Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kw vs km/time på superlader

Startet av seidl, torsdag 23. februar 2017, klokken 08:07

« forrige - neste »

S4e

Sitat fra: TM på tirsdag 14. februar 2017, klokken 18:53
Sitat fra: S4e på tirsdag 14. februar 2017, klokken 18:47
Virker jo ganske fornuftig priset det tilbudet?
Det kommer jo litt an på hva som inngår. Hvor mange meter kabling, tillegg for boring / feste på mur / betong.
Antar at det er prisen for 20A kurs, dvs. maks 16A lading som er oppført.

Jeg har sendt forespørsel for å få mer info. Håper jo veldig det er 20A lading (som er maks hva Hafslund tillater i Oslo uten tiltak på anlegget) og ikke 16A. Og at det er med pistol.

Ser ElbilHjelpen har en kampanje for ladestasjoner inkl. installasjon i Stavangerområdet for ca 12.000 inkl ladepistol...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

S4e

Sitat fra: Zuexi på tirsdag 14. februar 2017, klokken 19:22


Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 14. februar 2017, klokken 18:53
Hadde tenkt å kjøpe Ecolite selv, tror kanskje det blir billigere.

Spørs hvor omfattende elektrikerarbeidet ditt er. For min del kom jeg under 10k med elektriker og ecolite.

Ecolite med b-vern, ledning og pistolholder koster 7800 + frakt?

Hva skulle elektriker ha for jobben inkl materiale?

Er du fornøyd med løsningen?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Zuexi



Sitat fra: S4e på tirsdag 14. februar 2017, klokken 19:30
Sitat fra: Zuexi på tirsdag 14. februar 2017, klokken 19:22


Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 14. februar 2017, klokken 18:53
Hadde tenkt å kjøpe Ecolite selv, tror kanskje det blir billigere.

Spørs hvor omfattende elektrikerarbeidet ditt er. For min del kom jeg under 10k med elektriker og ecolite.

Ecolite med b-vern, ledning og pistolholder koster 7800 + frakt?

Hva skulle elektriker ha for jobben inkl materiale?

Er du fornøyd med løsningen?

Det er jeg. Skal sies at jeg lader mest på jobb på 16A Schneider Electric boks. Lading hjemme når det er behov for ekstra strøm i hverdagen og i helger. Synes byggekvaliteten på Ecolite virker mer solid enn boksen til Schneider.

Min boks står innendørs i garasjekjeller, så er ikke utsatt for fukt, vær og vind. Fikk lagt opp 25A kurs, ca 8-9 meter fra sikringsskap. Forsåvidt en grei jobb. Trengte ikke bore gjennom vegger e.l, bare i betongvegg til feste for kabel. Betalte vel ca 3500 for jobben inkl. mva. Valgte boks med integrert B-vern. Bruker kabel som fulgte med nåværende bil.

S4e

Sitat fra: Zuexi på tirsdag 14. februar 2017, klokken 19:43


Sitat fra: S4e på tirsdag 14. februar 2017, klokken 19:30
Sitat fra: Zuexi på tirsdag 14. februar 2017, klokken 19:22


Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 14. februar 2017, klokken 18:53
Hadde tenkt å kjøpe Ecolite selv, tror kanskje det blir billigere.

Spørs hvor omfattende elektrikerarbeidet ditt er. For min del kom jeg under 10k med elektriker og ecolite.

Ecolite med b-vern, ledning og pistolholder koster 7800 + frakt?

Hva skulle elektriker ha for jobben inkl materiale?

Er du fornøyd med løsningen?

Det er jeg. Skal sies at jeg lader mest på jobb på 16A Schneider Electric boks. Lading hjemme når det er behov for ekstra strøm i hverdagen og i helger. Synes byggekvaliteten på Ecolite virker mer solid enn boksen til Schneider.

Min boks står innendørs i garasjekjeller, så er ikke utsatt for fukt, vær og vind. Fikk lagt opp 25A kurs, ca 8-9 meter fra sikringsskap. Forsåvidt en grei jobb. Trengte ikke bore gjennom vegger e.l, bare i betongvegg til feste for kabel. Betalte vel ca 3500 for jobben inkl. mva. Valgte boks med integrert B-vern. Bruker kabel som fulgte med nåværende bil.
Takk!
Det skulle tilsvare 11.500,- hvis en tar med ledning og er tilsvarende som ElbilHjelpen pakke i Stavangerområdet prismessig. 
En fordel med Ecolite er en kan bestemme antall Amper, mens lader fra ElbilHjelpen har enten 16 eller 32.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Zuexi



Sitat fra: S4e på tirsdag 14. februar 2017, klokken 19:52
En fordel med Ecolite er en kan bestemme antall Amper, mens lader fra ElbilHjelpen har enten 16 eller 32.
Sant. Selv skulle jeg ha 25A og det er det var det ikke så mange bokser som kunne uten at det skulle koste det hvite ut av øyet.

LarsAa

Noen som har bekrefta info på hvilke(n) ladekabler som leveres med bilen?

zbk

Ifølge utstyrslista er det bare en vanlig ladekladd (som jeg antar er 8A eller 10A). Type2-kabel er ikke lista opp.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

nofuelno

Sitat fra: zbk på onsdag 15. februar 2017, klokken 21:38
Ifølge utstyrslista er det bare en vanlig ladekladd (som jeg antar er 8A eller 10A). Type2-kabel er ikke lista opp.
10A ladekabel for Schuko er standard.
Type 2 kabel følger ikke med, men er tilvalg. ( tenk på hvilken lengde du vil ha på den og bestill på nett )
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

elektrolux

Sitat fra: S4e på tirsdag 14. februar 2017, klokken 19:52
En fordel med Ecolite er en kan bestemme antall Amper, mens lader fra ElbilHjelpen har enten 16 eller 32.

Våre ladestasjoner har 3 fritt justerbare trinn. Husker siste innstilling til ny justering gjøres.

6-10-16A eller 10-16-32A
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

S4e

Synd din ikke kan ha 25 eller 20 som maks. Tror mange ikke kan legge opp 32, men har mulighet for høyere enn 16
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Tom E.

Hadde meg akkurat en samtale med min lokale elektriker. Han har satt opp flere ladestasjoner hjemme hos kunder. Det som er utfordrende, sa han, er å få tillatelse fra Agder Energi. Selv om de søker om 32 Amp. så får de ikke lov av Agder Energi til å sette opp mer enn 25 Amp. Hvis de får lov i det hele tatt. Og her snakker vi om eneboliger.

Trond Mjøs

Er det nokon som har funne ut om det går an å justera ladestraumen i Ampera-e (frå skjerm i bil eller app) når ein ladar med AC type 2?
Eg veit at ein kan justera mellom 8 A og 12 A ved lading med medfølgande "ladekladd". I Tesla kan ein jo justera trinnlaust ladestraum over eit stort område.

Ipadjove

Sitat fra: Trond Mjøs på torsdag 16. februar 2017, klokken 14:43
Er det nokon som har funne ut om det går an å justera ladestraumen i Ampera-e (frå skjerm i bil eller app) når ein ladar med AC type 2?
Eg veit at ein kan justera mellom 8 A og 12 A ved lading med medfølgande "ladekladd". I Tesla kan ein jo justera trinnlaust ladestraum over eit stort område.

Har du sett at Opelen har 8 og 12A som valg? Har sett det på Bolt, men på Opel har jeg bare sett 6A som laveste, uten å få se det/de andre alternativene.

S4e

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 14. februar 2017, klokken 16:41
Dette er jo aktuelt for lading av Ae.

Kom fra Opel i dag.



Fikk nærmere beskrivelse av Opel i dag. Det er en Salto ladeboks. Pris er for maks 16A lading, men med 20A kurs. 32A er betydelig dyrere. Virker ikke som de f.eks. kan tilby 20A lading.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Trond Mjøs

Ipadjove, eg har kun sett manualen for Bolt, og trudde dette vart likt i Ampera-e. (8 og 12 A ). Men det er mogleg dette vert annleis for Opel. Det er jo slik at denne ladekladden må vera laga for 230 V på  europeiske bilar.  Mitt spørsmål er om AC lading ( mode 3) kan justerast frå skjermen i bilen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA