Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Importere selv

Startet av Boogie, søndag 26. desember 2010, klokken 15:15

« forrige - neste »

sletvold

Nissan har tidligere opplyst at deres forhandlere som skal selge Leaf må gjennom en teknisk opplæring, og må skaffe nødvendig spesialutstyr. Det er nok grunnen til det svaret du fikk, det kan rett og slett være at enkeltforhandlere ikke tar den kostnaden i første runde.

RuneW

Det stemmer og det er vel det vi har vært innom noen poster tilbake. Det er en investering som det spørs om andre en de aller største forhandlerene vil ta (og da de som faktisk forventer å selge en del biler).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

RuneW

Siste jeg har hørt fra Nissan er at de tar opp bestillinger sommer 2011 og at de satser på å kunne levere siste kvartal 2011 - altså en stund til...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

PerBear

Sitat fra: RuneW på onsdag 04. mai 2011, klokken 13:01
Siste jeg har hørt fra Nissan er at de tar opp bestillinger sommer 2011 og at de satser på å kunne levere siste kvartal 2001 - altså en stund til...

Du mener vel en stund siden?   ;D
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

RuneW

Sitat fra: PerBear på onsdag 04. mai 2011, klokken 17:50
Sitat fra: RuneW på onsdag 04. mai 2011, klokken 13:01
Siste jeg har hørt fra Nissan er at de tar opp bestillinger sommer 2011 og at de satser på å kunne levere siste kvartal 2001 - altså en stund til...

Du mener vel en stund siden?   ;D

Hehe - sorry!  :D
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

RuneW

Sitat fra: RuneW på onsdag 27. april 2011, klokken 07:52Jeg er mistenker at Nissan kommer til å selge Leaf på et svært begrenset utvalg av forhandlere, og da bare i hovedstaden. Selv bor jeg i Sarpsborg og er klar over at kundegrunnlaget er langt dårligere enn f.eks. i Oslo. Vil Nissan gidde å tilrettelegge service og verksted for 10 solgte bilder? Er redd svaret er "nei".

Jeg kan med glede melde at Nissan-forhanderen i Sarpsborg er en av de få (under 10) forhandlerene som er "Leaf-godkjente" før jul.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Ladefabrikken

Sitat fra: ovev på tirsdag 26. april 2011, klokken 19:20
Jeg registrerte meg lenge før jordskjelvet, men har ikke hørt et pip. Man kan lure på om de egentlig ønsker å selge biler! ???

I dag fikk jeg den første mailen fra Leaf siden etter at jeg registrerte meg på siden deres for 3 måneder siden
Så nå rett før de skal vise fram bil i norden skjer det ting på Mail fronten. Det tok tid
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

RuneW

Sitat fra: 2EL på onsdag 25. mai 2011, klokken 22:23I dag fikk jeg den første mailen fra Leaf siden etter at jeg registrerte meg på siden deres for 3 måneder siden
Så nå rett før de skal vise fram bil i norden skjer det ting på Mail fronten. Det tok tid

Jepp, jeg også. Ikke at det stod noe jeg ikke visste fra før, men da vet jeg i alle fall at jeg er registrert...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Joakim Sveli

Det er mulig å få kontrakt på Leaf i Moss i alle fall. De kommer nok til å sette opp forhandlere i Østfold nok til å dekke markedet. Årsaken er blant annet at det blir flere hurtigladere i Østfold per innbygger enn noe annet sted i Norge - t.o.m før leaf blir levert.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

RuneW

Sitat fra: ElRey på onsdag 08. juni 2011, klokken 11:16
Det er mulig å få kontrakt på Leaf i Moss i alle fall. De kommer nok til å sette opp forhandlere i Østfold nok til å dekke markedet. Årsaken er blant annet at det blir flere hurtigladere i Østfold per innbygger enn noe annet sted i Norge - t.o.m før leaf blir levert.

Igjen - hvordan ser en slik kontrakt ut når verken tilgjengelighet eller pris er fastsatt?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Kai

ring ring ... jeg ble oppringt av min Nissan selger i dag. Han kunne opplyse at noen trær starter høsten tidlig i år og skal sleppe omtrent 400 blader ned på norsk jord allerede i september /oktober. En slags omprioritering har blitt gjort i Nissan og Norge skal prioriteres. Mere info (pris?) i ukene som kommer.

RuneW

Sitat fra: Kai på onsdag 08. juni 2011, klokken 19:30
ring ring ... jeg ble oppringt av min Nissan selger i dag. Han kunne opplyse at noen trær starter høsten tidlig i år og skal sleppe omtrent 400 blader ned på norsk jord allerede i september /oktober. En slags omprioritering har blitt gjort i Nissan og Norge skal prioriteres. Mere info (pris?) i ukene som kommer.

Hey hey! Rist i treet!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Joakim Sveli

Det var hyggelige rykter. Hvor ringte denne selgeren fra?
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Ladefabrikken

Ja vi får håpe at ryktene stemmer. Er nok lurt å få noen biler ut på norske veier før kulda slår til.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA