1

Det er ikke bare samme feil som på min?

Da var det bare å låse den opp med koden på tastaturet/knappene på håndtaket...



JanØ

Hei, og takk for svar. Det ser ikke ut til at den er låst. Er det slikt at kabelen først lyser kjapt på "fault", så over på blå? Charge-Amp sier at dette er helt normalt på kabelen, men jeg har ikke lagt merke til det, på de 1 1/2 årene jeg har hatt den..mener den startet rett opp på blå. Ble skeptisk da den brått indikerte "fault"..

Bil2

Kjøpte selv en slik i starten av 2013. Den ble kjøpt direkte fra Charge-Amps sin hjemmeside. Har de den opprinnelige eierens navn så de kan søke i sine systemer?
Oslo
Blå Leaf 10.02.2012. Solgt
Kobberfarget Leaf 2018 40 kWh

nofuelno

Sitat fra: JanØ på fredag 30. desember 2016, klokken 19:56
Hei, og takk for svar. Det ser ikke ut til at den er låst. Er det slikt at kabelen først lyser kjapt på "fault", så over på blå? Charge-Amp sier at dette er helt normalt på kabelen, men jeg har ikke lagt merke til det, på de 1 1/2 årene jeg har hatt den..mener den startet rett opp på blå. Ble skeptisk da den brått indikerte "fault"..
Min er erfaring er også at en Charge Amps kabel kan lyse rødt i sekundet man plugger den i strømmen før den går over til blått, men den fungerer helt fint for det.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

JanØ

Bil2- mulig det er det som er blitt gjort. Skal sjekke litt videre hos Charge-Amp:) Takk for tipset.

Nofuelno- bare rart at den ikke har gjort det før- merkelig at jeg ikke har lagt merke til det over så lang tid:).. er det slikt at kabelen gjør dette hele tiden, eller en gang i blandt. Hos meg blinker den nå kjapt rødt, og over på blå. Jeg kan da velge ampere, og bilen lader faktisk...altså- da er det ingenting å bekymre seg over? Ingen fare for bilens batteri etc?

nofuelno

Sitat fra: JanØ på onsdag 04. januar 2017, klokken 11:44
Bil2- mulig det er det som er blitt gjort. Skal sjekke litt videre hos Charge-Amp:) Takk for tipset.

Nofuelno- bare rart at den ikke har gjort det før- merkelig at jeg ikke har lagt merke til det over så lang tid:).. er det slikt at kabelen gjør dette hele tiden, eller en gang i blandt. Hos meg blinker den nå kjapt rødt, og over på blå. Jeg kan da velge ampere, og bilen lader faktisk...altså- da er det ingenting å bekymre seg over? Ingen fare for bilens batteri etc?

Ingenting å bekymre seg over. Bilen får den strømmen den trenger for å lade.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

lifern

Min charge amps kabel har begynt å tulle seg.
Den lyser rødt før den går over til blått og starter lading som normalt.
Etter et par minutter slutter bilen å lade, men kabel lyser blått. Den blinker ikke slik den gjør ved lading, men bare lyser.
Når jeg prøver å starte bilen er det et gult varsel lys der.
SVART EUROLEAF 2013

Powerflux

Sitat fra: lifern på lørdag 07. januar 2017, klokken 08:54
Når jeg prøver å starte bilen er det et gult varsel lys der.
Da er det eneller flere  feilkoder som ligger å sperrer.
Hvis du har LeafSpy kan du slette feilkodene og prøve igjen.

Jeg har hatt dette et par ganger og sletting av feilkodene har rettet problemet.

Etter å ha ladet litt har jeg kjørt et nytt feilkodescan uten at noen koder har blitt generert!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

nofuelno

Sitat fra: lifern på lørdag 07. januar 2017, klokken 08:54
Min charge amps kabel har begynt å tulle seg.
Den lyser rødt før den går over til blått og starter lading som normalt.
Etter et par minutter slutter bilen å lade, men kabel lyser blått. Den blinker ikke slik den gjør ved lading, men bare lyser.
Når jeg prøver å starte bilen er det et gult varsel lys der.
Jeg har mistanke om at det er feil på din ladekabel.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Lars C. Krogenæs

For å ha krav på reklamasjon skal man sansynligjøre alder og hvor den er kjøpt.

Her burde Charge Amps ta dette uten diskusjon, da kabelen ikke er eldre enn 5 år (5års reklamasjonsrett).

Om den er sendt fra Sverige, kan det evt. være problematisk om det er svensk kjøpslovgivning som gjelder.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Charge-amps kan nok ut fra serie nr se hvor den er solgt. De innrømmer jo 5 års fabrikkgaranti, og ingen av disse kablene er over 5 år, så ser ikke helt hvorfor dette er så vanskelig.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

nofuelno

Til alle som har problemer med en slik kabel, send den inn til:

Kontroll Elektro AS
Fornebuveien 37
1366  LYSAKER

Det er de som har service på disse kablene i Norge.

PS:Selv om en sluttkunde ønsker å påberope seg 5 års reklamasjonsrett,
     vil ikke alle typer feil kunne gå som en garantisak.
     Det kan være mange ulike årsaker til at en slik kabel ikke fungerer:
     > kjørt over av bil eller gressklipper
     > ligget i vann / søle
     > benyttet på strømuttak med dårlig kontakt slik at plugg er blitt svidd.
     > Kodelås utilsiktet aktivisert. ( gir et raskt blinkende rødt lys )
     Om en kabel slutter å fungere og ikke har synlige tegn på ytre påvirkninger,
     vil det sannsynligvis bli klassifisert som en fabrikasjonsfeil med reklamasjonsrett.
     Det vil også være mulig å oppgradere seg til den mer robuste Charge Amps RAY Type 1 mot et tillegg.
     
     
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA