Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Toyota RAV4 EV

Startet av Trekkoppbil, lørdag 25. februar 2017, klokken 10:25

« forrige - neste »

sylwester

#45
Sitat fra: Lars Henrik Jensen på søndag 26. februar 2017, klokken 03:22
Bedre at man heller kun lader til 80% og lar nestemann få tilgang til laderen, normalt så vil elbiler som for eksempel Nissan Leaf bare lade til 80% og stoppe på hurtigladeren da, mens skal man lade til 100% så må man starte ny lang ladeperiode. ...

Mener jeg har erfart at dette skjer med Leaf ja. Ble litt overraska da de tidligere gangene hadde jeg måttet authentisere med ladenøkkel for å koble den ut. Vet ikke om det er ladestasjonen eller bilen som insisterer på det, men jeg regner med at en ladestasjon kan regulere dette på basis av belegg. Dvs. hvis alle er i bruk så kan den stoppe på 80%, hvis ikke så er det ikke noe hast.

Rushtidsavgifte er jeg usikker på er lurt. Tror heller det vil bli dyrere å ha sakte hurtigladng når raskere hurtiglading blir mer utbredft.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA