Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av Elbil fundamentalist, mandag 27. februar 2017, klokken 15:52

« forrige - neste »

Elbil fundamentalist

"Assome car" sier han mange ganger. 160km på vinterføret 5 minus er veldig bra! Masse utstyr bra navigasjon. En god kandidat som bil nr 1.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

knut3448

#1
De første bilene som kom til landet var visstnok uten varmepumpe. Vet noen om det var varmepumpe på denne?

Esp1gr1

Fra skiltet er bilen blant de siste leverte og har helt sikkert varmepumpe. Det var vel kun et par demobiler som kom til landet tidlig i høst som kom uten varmepumpe?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Polar White Hyundai IONIQ med teknikkpakke, skinnseter, vinterhjul og hjemmelader bestilt 5/9-2016, levert 29/11-2016.
Audi e-tron 50 Advanced Business bestilt 29/11-2019, levering rundt uke 7 2020

Amoss

Sitat fra: knut7 på mandag 26. desember 2016, klokken 09:24
De første bilene som kom til landet var visstnok uten varmepumpe. Vet noen om det var varmepumpe på denne?

Han hadde oppe panseret på denne og pekte på noe han trodde kunne være varmepumpen. Regner da med at han visste at bilen faktisk hadde varmepumpe - uten at jeg kan si noe om hvorvidt han pekte på korrekt del :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

moby666

Bilen teslabjørn kjørte bil med vp, men bilen hadde piggdekk av kanskje ikke den typen som ruller best.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Crown

Lurer på hva det tykke laget med ruglete is som etter hvert la seg over bilen har å si for luftmotstanden :)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

knut3448

Det hadde vært rått om bilen hadde slikt forbruk uten varmepumpe  (: Jeg vurderer sterkt denne med ~45kWh, evt den elektriske Hyundai SUVen som visstnok kommer i 2017.

Elmo

Sitat fra: Esp1gr1 på mandag 26. desember 2016, klokken 10:11
Fra skiltet er bilen blant de siste leverte og har helt sikkert varmepumpe. Det var vel kun et par demobiler som kom til landet tidlig i høst som kom uten varmepumpe?

Ja, bare de 5 første demo-bilene som ikke har varmpumpe.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Batteritralla

Jeg har også prøvekjørt Ionic, dog ikke så langt som Bjørn Nyland.

Absolutt en bil som bør være med på listen om man ser etter en bil i et annet pris/rekkevidde segment enn Tesla.

Det er  en "bil-bil", men en fordømt god sådan!

Svært mye utstyr med i prisen, og ingen åpenbare svakheter.

Med rett markedsføring så burde denne bilen være i stand til å ta store andeler av markedet.

Den står høyest på min liste om man ser på totalbildet for hva man får for pengene i dette pris segmentet.

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

tuono

Nå er vel markedet mer enn klar for bilen med den lille markedsføringen som har vært. Overklar i forhold til hva Hyundai klarer å levere. Er bare å lese frustrasjonen, her inne og på FB-gruppen, fra folk som vil ha bilen.

Jorgen86

Sitat fra: Elmo på mandag 26. desember 2016, klokken 14:34
Sitat fra: Esp1gr1 på mandag 26. desember 2016, klokken 10:11
Fra skiltet er bilen blant de siste leverte og har helt sikkert varmepumpe. Det var vel kun et par demobiler som kom til landet tidlig i høst som kom uten varmepumpe?

Ja, bare de 5 første demo-bilene som ikke har varmpumpe.
Den har varmepumpe, det er min bil så :)
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Elbil fundamentalist

Gratulerer med fin bil, og takk for at du lånte den til Bjørn slik at vi kunne få se den videoen. :) Det er akkurat denne type videoer som viser elbilkjøring i praksis. At man fint kan dra på langtur med dem.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

sven erik

kjørt bilen en stunf greuer man fint 18 til 20 mil på vintern  uten problen  men bra video

tuono

Når jeg (som fersk elbilfører) klarer rundt 18 mil på fylkesveinettet rundt Tromsø under de forholdene som har råder her i november-desember. Med fullstendig uøkonomiske hastigheter.... så tror jeg du er litt småbeskjeden  :)

AppleKnocker

Når man ser snitthastighetene Bjørn opererer med, så er det snakk om realistisk, god fart på langkjøring på god tofelts vei. Man kan komme lenger ved å kjøre saktere, men også kortere hvis det er motorvei.Jeg liker disse testene bedre enn økokjøringsøvelser hvor farten åpenbart er lavere enn man ville hatt i en fossilbil.Veldig bra test og ca 16 mil rekkevidde er også veldig bra av Ioniq.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA