Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Helårsdekk

Startet av bno, søndag 26. februar 2017, klokken 10:37

« forrige - neste »

kammiz

Sitat fra: knut.aulie på mandag 13. mars 2017, klokken 12:08
Sitat fra: kammiz på mandag 13. mars 2017, klokken 11:48
fantastisk at slikt skjer før bilene begynner å komme til norge, så de rydder opp i software før vi får bilene :)
Hvis de gjør det!

siden bilen har OTA updates så er det lov å håpe at de er på plass til vi får bilene :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

grepakar

#181
Jeg var på bil messen i Geneve og fikk sett bilen for første gang. Det var rett og slett en nedtur. Bilen er gørr kjedelig, baksetet er en benk, forsetene ikke spesielt bedre og interiøret 'plastic fantastic'. Jeg har 2 stk. iMiev som har mer sjarm enn denne krabaten.

Olemann

Sitat fra: grepakar på tirsdag 14. mars 2017, klokken 21:41
Jeg var på bil messen i Geneve og fikk sett bilen for første gang. Det var rett og slett en nedtur. Bilen er gørr kjedelig, baksetet er en benk, forsetene ikke spesielt bedre og interiøret 'plastic fantastic'. Jeg har 2 stk. iMiev som har mer sjarm enn denne krabaten.

Interessant.  Beskriv hvordan det var å sitte i bilen (om du gjorde det, og hvor høy du er).  Og litt mer om plastic fantastic.

Knut Røe

Interessant. Autofil var fra seg av glede over denne bilen, og kunne nesten ikke skryte nok av den. Alt fra gode seter, gjennomtenkt ergonomi, klare og lyse skjermer selv i fullt sollys, god innvendig plass. Kort sagt ekstremt mye bra med den. Tror fort du hadde forandret mening om du kunne hatt den et par uker og lært den å kjenne.
Folk som har bestilt har ikke akkurat tatt noen risiko, dette er det kanskje sikreste kjøpet på veldig lenge.

grepakar

Jeg har også lest gode tilbakemeldinger på denne bilen så mulig jeg hadde jekket forventnings nivået for høyt. Men jeg synes rett og slett den var så kjiip at jeg tror jeg må ta en ny runde. Hadde håpet på et løft fra iMiev som er en 'ryggsekk' men Opel'en føltes omtrent det samme. Nå har jeg jo ikke kjørt den så den kan vel være kjøre opplevelsen er bedre enn syns inntrykkene.

Amoss

Sitat fra: grepakar på tirsdag 14. mars 2017, klokken 21:41
Jeg var på bil messen i Geneve og fikk sett bilen for første gang. Det var rett og slett en nedtur. Bilen er gørr kjedelig, baksetet er en benk, forsetene ikke spesielt bedre og interiøret 'plastic fantastic'. Jeg har 2 stk. iMiev som har mer sjarm enn denne krabaten.

Var det den samme gule pre-produksjonsmodellen som ble vist i både Paris og i Oslo som var i Geneve, eller var dette en ny produksjons utgave?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

grepakar

Den var lys blå/grå blå. Den gule ser bedre ut.


knut.aulie

Sitat fra: grepakar på tirsdag 14. mars 2017, klokken 22:35
Jeg har også lest gode tilbakemeldinger på denne bilen så mulig jeg hadde jekket forventnings nivået for høyt. Men jeg synes rett og slett den var så kjiip at jeg tror jeg må ta en ny runde. Hadde håpet på et løft fra iMiev som er en 'ryggsekk' men Opel'en føltes omtrent det samme. Nå har jeg jo ikke kjørt den så den kan vel være kjøre opplevelsen er bedre enn syns inntrykkene.
Jeg har bestilt Ae og får den i mai/juni.

Tror jeg skjønner hva du mener. Jeg satt i den gule som var i Oslo, og ble på ingen måte overveldet av luksusen i interiøret. Dette er en bil som nok bør kjøres og oppleves i forhold til prestasjoner.
Det er god plass i bilen i forhold til størrelsen og forholdsvis stor skjerm, det er stort sett det den har å komme med interiørmessig.

Det er rekkevidde, sprut og kjøreegenskaper som gir den en fordel, sett i forhold til pris.

Ae er ingen imponator bil.

AmocoCadiz

#189
Bolt AE er en bil som ble presentert allerede for flere år siden, og det er svært mange som har ventet lenge ( og fortsatt vil vente lenge på levering).
Ikke rart det bygger seg opp forventninger som fort kan bli litt for høye.

Nå er denne tråden Bolt første kundeerfaringer, altså fra folk som faktisk har testet og kjørt bilen i virkeligheten, både eiere og biltestere. Majoriteten om ikke alle gir  fortsatt svært positive tilbakemeldinger.
Den har allerede vunnet flere priser for beste bil i USA.

Totalpakken for hva AE er for type elbil og blir markedsført som er svært god;
en mindre elbil som er godt paketert med et batteri med en størrelse som vil øke mobiliteten for svært mange flere mennesker enn med noen vanlige elbiler har klart hittil.
Underveis har GM tatt noen bevisste valg, bla interiørdetaljer og seter, valg som er godt begrunnet av deres designere i forskjellige video om bilen som ligger bl.a. på Youtube.

Men en ting er helt klart, AE er i en helt annen klasse en trillingene. (Punktum!)

bmw2002

Sitat fra: grepakar på tirsdag 14. mars 2017, klokken 21:41
Jeg var på bil messen i Geneve og fikk sett bilen for første gang. Det var rett og slett en nedtur. Bilen er gørr kjedelig, baksetet er en benk, forsetene ikke spesielt bedre og interiøret 'plastic fantastic'. Jeg har 2 stk. iMiev som har mer sjarm enn denne krabaten.

Samme inntrykk jeg satt med etter å ha sett bilen i Oslo.  Hadde på forhånd trodd bilen var på Astra nivå og ble veldig skuffet. Hadde ikke bestilt bilen dersom jeg hadde fått sett den først, men hadde bestilt den før jeg fikk sett den.


moby666

Hvis ny leaf og oppgradert rekkevidde på IONIQ kommer til høsten vil jeg anta ventelistene på AE vil gå ned...
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

mfurmyr

Som eier av 3 stk Toyota Prius er jeg vant til plastikk så slike detaljer betyr lite for meg. Minus er at det tåler mindre slitasje enn premimum plast.
Opel Ampera-e.
Toyota Prius.

Øyvind.h

#193
Bjørn driver tydeligvis med test av Bolt nå!

17 grader, ikke behov for klima, ca 80km/t snitt (men ligger på 88-92km/t når bildet tas).

Melder om rekkevidde på ca 480km ved slike forhold.

Dette tilsvarer helt normale norske sommerforhold. 80km/t i snitt er midt på treet. Noen steder vil man ligge i 100+. Andre steder går det ikke raskere enn 60-70km/t.

http://glympse.com/!Teslabjorn
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

mfurmyr

Opel Ampera-e.
Toyota Prius.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA