Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Helårsdekk

Startet av bno, søndag 26. februar 2017, klokken 10:37

« forrige - neste »

Tom E.

Hvis det bare er sidevangene på sitteputen som det er litt liten plass mellom må vel det kunne ordnes med en pute man kan rigge til som man kan sitte på.

Mye verre hvis det er ryggen som er problemet.

Tom E.

Chevrolet reported the first month of Bolt EV sales earlier today. The total: 579 cars reached eager buyers in December.

That isn't too shabby a number, considering full production only began in the middle of November, and the first deliveries were made on December 13th. Those token three cars turned out to be part of a Bay Area press event and not the opening of the Bolt pipeline.

As anyone who was driven slightly mad waiting for their Bolt to arrive already knows, Chevy held back the cars in the first few weeks of production. When the company would tell us anything, the best we were offered was the dreaded "bayed" status code.

Was that a fancy name for gathering snow in a parking lot in Michigan, or were they in quality control? We never really knew, and neither did the dealerships, apparently.

Based on the tea leaves of available cars at dealerships into the first week of the new year, virtually every Bolt shipped in December was either a preorder, or was sold within moments of touching the pavement. Not bad for a brand new model. I imagine a couple thousand more are on their way, so Bolts probably won't be nearly as scarce (at least in California and Oregon) in January.

The crazy part is, I actually own one of the first few hundred of what I predict will be at least a minor landmark in automotive history. Unfortunately it rained all day, so I had little opportunity to drive my future museum piece.

But one thought did occur to me rather suddenly today as I was gliding to a stop without using any braking: I was gliding to a stop without using any braking. Meaning, I was stopping without any brake lights flashing my intentions to the drivers behind me.

Radar70

 "I was gliding to a stop without using any braking. Meaning, I was stopping without any brake lights flashing my intentions to the drivers behind me."

Hvis man setter bilen i modus "regen on demand" så sies det at man ikke trenger å bremse. Men hvis det ikke kommer opp bremselys, høres det vel litt trafikk farlig ut, at ikke bilene bak får noen varsel?!                                                                   
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

tomrh

i-MiEV virker slik i B-modus og har vært på norske veier siden desember 2010, har ikke akkurat fått med meg at de er overrepresentert i skadestatistikken over påkjørsler bakfra..
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

zbk

Ut fra brukerhåndboka til Bolt ser det i alle fall ut til at bruk av "paddles" for regen skrur på bremselys.

"Regen on Demand allows increased
deceleration by pressing and
holding the steering wheel paddle.
It works in D (Drive) and L (Low).
The accelerator pedal can be used
to manage deceleration while using
Regen on Demand.
Cruise control will turn off and the
brake lamps may come on when
this feature is activated."
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

kammiz

Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men jeg mener jeg leste at i L kommer det også alltid på når du slipper gassen. Noe som høres logisk ut. Den paddlen kan du jo bruke uansett om du er i D eller L, så det er naturlig at den alene også utløser bremselys.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Radar70

Da ser det ut for meg at bremselys kommer på allikevel!
Da blir bilene bak varslet og alle blir fornøyd ;D
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

AmocoCadiz

#52
Regner med at bremselys kun kommer på ved kraftig regen (=oppbremsings situasjoner ned mot stopp) og at det styres av hvor kraftig regen er.
Men ved svak regen pleier vel ikke bremselys tennes på nyere elbiler, noe som er naturlig slik at ikke trafikkbildet hisses opp av unødvendig bruk av røde bremselys.

pilt

Jeg håper ikke bremselysene kommer på om man slipper opp gassen litt, for akkurat det har irritert meg med Peugeot 106'ern min. Kjører jeg i nedoverbakken fra Blindern mot Majorstua, så er bremselyset på nesten hele veien hvis jeg ikke skal trille over fartsgrensen. Evt blinker det på og av som det reneste discolyset. Ikke særlig kult å ligge bak meg, vil jeg tro. Med fossilbiler så bremser man jo ofte på giret hvis man bare skal tilpasse farten litt til bilen foran eller kjører i lange nedoverbakker. Ingen vits i å tråkke på bremsen hele tiden så de bak tror du skal stoppe.
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

Gurba

Jeg har for tiden en 2008 Peugeot 308 med EMG-kasse og jeg bremser veldig sjelden. Jeg bruker hendlene bak rattet til å gire ned i stedet. Jeg bremser av og til for å rense bremseskivene og når jeg trenger kraftigere brems. Jeg har ikke fått inntrykk av at biler bak meg kommer unaturlig nærme pga dette. Stort sett så bremser vi jo på steder det er naturlig for de bak å bremse samtidig. Og alle halvnye biler har høyt bremselys så vi ser om andre biler lengre fram bremser. Unntak til begge disse scenarier finnes selvfølgelig, men...

Ipadjove


turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

bmw2002

Her er en som har lagt ut veldig mange bilder av sin grå Bolt

http://m.imgur.com/a/darM4

AmocoCadiz

#58
Sitat fra: Ipadjove på lørdag 07. januar 2017, klokken 10:26
ref Youtubevideon i innlegg Ipadjove over av Bolt fra Out of the Blue

Bolt AmperaE ser bra ut i virkeligheten,
Apple carplay og Android auto blir veldig bra med alltid oppdaterte kart.

Bakspeil m skjerm tror jeg ikke vil bli savnet, alltid litt teit når skjermen er mye mindre enn (speil)rammen.

Blir interesant hvilke takstativ som vil funke, bra at rails er lave for lavere luftmotstand og lite vindlyd på takstativ.

knut.aulie

Sitat fra: AmocoCadiz på lørdag 07. januar 2017, klokken 14:54
Apple carplay og Android auto blir veldig bra med alltid oppdaterte kart.
Enig i det, men har et stort spørsmål ved hvordan det blir å måtte koble til telefon med ledning hver gang...........
Det er ikke spesielt praktisk. Før Bluetooth med automatisk tilkobling var det jo sånn en koblet telefonen i bilen, men nå ligger den jo bare i lomma og betjenes fra bilens skjerm. Stort tilbakesteg selv om oppdaterte kart er supert.

Lurer på hvordan ladeappene vil fungere i CarPlay ? Noen som vet hvordan dette fungerer. Leting etter hurtiglader på langturer betyr stort sett at jeg må frem med telefonen i dag!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA