Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Helårsdekk

Startet av bno, søndag 26. februar 2017, klokken 10:37

« forrige - neste »

Gnilre

Sitat fra: knut.aulie på søndag 05. februar 2017, klokken 18:08
Hvordan fikk du 42 minutter fra 20-70% når han i videoen gikk fra 0-50% på en halv time ?
Han fikk ikke 50 % inn på en halv time på batteriet hvis ladeeffekten var 42kW. Det gir 42kW*0,5timer=21kWh som bare er 35%. Med 12 minutter til blir det ca 30kWh dersom ikke ladeefekten går ned.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

AmocoCadiz

#136
Slashgear sin review med mye info fra GM designere om prosessen og valgene underveis, interessant. På 17:46 snakker de om setene og er fornøyd med de, positivt.

knut.aulie

@Gnilre og zbk

Ser utregningen, men han hadde etter min konvertering av miles etter en halv time ca 200 km derav min forvirring.

Jakal

Amoco, veldig informativ og fin testvideo. Jeg fikk nesten inntrykk av et litt luksuspreget interiør på bilen, med lyse skinnseter, men det var nok bare lyssettingen...

knut.aulie

Sitat fra: Jakal på mandag 06. februar 2017, klokken 23:56
Amoco, veldig informativ og fin testvideo. Jeg fikk nesten inntrykk av et litt luksuspreget interiør på bilen, med lyse skinnseter, men det var nok bare lyssettingen...
Luksuspreg tror jeg du definitivt kan avskrive. Hvertfall basert på demobilen som sto i Oslo på Zero messa.

Helt greit er mitt inntrykk , skal si mer definitivt når jeg får bilen min i mai/juni.

AmocoCadiz

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 07. februar 2017, klokken 07:51
Sitat fra: Jakal på mandag 06. februar 2017, klokken 23:56
Amoco, veldig informativ og fin testvideo. Jeg fikk nesten inntrykk av et litt luksuspreget interiør på bilen, med lyse skinnseter, men det var nok bare lyssettingen...
Luksuspreg tror jeg du definitivt kan avskrive. Hvertfall basert på demobilen som sto i Oslo på Zero messa.

Helt greit er mitt inntrykk , skal si mer definitivt når jeg får bilen min i mai/juni.
Måtte også se noen videodeler av interiør to ganger, siden de fremsto ganske lyse og flotte.
Men liker at designteamet viser de er så stolte av bilen, og at de har jobbet bevisst med så mange ulike detaljer på bilen (baklysdesign, linjer, stolper, interiørpaketering), uten at GM's bean counters har klart å kutte alle kostøkende detaljer, noe GM er eksperter i mange av sine bilmodeller.

Selv bagasjeplaten ser det ut som de har løst meget godt, mange biler har løse bagasjegulv, men AmperaE's enkle men smarte måte å raskt skifte og kunne feste den stående uten å måtte ta den ut ved behov er smart.

S4e

Sitat fra: AmocoCadiz på tirsdag 07. februar 2017, klokken 13:16
Selv bagasjeplaten ser det ut som de har løst meget godt, mange biler har løse bagasjegulv, men AmperaE's enkle men smarte måte å raskt skifte og kunne feste den stående uten å måtte ta den ut ved behov er smart.

Den la jeg også merke til - veldig bra!  Så ellers for meg at jeg ikke ville bruke det skillegulvet.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Ipadjove

Også flott at skilleluken kan legges nederst i brønnen. Sparer ikke mye på å legge den igjen hjemme :)

Ipadjove



Gleder meg til å lade batteriet istedenfor å bruke brems/bremse på gir med bensinbilen.

AmocoCadiz

Sitat fra: Ipadjove på lørdag 11. februar 2017, klokken 19:36

Gleder meg til å lade batteriet istedenfor å bruke brems/bremse på gir med bensinbilen.
Hva, pleier du ikke fylle opp bensintanken ned bakkene?!?  You will love regen!  :)

Ipadjove

Sitat fra: AmocoCadiz på lørdag 11. februar 2017, klokken 20:05
Sitat fra: Ipadjove på lørdag 11. februar 2017, klokken 19:36

Gleder meg til å lade batteriet istedenfor å bruke brems/bremse på gir med bensinbilen.
Hva, pleier du ikke fylle opp bensintanken ned bakkene?!?  You will love regen!  :)

Nei det er vanskelig :/ Tenker på det nesten hver gang på veg ned fra fjell og i undersjøiske tunneller..

trykkertor

Så kan du bruke besparelsen på ekstra smøring av bremser, rustne skiver, og eirete kalipper i stedet.

OlafGTE

Det er uansett bedre å sponse bedrifter som driver med vedlikehold av saker og ting, enn å bruke pengene på den delen av næringslivet som har som hovedbeskjeftelse å pumpe fossilt drivstoff opp fra jordskorpen.  :)

trykkertor

Sitat fra: OlafGTE på søndag 12. februar 2017, klokken 02:31
Det er uansett bedre å sponse bedrifter som driver med vedlikehold av saker og ting, enn å bruke pengene på den delen av næringslivet som har som hovedbeskjeftelse å pumpe fossilt drivstoff opp fra jordskorpen.  :)
Skriver en person som bor i et av verdens beste land å bo i, som er bygget opp rundt oljeinntekter, og har et av verdens beste velferdssystemer finansiert av samme bransje.  ;)

OlafGTE

Sitat fra: trykkertor på søndag 12. februar 2017, klokken 14:30Skriver en person som bor i et av verdens beste land å bo i, som er bygget opp rundt oljeinntekter, og har et av verdens beste velferdssystemer finansiert av samme bransje.  ;)
Ditt ad hominem-argument er 100% korrekt.

Å klatre rundt i trær og ete insekter var en av tingene som gjorde at våre forfedre overlevde lenge nok til å utvikle seg til primater. Det er ikke dermed sagt at å klatre rundt i trær og ete insekter er en god fremtidsplan for oss. Vel, du gjør selvfølgelig som du vil ...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA