Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Importere selv

Startet av Boogie, søndag 26. desember 2010, klokken 15:15

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: Kai på onsdag 08. juni 2011, klokken 19:30
ring ring ... jeg ble oppringt av min Nissan selger i dag. Han kunne opplyse at noen trær starter høsten tidlig i år og skal sleppe omtrent 400 blader ned på norsk jord allerede i september /oktober. En slags omprioritering har blitt gjort i Nissan og Norge skal prioriteres. Mere info (pris?) i ukene som kommer.

Jeg kan delvis bekrefte dette. Jeg hørte 700 Leafs i løpet av en periode fra oktober 2011 til mars 2012. Priser skal også være klar i løpet av 2 uker. Jeg merker jeg gruegleder meg...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Joakim Sveli

Hvilke forhandlere er det dere snakker med?

Rune W spurte om kontrakten. Det er en helt vanlig kjøpekontrakt forbrukerkjøp, standarden til NBF. Det er svært begrenset hvor forpliktende den er fordi det ikke er fylt ut fullstendig med pris, leveringsdato osv. Jeg vet ikke en gang om det er kvalifisert til å være på venteliste. jeg tror ikke detf innes venteliste eller bestillingsliste ennå. Det er det jeg har fått høre av Brennes Auto i Moss og Sarpsborg. Brennes Auto Sarpsborg har i alle fal sagt at de skal være en av de første forhandlerne med LEAF. De har også sagt at de skal på kurs 1. og 2. juli med Nissan Nordic for å lære om Leaf og den kommende introduksjonen.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

RuneW

Sitat fra: ElRey på torsdag 16. juni 2011, klokken 12:37
Hvilke forhandlere er det dere snakker med?

Rune W spurte om kontrakten. Det er en helt vanlig kjøpekontrakt forbrukerkjøp, standarden til NBF. Det er svært begrenset hvor forpliktende den er fordi det ikke er fylt ut fullstendig med pris, leveringsdato osv. Jeg vet ikke en gang om det er kvalifisert til å være på venteliste. jeg tror ikke detf innes venteliste eller bestillingsliste ennå.

Ok, så det er i så fall i bunn og grunn en helt meningsløs kontrakt da...

Sitat fra: ElRey på torsdag 16. juni 2011, klokken 12:37Det er det jeg har fått høre av Brennes Auto i Moss og Sarpsborg. Brennes Auto Sarpsborg har i alle fal sagt at de skal være en av de første forhandlerne med LEAF. De har også sagt at de skal på kurs 1. og 2. juli med Nissan Nordic for å lære om Leaf og den kommende introduksjonen.

Jeg er særping og har sikkert samme kilder som deg  :)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Elmo

Sikkert ikke bare jeg som har sett det men poster allikvel . . .

Ferdinand Motor er igang
http://www.finn.no/finn/car/used/object?WT.synd_type=agent&finnkode=29135619
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Joakim Sveli

Det er kun Brennes Auto Sarpsborg som skal selge Leaf i Østfold. I tillegg er det 3 forhandlere i Oslo, en på Gol, Kristiansand, Bergen og Trondheim. Alle Leaf- forhandlere får som krav fra Nissan å sette opp egne hurtigladere. Dette er bare ett av mange heftige krav for å få lov til å selge Leaf.

Det skal være kurs for disse forhandlerne 12.-14 juli som forberedelse til salgsåpning. Ikke 1. og 2. juli som jeg tidligere sa.
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 

jkirkebo

Sitat fra: ElRey på tirsdag 28. juni 2011, klokken 08:02
Det er kun Brennes Auto Sarpsborg som skal selge Leaf i Østfold. I tillegg er det 3 forhandlere i Oslo, en på Gol, Kristiansand, Bergen og Trondheim. Alle Leaf- forhandlere får som krav fra Nissan å sette opp egne hurtigladere. Dette er bare ett av mange heftige krav for å få lov til å selge Leaf.

Får håpe disse hurtigladerne blir tilgjengelig for alle da, døgnet rundt. Ikke som i England, der de kun er tilgjengelig i åpningstiden for de som har kjøpt bil av akkurat den forhandleren. Hva er vitsen med det, det er jo de utenbys fra som har behov for å bruke laderen...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Joakim Sveli

Ja her har Elbilforeningen en rolle å spille

Joachim

Spottet forresten en leaf med prøveskilter på fekjan i Asker i dag. Måtte konsentrere meg for se hvor jeg syklet. Den er jo ikke akkurat en designperle, men det visste jeg jo :)

Ladefabrikken

Sitat fra: Joachim på onsdag 29. juni 2011, klokken 19:10
Spottet forresten en leaf med prøveskilter på fekjan i Asker i dag. Måtte konsentrere meg for se hvor jeg syklet. Den er jo ikke akkurat en designperle, men det visste jeg jo :)

Oi så kult. Nissan burde nok fått litt designhjelp av Citroën ;D Tenk seg en Leaf med hydravliske fjærer og linjer fra en gammel DS :D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Saxo

Nissan Trondhei er i gang med å innstallere hurtigladestasjon.

Gleder meg !
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

daggad

Gleder meg til å få prøve en Leaf på et eller annet tidspunkt. Men kjenner at jeg har lest så mye om den at det nok blir bestilling så fort de tar imot ordrer.
Jeg er egentlig ikke bilinterressert og drømmer ikke om noen luksus eller racerbil. Men denne er usedvanlig spennende. Jeg prøvde IMiev et døgn og ble virkelig imponert, men Leaf virker mer komplett.

Om det er så lurt å kjøpe Leaf/trillingene nå er en annen sak. Dette er førstegenerasjon elbil fra de store produsentene og det kommer nok mye spennende de neste par årene. Men det er litt som med iPhone, jeg bare MÅ ha den nyeste til enhver tid.
Gadgetfreakenes drømmebil kan man vel kanskje kalle den. Den er litt som en halvfin dame, det er innsiden som teller... ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Go-carter

Sitat fra: daggad på onsdag 10. august 2011, klokken 12:38
Om det er så lurt å kjøpe Leaf/trillingene nå er en annen sak. Dette er førstegenerasjon elbil fra de store produsentene og det kommer nok mye spennende de neste par årene.

Synes jeg har hørt en god del år at "alle produsentene" er "rett rundt hjørnet" med "mange elbiler". Man ser jo hvor lang tid Nissan, som har hatt denne bilen gående en god stund nå, har brukt på å produsere opp nok, lage infrastruktur, og komme igang med salget. Tror for å være helt ærlig at det blir en god stund til vi ser neste elbil av et slikt kaliber, og det blir isf. Model S, som også har vært ventet en god stund nå. Så med mindre man vil vente 5-10 år på at bilprodusentene skal i det heletatt komme igang med produksjon av elbiler, så ville jeg kjøpt nå ;)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

daggad

SitatSå med mindre man vil vente 5-10 år på at bilprodusentene skal i det heletatt komme igang med produksjon av elbiler, så ville jeg kjøpt nå

Vel jeg vil tro både Leaf og trillingene vil ha en viss utvikling de neste årene.. ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Go-carter

Joda, ingen tvil. Er jo allerede snakk om at det kommer to variasjoner av i-mjauen neste år :) Men skal man vente på det nyeste/beste hele tiden, så er jeg redd man venter seg ihjel  ;D
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

daggad

SitatMen skal man vente på det nyeste/beste hele tiden, så er jeg redd man venter seg ihjel 

Det har du helt og holdent rett i !  8)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA