Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kw vs km/time på superlader

Startet av seidl, torsdag 23. februar 2017, klokken 08:07

« forrige - neste »

TM

Amerikanere liker som kjent ting som er store og klumpete, så det er ingen overraskelse  ;) La oss håpe at den er bedre enn de amerikanske laderkladdene som ble levert med BMW i3 de første årene. De tålte ikke norsk klima. Hvilken IP klasse har den ?

Stikkkontakt

i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

3irikur

Kjenner at det er bra at jeg har kjøpt charge amps ray nå :D
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

seidl

Ja jeg har også kjøpt charge amps. Det er litt forskjell på kladd størrelsen  ;)

-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

knut.aulie

#184
Kladden er på samme str som de fleste vanlige boksene, men den er ganske kantete . Ledningen virker å være av god kvalitet.

Ipadjove

Her er bilder av reguleringsbryteren jeg koblet til EcoLite-laderen. (Elektrikeren tok seg av alt 220V osv selvfølgelig)
La bare signalkabelen ved siden av 32A-kabelen og satt bryteren ved sikringsskapet i gangen. 2 motstander følgte med etter avtale.


Og det er kanskje unødvendig ja, men liker å ha litt fleksibilitet :)
Og ja, bryteren er montert oppned :o

Ipadjove

(Fått spm om bryteren og kobling)


Den Charge Amps såg smart ut! Lys osv :))

e-curious

@Ipadjove: Ser ut som en smart løsning. Det er greit å jkunne ustere ned ladehastigheten; både i forhold til strøm i resten av huset og til evt. effektavgift.

Ipadjove

Sitat fra: e-curious på torsdag 25. mai 2017, klokken 01:01
@Ipadjove: Ser ut som en smart løsning. Det er greit å jkunne ustere ned ladehastigheten; både i forhold til strøm i resten av huset og til evt. effektavgift.

Akkurat :) Til vanlig tipper jeg at den blir stående på f.eks 16A.
32A + mye forbruk i huset = hovedsikringen ryker.

kammiz

Charge Amps Ray er en nydelig kabel! Charge Amps Spark også forøvrig, til type 1 biler. :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Kriss

Vil Ampera-e fungere med 20A 4,6kwh lading? Har forstått det slik at mange netteiere ikke godtar 32A ladere, og at 20A er det største de aksepterer. Da vil i tilfelle en lader som denne være det ideelle:

https://www.elbilgrossisten.no/products/siemens-wb140a-4-6kw-20a-type-2

Det er noen timer spart på å fylle batteriet i forhold til en 16A lader.
Ampera e leveres desember 2017

e-hawk

Jeg skulle gjerne hatt en "mode 2, type2-CEE 32A lader. Er det noen som har erfaring med denne eller lignende ladekabler?https://www.elbilgrossisten.no/collections/schuko-til-type-2/products/spark-cee-til-type-justerbar-ladekabel-6a-32a-1fas?variant=42666871622


Sent from my iPhone using Tapatalk


geear

Sitat fra: Ipadjove på onsdag 24. mai 2017, klokken 18:09
Her er bilder av reguleringsbryteren jeg koblet til EcoLite-laderen. (Elektrikeren tok seg av alt 220V osv selvfølgelig)
La bare signalkabelen ved siden av 32A-kabelen og satt bryteren ved sikringsskapet i gangen. 2 motstander følgte med etter avtale.


Og det er kanskje unødvendig ja, men liker å ha litt fleksibilitet :)
Og ja, bryteren er montert oppned :o
Fiffig, men er det ikke en mismatch mellom tallene på bryteren din?
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Ipadjove

Ja at 0-1-2-3 burde vert omvendt? Det burde det egentlig men det ble slik.
Når det ikke er forbindelse i signal-kabelen (stilling 0) gir laderen opptil 32A.
Stilling 1 legger inn en litt stor motstand, stilling 2 en mindre motstand.
Stilling 3 legger inn begge motstandene i parallell. Da blir total motstand mindre.
Til mindre motstand, til mindre strøm gir laderen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA