Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Helårsdekk

Startet av bno, søndag 26. februar 2017, klokken 10:37

« forrige - neste »

Sør

Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

moby666

Har registrert meg, men fikk ikke være med på betatiestingen :(

Har du noen en Waze APK fil med Android Auto så si ifra :)
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Como

Kunne TomTom eller Garmin laget en liten GPS-boks, uten skjerm, som ikke er avhengig av mobilnettet, men som kunne kobles til USB og bruke bilens skjerm via Android Auto grensesnittet?
Kjenner ikke begrensningene i Android Auto.

knut3448

Sitat fra: Como på tirsdag 04. april 2017, klokken 21:27
Kunne TomTom eller Garmin laget en liten GPS-boks, uten skjerm, som ikke er avhengig av mobilnettet, men som kunne kobles til USB og bruke bilens skjerm via Android Auto grensesnittet?
Kjenner ikke begrensningene i Android Auto.

Hva med noe slikt?
http://www.sygic.com/car-navigation/features

bmw2002

Sitat fra: knut7 på tirsdag 04. april 2017, klokken 22:06
Sitat fra: Como på tirsdag 04. april 2017, klokken 21:27
Kunne TomTom eller Garmin laget en liten GPS-boks, uten skjerm, som ikke er avhengig av mobilnettet, men som kunne kobles til USB og bruke bilens skjerm via Android Auto grensesnittet?
Kjenner ikke begrensningene i Android Auto.

Hva med noe slikt?
http://www.sygic.com/car-navigation/features

Dette er ikke mulig med Opel. Android Auto støtter ikke annet enn Google Maps. Google vil ikke ha konkurranse. Apple støtter kun Apple Maps.

kammiz

det går jo an å skaffe en billig android telefon som alltid ligger tilkoblet i bilen feks.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

TM

Synes det er merkelig at de har valgt en slik løsning. Det er kanskje ikke så ofte man kjører til ukjente steder, men bruk av navigasjon er jo også viktig for å gi en nøyaktiv beregning av rekkevidde.  Løsningen om å ha en ekstra Android telefon i bilen Høres ikke så dum ut, og den trenge vel ikke sim kort heller ? Forutsetningen er at man da kan koble til sine vanlige telefon via bluetooth for å håndtere alt annet enn navigasjon. Det spørs om det er mulig.

Como

Det er en del irriterende småting med denne bilen som sammen begynner å bli betydelig. Spent på hva som vil irritere mest etter at vi har mottatt bilene våre.

Ipadjove


Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: S4e på tirsdag 24. januar 2017, klokken 12:55
Noen som vet om en kan bruke Google map på iPhone eller om bare Apples versjon vises i Apple Carplay?

Mitt inntrykk er at Google har et bedre kart og ikke minst er oversikt over kø ekstremt nyttig.

Ser ut til at det foreløpig bare er Apples innebygde kart man får opp via Car Play. Dvs, App Store kommer med forslag at man kan kjøpe en navigasjons App som heter BringGo.
Verken Google Maps eller Here WeGo fra min IOS kommer inn som valg.

S4e

Sitat fra: Arne Johan Larsen / Finnøy på mandag 08. mai 2017, klokken 17:49
Sitat fra: S4e på tirsdag 24. januar 2017, klokken 12:55
Noen som vet om en kan bruke Google map på iPhone eller om bare Apples versjon vises i Apple Carplay?

Mitt inntrykk er at Google har et bedre kart og ikke minst er oversikt over kø ekstremt nyttig.

Ser ut til at det foreløpig bare er Apples innebygde kart man får opp via Car Play. Dvs, App Store kommer med forslag at man kan kjøpe en navigasjons App som heter BringGo.
Verken Google Maps eller Here WeGo fra min IOS kommer inn som valg.

Tror dessverre det stemmer, men dette er det Apple som styrer.
Skulle selv gjerne hatt Google map som viser kø!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

bmw2002

Har du CarPlay får du kun Apple Maps. Har du Android Auto får du kun Google Maps.

Apple Maps viser kø hos meg i allefall.

knut.aulie

Noen som vet om en kan ha en kablet Android telefon liggende i bilen og bruke iPhone trådløst over Bluetooth som telefon?

S4e

Sitat fra: bmw2002 på mandag 08. mai 2017, klokken 21:07
Apple Maps viser kø hos meg i allefall.

Det var jeg ikke klar over - det er i så fall flott for det er svært nyttig!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA