Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Helårsdekk

Startet av bno, søndag 26. februar 2017, klokken 10:37

« forrige - neste »

Frissy

Ikke noe i veien med dette. Brukergrensesnittet er meget bra, og du kan i grunn snakke med gps,en isteden for å trykke. Dette i hvertfall med apple, der siri tar seg av det meste.  Funker meget bra, og her får du samtidig opplest evt nye sms, eller hun skriver svar for deg, setter på riktig musikk....osv
Artige saker og må vel si at det funker vel så godt som "gammeldags" gps. En annen fordel er jo at du slipper å kjøpe nye oppdaterte kart.

Sitat fra: Quetzalcoatl på tirsdag 24. januar 2017, klokken 09:49
Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 24. januar 2017, klokken 08:01
OnStar tilbyr ikke kart. Men du kan bruke en app på mobilen til å finne en adresse, så kan du sende dette til bilen via OnStar. Da får du en enkel pilvisning, men ikke noe kart.

Takk for oppklaring!

Da blir det vel Android Auto/Apple CarPlay. Hvordan er GPS-nøyaktigheten på en mobil sammenlignet med innebygd GPS i bil?

S4e

Noen som vet om en kan bruke Google map på iPhone eller om bare Apples versjon vises i Apple Carplay?

Mitt inntrykk er at Google har et bedre kart og ikke minst er oversikt over kø ekstremt nyttig.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Ipadjove



bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Ipadjove

#110
Ikke erfaring men gjennomgang av batteri, naken bil, motor osv.






Edit: Litt mer diverse:

Olemann

Interessant, og jeg så hele 5 ulike tuter for påfylling....mon tro hva mer enn spylervæske og bremsevæske dette er?


Ipadjove

Tror jeg har lest at den har 3 kjølesystem? Og så er kanskje en til A/C?

kammiz

Sitat fra: Quetzalcoatl på tirsdag 24. januar 2017, klokken 09:49
Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 24. januar 2017, klokken 08:01
OnStar tilbyr ikke kart. Men du kan bruke en app på mobilen til å finne en adresse, så kan du sende dette til bilen via OnStar. Da får du en enkel pilvisning, men ikke noe kart.

Takk for oppklaring!

Da blir det vel Android Auto/Apple CarPlay. Hvordan er GPS-nøyaktigheten på en mobil sammenlignet med innebygd GPS i bil?

Mobilen brukes bare som "computer", mens bilen har all hardware som GPS osv. Så det er ikke mobilens GPS som brukes. Systemet får tilgang til alt av data fra bilen, hastighet etc etc.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

AmocoCadiz

Bolt en Gamechanger ifølge denne omtalen:_? 
" EVs are for everyone now, not merely the true believers."

Rimelig positiv prøvekjørin, og testeren er en høy fyr som sitter godt. Han påstår 4 slike høye personer går fint, og 5 "vanligstørrelse" er helt problemfritt. Ikke dårlig paketering av interiør i Bolt/AmperaE.

http://www.motor1.com/reviews/134547/2017-chevy-bolt-ev-first-drive/




AmocoCadiz

Video med forbrukserfaring fra kjøring på Grapevine ( Interstate 5) California. En vei som minst kan minne om bakkene over Liertoppen som vanligvis hurtiglader ut av batteriene i elbil.

Bolt gjør det absolutt brukbart på denne strekningen.


Grapevine I5 om dagen


knut3448

Sitat fra: AmocoCadiz på lørdag 28. januar 2017, klokken 18:19
Video med forbrukserfaring fra kjøring på Grapevine ( Interstate 5) California. En vei som minst kan minne om bakkene over Liertoppen som vanligvis hurtiglader ut av batteriene i elbil.
Nå sier han at hurtiglade-farten begynner å falle ved 55%, veldig skuffende! Men han har tidligere sagt både 45% og 65%, og i denne testen begynte han vel ladinga rundt 50%, så jeg tror ikke helt på ham denne gangen heller. Vi må nok vente på at demobilene ankommer Norge, og til noen tar dem med til AR 100kW laderen på Vestby før vi får et skikkelig svar.

nr1rayner

Sitat fra: Olemann på torsdag 26. januar 2017, klokken 01:02
Interessant, og jeg så hele 5 ulike tuter for påfylling....mon tro hva mer enn spylervæske og bremsevæske dette er?

3 forskjellige for kjølevæske.
*Den har vel aktiv varme/kjøling av batteri, så sikkert 1 krets til det.

*På Leaf med varmepumpe brukes kjølevæske, såvidt jeg vet, ikke til batteri eller varming av kupe. Men der er det likevel kjølevæske. Den går, såvidt jeg vet, til kjøling av inverter (? den som gir AC-strøm til motor) og muligens til motoren. Så det er vel den andre kretsen.

*Den siste kretsen kan vel gå til kupevarme. Den kommer vel ikke med varmepumpe, så kan hende at man gjør som på 1.gen Leaf, varmer vann, som så varmer kupeen. Det gir jo da også mulighet til å benytte en varmeveksler for å hente varme fra de andre kretsene.

A/C trenger nok ikke kjølevæske, men "kjølemedie".
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Ipadjove




Litt + og - med menyer osv på den store skjermen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA