Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Importere selv

Startet av Boogie, søndag 26. desember 2010, klokken 15:15

« forrige - neste »

Ole C

Sitat fra: daggad på onsdag 10. august 2011, klokken 19:59

Det har du helt og holdent rett i !  8)

daggad: Hvilke tilbake meldinger har du fått fra Vestlanske ?  Jeg har sendt i mail på mail , kun et svar for 2 mnd siden at de ikke skulle begynne å selge før i 2012.  Begynner å bli en smule skeptisk til hele vestlanske...  Har to Toyotaer i dag og der får jeg svar på dagen med alle henvendelser.......

Tipper Vestlanske enten brente av noen hundretusen da de var Think forhandler eller så  vet de ikke hvor bra dette blir.  De kommer seg uansett ikke unna EV.  Ford kommer med Ford Focus EV i 2012...

Hvilken farge skal du ha ?   Jeg har hvit som første valg  ;D   ..

Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

daggad

Sitat fra: Ole C på onsdag 10. august 2011, klokken 21:48

daggad: Hvilke tilbake meldinger har du fått fra Vestlanske ?  Jeg har sendt i mail på mail , kun et svar for 2 mnd siden at de ikke skulle begynne å selge før i 2012.  Begynner å bli en smule skeptisk til hele vestlanske...  Har to Toyotaer i dag og der får jeg svar på dagen med alle henvendelser.......

Tipper Vestlanske enten brente av noen hundretusen da de var Think forhandler eller så  vet de ikke hvor bra dette blir.  De kommer seg uansett ikke unna EV.  Ford kommer med Ford Focus EV i 2012...

Hei Ole. Ja hvit, svart, sølv...vet ikke. Men jeg liker ikke den blåfargen de kjører i de fleste reklamer. Minner meg veldig om 98% av alle Mazdaer på slutten 80 tallet ! :D

Jeg har snakket med Vestlandske og de blir ikke Leaf forhandler dessverre. Virket heller ikke så interressert, de har vel mest fokus på Ford kanskje.  Dette gjør det verre for oss her omkring og jeg vil tro Oslo vil være det beste stedet å evt. kjøpe fra ?
Vi får holde hverandre informert om hva som skjer og hvor det vil være greiest å bestille fra. Kanskje nettsiden til Nissan når den tid kommer.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Baltor

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 28. juni 2011, klokken 09:53
Sitat fra: ElRey på tirsdag 28. juni 2011, klokken 08:02
Det er kun Brennes Auto Sarpsborg som skal selge Leaf i Østfold. I tillegg er det 3 forhandlere i Oslo, en på Gol, Kristiansand, Bergen og Trondheim. Alle Leaf- forhandlere får som krav fra Nissan å sette opp egne hurtigladere. Dette er bare ett av mange heftige krav for å få lov til å selge Leaf.

Får håpe disse hurtigladerne blir tilgjengelig for alle da, døgnet rundt. Ikke som i England, der de kun er tilgjengelig i åpningstiden for de som har kjøpt bil av akkurat den forhandleren. Hva er vitsen med det, det er jo de utenbys fra som har behov for å bruke laderen...

Ålgård Auto i Sandnes har nå sin hurtiglader på plass, jeg har nå fått bekreftet at de ønsker alle elbilister velkommen til å lade, uansett bilmerke :).
Inntil videre vil det bli gratis akkurat som på Lyse sine CHAdeMO ladere.
De har notert seg stor interesse, og gleder seg til leveringen av bilene starter. De er altså Leaf forhandleren for Stavanger og Rogaland sør.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Ole C

Sitat fra: daggad på torsdag 11. august 2011, klokken 10:43
Sitat fra: Ole C på onsdag 10. august 2011, klokken 21:48

Hei Ole. Ja hvit, svart, sølv...vet ikke. Men jeg liker ikke den blåfargen de kjører i de fleste reklamer. Minner meg veldig om 98% av alle Mazdaer på slutten 80 tallet ! :D

Jeg har snakket med Vestlandske og de blir ikke Leaf forhandler dessverre. Virket heller ikke så interressert, de har vel mest fokus på Ford kanskje.  Dette gjør det verre for oss her omkring og jeg vil tro Oslo vil være det beste stedet å evt. kjøpe fra ?
Vi får holde hverandre informert om hva som skjer og hvor det vil være greiest å bestille fra. Kanskje nettsiden til Nissan når den tid kommer.

Pokker da kan jeg like gjerne avbestille hele greia. Er jo avhengig å ha Leafen på service med tid og  stunder. Spesielt hvis der blir noe reklamasjons saker.  I mail til meg så sa de at de vil begynne salg i 2012. Jeg må ringe dem i morgen...........

AT en nissan fohandler som har 133 322 innbyggere (Sunnmøre)  i sitt området ikke skal selge Leaf virker helt ulogisk. Jeg må ringe dem i morgen.  >:(  skikkelig dårlig nyhet........

Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

kenmyh

Jeg var innom Nissan på Alnabru/Oslo på mandag, for å høre om Leafen, og de hadde NULL informasjon foreløbig, og visste heller ikke når det kom no informasjon. Kjedelig! :(

Fikk dog satt meg opp på interesse liste! :)
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

magnusr

Hva? Hadde tenkt å kjøpe leaf selv på vestlandske. Må vel helt til Molde for å hente en da?

Sitat fra: Baltor på torsdag 11. august 2011, klokken 10:53
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 28. juni 2011, klokken 09:53
Sitat fra: ElRey på tirsdag 28. juni 2011, klokken 08:02
Det er kun Brennes Auto Sarpsborg som skal selge Leaf i Østfold. I tillegg er det 3 forhandlere i Oslo, en på Gol, Kristiansand, Bergen og Trondheim. Alle Leaf- forhandlere får som krav fra Nissan å sette opp egne hurtigladere. Dette er bare ett av mange heftige krav for å få lov til å selge Leaf.

Får håpe disse hurtigladerne blir tilgjengelig for alle da, døgnet rundt. Ikke som i England, der de kun er tilgjengelig i åpningstiden for de som har kjøpt bil av akkurat den forhandleren. Hva er vitsen med det, det er jo de utenbys fra som har behov for å bruke laderen...

Ålgård Auto i Sandnes har nå sin hurtiglader på plass, jeg har nå fått bekreftet at de ønsker alle elbilister velkommen til å lade, uansett bilmerke :).
Inntil videre vil det bli gratis akkurat som på Lyse sine CHAdeMO ladere.
De har notert seg stor interesse, og gleder seg til leveringen av bilene starter. De er altså Leaf forhandleren for Stavanger og Rogaland sør.

Stigzy

Da fikk jeg bestillt min Nissan Leaf hos Ålgård Auto AS! Fikk en prisliste på følgende:

Bilen ferdig levert: 269 000kr
Metallic lakk: 5 500kr
Understellsbehandling: 3 750kr

Tilleggsutstyr: (Det var bare cirka priser, da de ikke har fått pris der enda)
Vinterhjul: 12 800kr - 14 800kr
Spoiler med solcellepanel: 2 000kr - 6 000kr
Hjemmelader: ???

Kan jeg spør hva dere andre syntes om den prisen for vinterhjulene?! Veldig dyre? Er
det også andre som skal gå for spoileren med solcellepanelet? Fikk beskjed om at den
er leveringsklar i oktober. Jeg vet at jeg skal ha metallic lakk og understellsbehandling vertfall.

- Stigzy
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

akseln

Sitat fra: Stigzy på mandag 15. august 2011, klokken 22:37
Er det også andre som skal gå for spoileren med solcellepanelet?

Socellepanelet er jeg veldig usikker på. Etter det jeg leser så lader dette kun 12v ekstrabatteriet. Hvilken effekt gir dette? Kan det være at solcellepanelet kan drive AC når det er sol og varmt??

elektrolux

Her er det mulig å få bilen umiddelbart, og spare ca 100000 NOK.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Nissan-SL-e-Brand-New-All-Electric-Nissan-LEAF-SL-e-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3cbaf14355QQitemZ260834411349QQptZUSQ5fCarsQ5fTrucks

Legg også merke til at anbefalt utsalgspris for Leaf er under 200KNOK i USA.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: akseln på tirsdag 16. august 2011, klokken 08:34
Er det også andre som skal gå for spoileren med solcellepanelet?

Socellepanelet er jeg veldig usikker på. Etter det jeg leser så lader dette kun 12v ekstrabatteriet. Hvilken effekt gir dette? Kan det være at solcellepanelet kan drive AC når det er sol og varmt??

Solcellepanelet er en rem gimmick, det har ingen praktisk funksjon. Kun vedlikeholdslading av 12V-batteriet, men det gjøres jo også fra traksjonsbatteriet når bilen er på. Solcellepanelet kan ikke drive noen form for AC eller vifter.

Kort sagt bortkastede penger.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Da fikk jeg bestillt min Nissan Leaf hos Ålgård Auto AS! Fikk en prisliste på følgende:

Bilen ferdig levert: 269 000kr
Metallic lakk: 5 500kr
Understellsbehandling: 3 750kr

Tilleggsutstyr: (Det var bare cirka priser, da de ikke har fått pris der enda)
Vinterhjul: 12 800kr - 14 800kr
Spoiler med solcellepanel: 2 000kr - 6 000kr
Hjemmelader: ???

Kan jeg spør hva dere andre syntes om den prisen for vinterhjulene?! Veldig dyre?

Nja. Ca. 12.000 er det jeg har vært vant til at forhandler skal ha for vinterhjul, jeg leaset endel biler der jeg jobbet tidligere. Men er felgene spesielle på noen måte eller passer mye annet rart ? Jeg vil helst ha 15" felger på vinterhjul (og på sommerhjul for den saks skyld men det er vel vanskeligere) og jeg synes heller ikke Leaf-felgene er spesielt pene i designet.

Forøvrig gør-irriterende at de ikke kan levere integrert DAB-tuner nå. Kjipt å kjøpe bil der radioen ikke lenger vil virke om 5-6 år :(
Håper de kommer med en løsning etterhvert...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Go-carter

Er visstnok helt standard nissan-felger fra en annen modell(husker ikke hvilken) boltsirkel 5x114,3.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Kristian

Jeg trodde det var slik at når du fikk levert en bil om vinteren så fikk du med vinterdekk. Sommerdekk blir da tillegsutstyr. Nå har jeg ikke kjøpt ny bil så ofte, så godt mulig jeg tar feil.  ???

Uansett ser jeg ikke poenget med 8 dekk til en slik bli, har forlengst sluttet å skifte dekk på min P106, kjører med vinterdekk hele året. Mange blir veldig opprørt over dette, himler med øynene og fekter med armer, men jeg tror det er overdrevet. Veifestet er bra og slitasjen liten på vinterdekkene. Dekkene går ut på dato før de blir slitt. Selv om Leaf'en er et par hakk vassere enn PSA'n, blir det lite aktuelt med villmannskjøring på sommerføre med denne, du vil ikke se meg komme sidelengs gjennom svingen med Leaf'n med det første (ok, kanskje på vinterføre)  :D

Jeg vil gå for kun vinterdekk, hvis mulig.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

elektrolux

Kjører selv med sommerdekk hele året.

Vinterdekk skal vistnok være livsfarlige i temperaturer over 10C. Her i Stavanger har vi kun unntaksvis minusgrader, og mye regn, så i følge ekspertene er dette sommerdekkføre, ikke vindekkføre.

Har riktignok noen biler med vinterdekk, som brukes fortrinnsvis skulle det være snø på veiene. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Biler blir (som regel) levert med sommerdekk. Husk at de kommer fra en fabrikk langt fra norge, har antakeligvis stått på et lager, og produsenten har ingen ting på å tjene å ha et lass med vinterdekk stående, for de få landene som skal ha det.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA