Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forsikring Tesla

Startet av maruch, onsdag 22. februar 2017, klokken 10:04

« forrige - neste »

Crown

#30
Sitat fra: gr på tirsdag 21. februar 2017, klokken 20:01
Javel, den var hos Møller 1,5km herfra, så det blir de neste gang også om vi fortsatt har bilen, og da får de stå inne for hva de har programmert inn.

Sitat fra: eivhelle på tirsdag 21. februar 2017, klokken 23:13

Hadde min på service i høst og det står i serviceheftet at neste service skal være om to år eller 30000 km kjørt.

Så det vil være årlig om jeg kjører 30kkm i året.

Jeg sendte mail til Møller og spurte, jeg, for det eneste skriftlige fra VW jeg har sett tilsier jo service hvert år. Her er svaret: (Tok bort navn da det er uvesentlig for diskusjonens del. Kan fås på PM)

"Er 2 år eller 30 000 km fra bil er ny, deretter hvert år og 30 00 km.

Håper du fikk svar på det du ønsket.

Med vennlig hilsen
XXX
Møller Bil XXX
Servicemarkedsselger"

Regner med vedkommende mente 30000km/år, det som kommer først, og ikke 3000km eller 30.0 :-D
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Elmo

Hadde ikke de siste håndfull innleggene passet bedre i VW forumet ???  ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

geear

Sitat fra: Elmo på onsdag 22. februar 2017, klokken 08:55
Hadde ikke de siste håndfull innleggene passet bedre i VW forumet ???  ;)
Helt rett, men av en eller annen grunn så er det et par Ioniq-eiere her inne (moby666 og Crown) som benytter enhver anledning de har til å slenge ut forskjellige (negative) påstander om e-Golf i stedet for å konsentrere seg om bilen de selv har. At vedkommende gidder å bruke tiden sin på å maile til forhandlere for å spørre om service på en bil vedkommende ikke eier engang snakker for seg selv.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Crown

Sitat fra: Elmo på onsdag 22. februar 2017, klokken 08:55
Hadde ikke de siste håndfull innleggene passet bedre i VW forumet ???  ;)

I utgangspunktet, men så er det alltid noen som skal dra inn i en hver i enhver Ioniq-diskusjon at det er så kort serviceintervall på Ioniq og så langt på e-Golf. Og når det ikke stemmer for en som kjører "normal" norsk kjørelengde (15.000km) så kan det jo ikke stå uimotsagt. Jeg liker ikke alternative fakta :-D
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Crown

Sitat fra: gr på onsdag 22. februar 2017, klokken 09:08
Sitat fra: Elmo på onsdag 22. februar 2017, klokken 08:55
Hadde ikke de siste håndfull innleggene passet bedre i VW forumet ???  ;)
Helt rett, men av en eller annen grunn så er det et par Ioniq-eiere her inne (moby666 og Crown) som benytter enhver anledning de har til å slenge ut forskjellige (negative) påstander om e-Golf i stedet for å konsentrere seg om bilen de selv har. At vedkommende gidder å bruke tiden sin på å maile til forhandlere for å spørre om service på en bil vedkommende ikke eier engang snakker for seg selv.

Ser du forskjellen på fakta og påstander? Her var det Tutti som blandet inn andre merker i en Ioniq-diskusjon. Les tråden før du uttaler deg. Og så er det forskjell på skriftlig dokumentasjon fra forhandler eller importør og løse påstander fra fanboys. EOD. Jeg har brakt skriftlig dokumentasjon inn i debatten, noe som manglet fra før.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

geear

Sitat fra: Crown på onsdag 22. februar 2017, klokken 09:14
Ser du forskjellen på fakta og påstander? Her var det Tutti som blandet inn andre merker i en Ioniq-diskusjon. Les tråden før du uttaler deg. Og så er det forskjell på skriftlig dokumentasjon fra forhandler eller importør og løse påstander fra fanboys. EOD. Jeg har brakt skriftlig dokumentasjon inn i debatten, noe som manglet fra før.
Det har åpenbart ingen hensikt å liste opp alt som faller på sin egen urimelighet i dette innlegget. Håper det hele gir deg stor mening, at du legger deg om kvelden og føler du virkelig har utrettet noe. Lykke til videre i livet!
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Crown

Sitat fra: gr på onsdag 22. februar 2017, klokken 09:32
Sitat fra: Crown på onsdag 22. februar 2017, klokken 09:14
Ser du forskjellen på fakta og påstander? Her var det Tutti som blandet inn andre merker i en Ioniq-diskusjon. Les tråden før du uttaler deg. Og så er det forskjell på skriftlig dokumentasjon fra forhandler eller importør og løse påstander fra fanboys. EOD. Jeg har brakt skriftlig dokumentasjon inn i debatten, noe som manglet fra før.
Det har åpenbart ingen hensikt å liste opp alt som faller på sin egen urimelighet i dette innlegget. Håper det hele gir deg stor mening, at du legger deg om kvelden og føler du virkelig har utrettet noe. Lykke til videre i livet!

Skjønner ikke hvor du vil, mener du det er galt at fakta bringes inn i en diskusjon, at løse påstander skal stå uimotsagt? At hvis man faktisk gidder å gå litt i dybden og dobbeltsjekke en påstand, så er det galt? Jeg er realist og er ikke skrudd sammen slik. Men kan forsikre deg om at jeg sover godt uavhengig av denne tråden. Tok meg 30 sekunder å sende en mail med generelt spørsmål om e-Golf, det kan andre klare å gjøre også, gjerne før de poster en påstand basert på tro og ikke fakta. Aller helst er det best med en lenke til en troverdig kilde (VW i dette tilfellet, slik jeg gjorde lengre oppe uten at det hjalp nevneverdig.)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Elmo

#37
Sitat fra: Crown på onsdag 22. februar 2017, klokken 09:43
Tok meg 30 sekunder å sende en mail med generelt spørsmål om e-Golf, det kan andre klare å gjøre også, gjerne før de poster en påstand basert på tro og ikke fakta. Aller helst er det best med en lenke til en troverdig kilde (VW i dette tilfellet, slik jeg gjorde lengre oppe uten at det hjalp nevneverdig.)

Men IGJEN. Golf kan du diskutere i et annet forum >:( 
Og krangling og diskusjoner av mere personlig(-problem) karakter kan dere med fordel ta på PM.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Crown

Sitat fra: Elmo på onsdag 22. februar 2017, klokken 10:06
Sitat fra: Crown på onsdag 22. februar 2017, klokken 09:43
Tok meg 30 sekunder å sende en mail med generelt spørsmål om e-Golf, det kan andre klare å gjøre også, gjerne før de poster en påstand basert på tro og ikke fakta. Aller helst er det best med en lenke til en troverdig kilde (VW i dette tilfellet, slik jeg gjorde lengre oppe uten at det hjalp nevneverdig.)

Men IGJEN. Golf kan du diskutere i et annet forum >:( 
Og krangling og diskusjoner av mere personlig(-problem) karakter kan dere med fordel ta på PM.

Skal ikke si mer her, men litt urettferdig er det at du peker på meg, for det var ikke jeg som brakte Golf inn i denne tråden, det kan du finne enkelt ut av. Jeg bare prøver å rette opp faktafeil slik at ikke noen blir lurt.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Elmo

#39
Sitat fra: Crown på onsdag 22. februar 2017, klokken 10:16
Skal ikke si mer her, men litt urettferdig er det at du peker på meg, for det var ikke jeg som brakte Golf inn i denne tråden, . . . .
Som nevnt - denne typen diskuojsn hører best hjemme på PM, men når du fortsetter her så . . . .
Jeg har ikke tatt stilling til hvem som sa hva om Golf. Første gangen tok jeg det helt generelt - Golf hører hjemme et annet sted.
Andre gangen var det kommentar til deg, fordi du som ikke klarte å gi deg ;)   Case closed - HÅPER JEG.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

tuono

Synes det er helt greit med faktasjekk av påstander. Man skal ikke lese mye hverken her eller på Ioniq-gruppa på FB for å skjønne at mer eller mindre løse påstander kan skape både forvirring og tvil om handel/bestilling av bil. Enda verre når det går på rent tekniske ting!!
Kudos til dem som gidder!

Elmo

Sitat fra: tuono på onsdag 22. februar 2017, klokken 21:40
Synes det er helt greit med faktasjekk av påstander.
Det er jeg fullstendig enig i :+1:
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

IvarU

Fikk akkurat epost fra forhandler. Ser de tar en pris på service og en ekstra for bremseservice. I forhold til de prisene jeg har sett i dette innlegget, var ikke dette dyrt?

Første service koster kr 2186,- + bremseservice kr 1990,-
Andre service koster kr 3740,- + bremseservice kr 1990,-
Tredje service koster kr 3648,- + bremseservice kr 1990,-
En pakke komplett ved kjøp av bil vil koste kr 11990,-
Hyundai Ioniq - bestilt, venter i spenning

yhafting

Sitat fra: IvarU på lørdag 11. mars 2017, klokken 16:04
Fikk akkurat epost fra forhandler. Ser de tar en pris på service og en ekstra for bremseservice. I forhold til de prisene jeg har sett i dette innlegget, var ikke dette dyrt?

Første service koster kr 2186,- + bremseservice kr 1990,-
Andre service koster kr 3740,- + bremseservice kr 1990,-
Tredje service koster kr 3648,- + bremseservice kr 1990,-
En pakke komplett ved kjøp av bil vil koste kr 11990,-

Det får meg til å tenke at jeg lurer på hva de faktisk tar seg betalt for?
Oppdatering av kart? Kontroll og sjekk av batteri, test og puss av bremser, rens av luftfilter til Ac, vinduspussere?

Hvis man ikke trenger spesielle oppdateringer, så vil vel markedet her ligge godt til rette for bruk av tredjepart til å ta service, som i all hovedsak består av bremsekontroll og bytte filter til AC...
Kjører Zero SR 2015 og Hyundai Ioniq

Kårepåsporet

Sitat fra: IvarU på lørdag 11. mars 2017, klokken 16:04
Fikk akkurat epost fra forhandler. Ser de tar en pris på service og en ekstra for bremseservice. I forhold til de prisene jeg har sett i dette innlegget, var ikke dette dyrt?

Første service koster kr 2186,- + bremseservice kr 1990,-
Andre service koster kr 3740,- + bremseservice kr 1990,-
Tredje service koster kr 3648,- + bremseservice kr 1990,-
En pakke komplett ved kjøp av bil vil koste kr 11990,-

Dette er sikkert gode priser dette, for forhandleren....:

Har fått pris på service for nye e-Golf:

Dette gjelder for fem år og 15000 årlig, totalt 75000 km.

For rens serviceavtale er prisen 2250 per år, 11250 for fem år.

Hvis en ønsker service og vedlikeholdsavtale, som feks inkludere bytte av klosser og skiver og jeg antar andre ting som ikke går under reklamasjon, så er prisern 3000 per år, 15000 for hele perioden.
Dette kan betales månedlig på e-faktura/autogiro.

Mao så er det billigere med fem års service for e-Golf enn for tre år for Ioniq.
Tre års service og vedlikeholdsavtale inkludert deler for e-Golf. 9000 kr mot 11990 kr for Ioniq, uten deler.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA