Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ingen Teslaer solgt i Danmark så langt iår.

Startet av twalin, torsdag 23. februar 2017, klokken 11:53

« forrige - neste »

twalin

Premium utstyrt bil ?
MANUELLE instillinger av forseter;
4-veis justerbart førersete (frem/tilbake, opp/ned)
4-veis justerbart passasjersete (frem/tilbake, opp/ned).
Den første bilen jeg kjøpte til kona, Corsa Sport 2001 modell, hadde 5-veis justering som standard.

Hadde også forventet, i 2016/17 at elektrisk panorama soltak hadde vært på utstyrslista, i det minste som tilvalg.

Prisen er forsåvidt OK, men jeg registrerer at leveringsomkostningene er satt til NOK 10.000.
Begynner å nærme seg Audi, BMW og Mercedes priser. Skjønner at Opel har ambisjoner om å nærne seg premium merkene..........
Kan også nevne at på min foreløpige kontrakt var omkostningene satt til NOK 3.900.

Ipadjove

Ja der er flere 'mangler'. ACC, korsryggstøtte, 360-kamera (sansynligvis).

Men det er ikke annet på markedet nå som gir god rekkevidde til forholdsvis rimelig pris, og har hurtiglading.

tessy

En må ikke glemme det jeg savner mest, NAVIGASJON, att en bil kan selges i 2017 uten mulighet for Navigasjon er helt tullete, Når man kjører elbil er jo Navigasjon det jeg bruker mest, på i3 har jeg jobb og hjem alltid kjapt tilgjengelig, når du så legger disse innpå Navi, omregner jo bilen rekkevidden utifra ute temperatur på reisen, topografi, fartsgrenser etc, slik att bilen sier att det er 80km hjem, og når kona ser att det er 120km igjen på Tanken, slipper hun rekkevidde angst.. Ikke att Ampera e har samme problem hver dag.

Med Ampera e kommer mangen fler til å reise lengre avstander med elbilen sin kontra med Leaf, i3 etc, det er ikke for å finne ut hvor jeg skal jeg bruker Navi mest, det er for å sikre att man har nok rekkevidde og kan planlegge deretter.

Når jeg hadde Tesla låg jeg inn på Navi, og da viste den antatt batteri nivå når man kom frem, på den måten kunne man lade til man var fornøyd med batteri prosent man kommer frem med.


Gurba

Android auto og Apple car play gir navigasjon på 10" skjermen. Kanskje litt mer tungvint å måtte koble telefonen til, men mulighetene dette gir overgår de fleste innebygde navi-enheter med tanke på oppdatering av kart og tilleggsfunksjoner. Flere navi-apper støtter overlegg av ladestasjoner.

Frissy

Her trenger jeg litt mer. Forstår jeg det slik at ampera ikke har navi? Ser dette med apple car play, og her i huset har alle iphone, og den skal jo kobles til uansett for tlf tilkobling, slik at vi kan snakke i tlf samtidig. Men hvordan funker dette med navi evt via iphone/apple. Jeg synes det ser veldig greit ut å få en oversikt over ladestasjoner og ikke minst om jeg kommer helt frem. Er ikke dette mulig på amperaen med bruk av iphone?

knut.aulie

Må si jeg synes det er litt rart at CAR play må kobles med ledning. Hadde foretrukket auto Bluetooth

Olemann


Voksent og bra gjort av Opel her å kutte den gammeldagse og alltid utdaterte og ikke minst dyre proprietære navien i bilen, regner med at mange kommer etter her.
Håper det blir lett tilkobling til Android, så man slipper plunder ved hver start.

Zuexi

Bruker heller Google Maps eller Waze enn innebygd navigasjon med kart som går ut på dato. Forøvrig enig om at funksjonen burde vært trådløs.

Frissy

Sitat fra: Zuexi på onsdag 21. desember 2016, klokken 23:18
Bruker heller Google Maps eller Waze enn innebygd navigasjon med kart som går ut på dato. Forøvrig enig om at funksjonen burde vært trådløs.

MEn regner med at den da samtidig klarer tlf samtaler? Finnes det noen funksjon for å få frem ladestasjonene i en av appene?

moby666

Moderne biler har carplay og Android auto som overgår fabrikk navi. Det er vel bare trillingene, fokus, eup og i3 som mangler det? Det beste er selvfølgelig begge deler. Ioniq har Android auto og carplay SAMT tomtom live med trafikkinformasjon og fotobokser - så dette er den desidert beste løsningen



Sitat fra: tessy på onsdag 21. desember 2016, klokken 22:05
En må ikke glemme det jeg savner mest, NAVIGASJON, att en bil kan selges i 2017 uten mulighet for Navigasjon er helt tullete, Når man kjører elbil er jo Navigasjon det jeg bruker mest, på i3 har jeg jobb og hjem alltid kjapt tilgjengelig, når du så legger disse innpå Navi, omregner jo bilen rekkevidden utifra ute temperatur på reisen, topografi, fartsgrenser etc, slik att bilen sier att det er 80km hjem, og når kona ser att det er 120km igjen på Tanken, slipper hun rekkevidde angst.. Ikke att Ampera e har samme problem hver dag.

Med Ampera e kommer mangen fler til å reise lengre avstander med elbilen sin kontra med Leaf, i3 etc, det er ikke for å finne ut hvor jeg skal jeg bruker Navi mest, det er for å sikre att man har nok rekkevidde og kan planlegge deretter.

Når jeg hadde Tesla låg jeg inn på Navi, og da viste den antatt batteri nivå når man kom frem, på den måten kunne man lade til man var fornøyd med batteri prosent man kommer frem med.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

turfsurf

Problemet med CarPlay og Androidauto er at destinasjon ikke påvirker beregnet rekkevidde. På Tesla og i3 er dette helt strøkent.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

moby666

Tesla har vel noe som ligner Android auto med Google maps med trafikk info og Spotify App, men fortsatt et stykke unna Android auto. I3 mangler vel også dette?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

turfsurf

Hverken i3 eller Tesla har noe som er en erstatning for dette, og i mine øyne er det en stor mangel. Men mangel på beregning av rekkevidde i.f.h.t. destinasjon i en elbil er jo håpløst. Integrasjonen mellom CarPlay / AndroidAuto skulle vært tettere.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

kammiz

Jeg tror ganske sikkert at utviklingen av android auto og apple carplay kommer til å gi i den retningen av at du kan spesifisere at det er en elbil. Data hentes jo fra bilen, så det er nok ikke noe problem å få vite gjenværende rekkevidde for å gjøre slike kalkuleringer.

forøvrig fordrar jeg ikke integrerte løsninger i biler, men det er egentlig nesten bare pga hvor utdaterte de er. Kia er jo ELENDIG på det. Opel er noe bedre. Men fortsatt enormt utdatert.

Jeg håper inderlig at det støttes overlegg av kart med ladestasjoner, det vil være en veldig fordel.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA