Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: [Løst, det var filteret] Er det mulig husstrømmen eter laderne mine?

Startet av ELite, lørdag 25. februar 2017, klokken 10:38

« forrige - neste »

ELite

Tenker kjøpe Tesla Model S D. Men å få oversikt over hvilket utstyr som er standard og hva som er ekstra er en utfordring. Det virker som standard utstyr varierer betydelig ut fra produksjonsdato. Flere selgere er heller ikke helt sikre på utstyrsnivå i egen bil. Fins det en oversikt over standardutstyr ut fra dato? Samt hvilket ekstrautstyr som inngår i de forskjellige pakkene? F.eks. så har jeg lest at eldre biler ble levert standard med halogen der xenon-lys var en del av tech-pakken. Men en selger sier at fra 2015 så er det led-lys på alle Model S? Og uten tech-pakken så har en bare google maps, ikke navigasjon? Men dette bestrides også av en annen selger som sier at bilen ikke har tech, men har navigasjon... :o

Er det f.eks. mulig å finne hva som er standard utstyr på en S 70D desember 2015?

GOS

Det letteste er vel å gi VIN nummeret til Tesla og spørre dem hva den er utstyrt med og hva som var standard når den ble levert.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

ELite

Jeg har lest at Tesla ikke gir informasjon om biler som man selv ikke eier.

N00b

Uten TECH er det ikke navigasjon. Men! Det kan kjøpes i tillegg for Kr 8.000,- på senere tidspunkt. Har det i bilen min, ikke TECH fra 2013

Muffinman

Navigasjon ble standard senere. Samme med Xenon. Ledlys kom med facelift i 2016. Imnholdet i techpakka har også endret seg før den ble fjernet våren 2015. Bestillingstidspunkt kan også ha betydning for standardutstyr, ikke bare levering.

o.b.lix

Samme med Dab, i begynnelsen var den bare en del av hifi-pakka, men så ble det standard.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Amoss

Ser dette er ett spørsmål som - i en eller annen form - stadig dukker opp. "Hvordan var biler produsert/levert på tidspunkt X utstyrt/hva var innholdet av pakke Y på X tidspunkt/Når ble tilvalget Z inkludert?" osv.... Finnes det ikke noen samlet wiki side med noen slik oversikt? Om ikke burde det kanskje opprettes?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA