Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Helårsdekk

Startet av bno, søndag 26. februar 2017, klokken 10:37

« forrige - neste »

S4e

Skulle gjerne hatt større bagasjerom på Ae... 90% av tiden vil vi fint klare oss, men det vil være endel tilfeller der vi vil slite litt.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Stigzy

Er som han sier, 90-95% av gangene så er bagasjeromsplassen god nok. De 5-10% kan vi improvisere(I vertfall jeg). Og for å ikke glemme, så har jo AE takrails! :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

Ipadjove

Skulle også ønskt større, men 95% av dagene stort nok her også. På mine gamle biler har jeg av og til måttet kjøre med delvis åpen bagasjeluke. På en elbil er dette kanskje bedre da egen eksos ikke blir dradd inn, om der ikke er sensorer osv som hindrer deg i å kjøre med åpen luke?

AmocoCadiz

AmperaE får vel med bagasjeplaten som gir tilnærmet flatt lasteplan, i motsetning til Bolt som kun har det i premium og ikke LT versjon.
Da kan man velge på mindre plass men lett tilgjenglig og lettlastet i hverdagen og ta ut platen for større gjenstander av og til. Ikke at det gjør totalen større, men tenker det er en praktisk oppdeling.
Eller så gjør platen at alt "rotet" med isskraper, vaskekluter, poser, paraplyer osv.  bare ender opp å bli liggende under platen i bagasjen og ta opp plassen der. Vi får se!

S4e

Tror den er mer enn stor nok med 1-3 i bilen. Flere enn 3 og med endel bagasje tenker jeg blir utfordringen.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

kammiz

Sitat fra: AmocoCadiz på lørdag 21. januar 2017, klokken 21:34
Med 2-3 store personer i baksete eller lastet fullt av IKEAkasser, ville du nok like fri bakoversikt i speilet istedenfor rygging i blinde og måtte stole på ryggepipingen.

Har man ikke hatt bakspeil m skjerm og kamera savner man det nok ikke (som de fleste ikke har hatt til nå) men er nok fint å ha hvis det var mulig.
Flere andre tilbakemeldinger fra USA om fornøyde Boltførere med kameraspeil i bilen (premium!).

Kommer det på AmperaE 2018 modellen som salgsfremmende oppgradering?

du har jo ryggekamera som vises i displayet i midten? :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Amundmo

Jeg har 2 hunder (str Border Collie). Når jeg ser videoen ovenfor så blir jeg litt skeptisk til om faktisk bagasjerommet blir stort nok. For min del blir så er det dette som avgjør om jeg kan beholde den eller ikke. Lever i håpet om at 380 liter holder ;D
Ampera-e bestilt 29/9- levert juni 17.

trykkertor

Beklager hvis dette har blitt spurt/avklart tidligere, men blir ikke Bolt levert med GPS-kartsystem?
Så denne videoen her, og han nevner noe om at bilen ikke kommer med noe kartverk.
https://youtu.be/4Ir4y2JwbEw?t=15m52s

Virker jo rimelig kjipt i 2017 at en bil ikke har integrerte kart.
Alle bilene jeg har hatt siden 2008, har hatt integrert skjerm med kartverk. Og da snakker vi om biler som koster under 300.000,- ny.

Frissy

#98
Bilen kommer ikke med navi/kartverk. Den kommer med apple carplay/Android. Dette gjelder nok flere og flere biler nå. Du bruker da et av kartverkene som ligger inne på tlf, dvs feks: Waze, Sygic,  google maps eller apple sine kart. Jeg var å kikket på MB el bil og det samme var det med den. Kunne oppgradere med eget kart til ca 5000,- men de anbefalte ikke det.
Har ikke prøvd apple car play, men tipper det fungerer greit.

Ipadjove



En som har Tesla Model S låner en Bolt.

Quetzalcoatl

#100
Sitat fra: Frissy på mandag 23. januar 2017, klokken 21:51
Bilen kommer ikke med navi/kartverk. Den kommer med apple carplay/Android. Dette gjelder nok flere og flere biler nå. Du bruker da et av kartverkene som ligger inne på tlf, dvs feks: Waze, Sygic,  google maps eller apple sine kart. Jeg var å kikket på MB el bil og det samme var det med den. Kunne oppgradere med eget kart til ca 5000,- men de anbefalte ikke det.
Har ikke prøvd apple car play, men tipper det fungerer greit.

Er det ikke snakk om at ampere e kommer standard med OnStar, som inkluderer kart?

Med Bolt er vel OnStar valgfritt?
Reservert: Tesla Model 3 (Levering sent i 2018)

bmw2002

OnStar tilbyr ikke kart. Men du kan bruke en app på mobilen til å finne en adresse, så kan du sende dette til bilen via OnStar. Da får du en enkel pilvisning, men ikke noe kart.

knut3448

Sitat fra: Ipadjove på mandag 23. januar 2017, klokken 22:15
En som har Tesla Model S låner en Bolt.

Han trykker på "Plan Route" og får følgende beskjed
-I'm sorry, to use the Plan Route command, you need to have stored destination. To get a route now, please push the blue OnStar button. (fra 16:09)

Her er det vel 2 beskjeder, han kan velge å trykke på Store Destination knappen som er 2 hakk under Plan Route knappen, eller han kan få en kjørerute fra OnStar(??). Litt vanskelig å tolke denne beskjeden kanskje, men hvorfor trykker han ikke på Store Destination?

Når han sjekker kapasiteten i bagasjerommet faller det ham aldri inn å fjerne plata i bunnen, på tross av at han vet at den ikke sitter fast.

Dette var en lite grundig test på tross av at den varte i 36min. Ikke kjørte han bilen så mye heller, og alle hans kommentarer om hurtiglading er stort sett irrelevante for oss.

Quetzalcoatl

Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 24. januar 2017, klokken 08:01
OnStar tilbyr ikke kart. Men du kan bruke en app på mobilen til å finne en adresse, så kan du sende dette til bilen via OnStar. Da får du en enkel pilvisning, men ikke noe kart.

Takk for oppklaring!

Da blir det vel Android Auto/Apple CarPlay. Hvordan er GPS-nøyaktigheten på en mobil sammenlignet med innebygd GPS i bil?
Reservert: Tesla Model 3 (Levering sent i 2018)

Radar70

Jeg har benyttet West Europa appen fra TomTom i flere år nå. Har benyttet den i flere land og den fungerer utmerket. Så GPS på telefon i bil er ikke noe problem!
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA