Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kw vs km/time på superlader

Startet av seidl, torsdag 23. februar 2017, klokken 08:07

« forrige - neste »

Hansi

Jeg syns det er litt skuffende at den ikke drar maks strøm opp til  ca. 80%. Kan det være hurtigladeren som blir varm og setter begrensningene (ønsketenkning :))?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

knut3448

Det der er dårlige tall ja. Jeg håper det skyldes de EVgo laderne som kutter og må restartes etter 30min.

jkirkebo

Sitat fra: Hansi på søndag 12. februar 2017, klokken 10:57
Jeg syns det er litt skuffende at den ikke drar maks strøm opp til  ca. 80%. Kan det være hurtigladeren som blir varm og setter begrensningene (ønsketenkning :))?

Selv ikke en 85kWh Tesla klarer maks opp til 80% på "50kW"-hurtigladere. Min begynner å regulere ned ved ca. 75%.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hansi

#93
Er det på grunn av bilen/batteriet eller hurtigladeren?

Tror du hurtigladehastigheten på papiret i post #89 er som man kan forvente på Ampera-e?

Edit: Korrigert til post # som tipset av knut.aulie
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

knut.aulie

Sitat fra: Hansi på søndag 12. februar 2017, klokken 15:28
Tror du hurtigladehastigheten på papiret i siste posten på side 6 er som man kan forvente på Ampera-e?
PS
Lurt å bruke post # (nummer) sidevisninger avhenger av plattform og innstillinger [emoji57]

Gnilre

Slik jeg forstår av #88 er det mulig å sette ladestyrken i Bolten og det så lavt som 6A. Jeg har kjørt en Soul EV og reduserte ladestyrken på ladestasjonen jeg hadde til 6A vanligvis.

Hvis Bolt (og Ampera-e forhåpentlig) takler 6A og har en medfølgende kladd for schuko, tror jeg at jeg bare vil bruke den hjemme. Jeg har nemlig kun 10A kurser og det er noe annet utstyr på kursen som går til garasjen. Fra jeg kommer hjem fra jobb til neste morgen kan det bli 15-16 timer lading, ca 20 kWh og 1/3 oppfylt batteri. Mulig jeg fester ladekladden fast i garasjen også og heller bruker CCS og type 2 på langtur.

Jeg vet jo at det ikke er anbefalt med lang belastning på schuko pga varmgang, men 6A utendørs bør gå bra.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

knut.aulie

Dette er jo aktuelt for lading av Ae.

Kom fra Opel i dag.


knut.aulie

#97
Noen som vet om det går for Opel å bestille fra andre leverandører (Elbilhjelpen eller Kirkebø f.eks) som de setter på fakturaen uten mva?

S4e

Tror ikke det lenger er mulig å få hjemmelader uten MVA...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

knut.aulie

Sitat fra: S4e på tirsdag 14. februar 2017, klokken 17:02
Tror ikke det lenger er mulig å få hjemmelader uten MVA...
Stemmer. Det glemte jeg.
Stryk spørsmålet

S4e

Virker jo ganske fornuftig priset det tilbudet?

Blir jo fort tett på det samme når en legger sammen innkjøp ladestasjon,eletriker og deler? Og det er jo ikke dumt å ha en totalleverandør med tanke på garanti?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

TM

Sitat fra: S4e på tirsdag 14. februar 2017, klokken 18:47
Virker jo ganske fornuftig priset det tilbudet?
Det kommer jo litt an på hva som inngår. Hvor mange meter kabling, tillegg for boring / feste på mur / betong.
Antar at det er prisen for 20A kurs, dvs. maks 16A lading som er oppført.

bmw2002

Hvor bra tilbudet er avhenger av hvilken ladestasjon som følger med.

Noen som vet noe om det?

Hadde tenkt å kjøpe Ecolite selv, tror kanskje det blir billigere.

hanjan

Får satt opp en av disse på fredag ☺️
http://www.fortum.no/hjemmeladestasjon/
8995,- inkl alt.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk


Zuexi



Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 14. februar 2017, klokken 18:53
Hadde tenkt å kjøpe Ecolite selv, tror kanskje det blir billigere.

Spørs hvor omfattende elektrikerarbeidet ditt er. For min del kom jeg under 10k med elektriker og ecolite.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA