Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Helårsdekk

Startet av bno, søndag 26. februar 2017, klokken 10:37

« forrige - neste »

stiglj

Siden bilen har løsning for trådløs lading av telefon så trenger vi neppe ledning til Android auto. Det er nok et epleproblem.


Sent from my iPad using Tapatalk

Gurba

Det er iPhone som foreløpig ikke støtter trådløs overføring av Carplay. Android Auto fungerer trådløst.

bmw2002

iPhone støtter trådløst Car Play. Men Bolt støtter det ikke. Kommer muligens i en oppdatering.

bmw2002

Bolt støtter ikke trådløst Android Auto, ingen Chevrolet støtter det.

Gurba

Så en Youtube video der de demonstrerte Android Auto trådløst på en 2016 Chevrolet og der sa de samtidig at Carplay ikke støttet trådløst ennå. Mulig de "omskrev" problemstillingen til å gjelde iPhone i stedet for bilen da. :)

Ipadjove

#65
Første gang vi ser toppfarten på en Ampera-e?



Youtube-brukeren har lagt ut 3 klipp. Ikke mye å forstå for min del men litt greit å se bilen med Opel-logo også av og til :)

kammiz

det er nok ganske sikkert at det ikke blir trådløst hverken android auto eller apple carplay. Enig i at det er dumt, siden den faktisk kan lades trådløst i den lomma.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Kriss

Her er en som er særdeles misfornøyd med setene i sin nye Bolt:

http://www.chevybolt.org/forum/9-2017-chevy-bolt-ev-general-discussion-forum/6050-got.html

The seats. The front seat criticisms are WELL deserved, and you should all sit in them before you sign/decide on this car. Tall, average build here, and not that picky about seats or prone to back problems...and I would easily say these are the worst seats in any car I've ever owned. My friend had similar observations. My impression is that they'll best fit slender, shorter individuals (i.e., not your average American.) I can live with them (but I'm not going to, keep reading), but my wife will not. They will cause her to reject the car entirely, which is a shame, because it has a lot going for it. Briefly, at about the point where you would click your seatbelt in on either side (my finger's pointing to it in the photo), there is so little padding (and it's far less dense than I imagined/is in most european cars) that your cheek essentially hits the plastic on the seat frame. And that's when they're new / not worn down. Not quite sure how this made it through committee, not ready for prime time. The minimal extra weight needed to be added in foam pales in comparison to the weight of these cars sitting on the lots until they improve the seats. If that weren't bad enough, there is such minimal padding on the bolsters that your lateral ribs feel like they're riding on the ?plastic seat frame underneath, and fairly minimal and non-adjustable lumbar support. I think I would be ok with them for the short commuter trips that this car inspires, but I already have an auto upholstery shop working on an upgrade so that my wife will drive/drive in the Bolt. They are planning on adding more dense foam, possibly widening the frame slightly depending on what they see when they open up the seat, and adding additional lumbar support. It would not take much weight or widening to make them adequate; would recommend the team to look at Audi/VW, Volvo, or other good examples. This should get addressed ASAP; I'm doing it on my own, but shouldn't have to.



Ampera e leveres desember 2017

Tom E.

Han er jo heller ingen liten gutt med 188 cm og 98kg.

Det gir meg med 183 cm og 105kg noe å tenke på.........

zbk

Kjenner jeg er spent på de setene, ja. Virker som at man enten synes de er helt greie eller ganske pyton. Den som lever får se...
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

bno

Får håpe dette når frem til Chevrolet. Veldig skeptisk og teller nå på knapene om jeg skal kansellere.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Tom E.

Han som er så misfornøyd med setene har jo levert inn bilen og fått dette fikset med ekstra polstring. Det må da finnes en norsk butikk som også kan fikse slikt? Eller må man til utlandet da?

Goggen123

Er jo kjedelig å kjøpe ny bil på kompromisser og måtte lage lure løsninger i ettertid.
Jeg kansellerte min bestilling, og jo mer jeg leser jo greiere føler jeg beslutningen var. Satser heller på at de kommer med oppgraderinger i senere produksjonsserier, for eksempel adaptiv cruise og setene. I tillegg slipper man barnesykdommer (som jeg leser flere tilfeller om i Ioniq-forumet)

Kriss

Sitat fra: Tom E. på tirsdag 10. januar 2017, klokken 12:00
Han som er så misfornøyd med setene har jo levert inn bilen og fått dette fikset med ekstra polstring. Det må da finnes en norsk butikk som også kan fikse slikt? Eller må man til utlandet da?

Det er vel salmakere med spesialisering på bil som kan gjøre noe slikt. Hvis mange vil ha utført det samme, kan det kanskje gå an å få en god pris på dette arbeidet? Ser det som uaktuelt å vente halvannet år til på potensielt bedre seter.
Ampera e leveres desember 2017

Sverre Grevskott

Finnes flere i Bergen som kan utføre slikt arbeid. Jeg vil prøve setene først og er det for gale, blir det montert enten 3.parts seter eller utbedring av de som er der.
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA