Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forsikring Tesla

Startet av maruch, onsdag 22. februar 2017, klokken 10:04

« forrige - neste »

eivhelle

Jeg tviler i grunnen på at det lønner seg å betale for en serviceavtale. Man må uansett forholde seg til et serviceintervall og prisen på service vil vel stort sett være ganske lik.

Jeg betalte 1904 kroner for første service på e-golf, som var etter to år og kun inspeksjons service. I tillegg kom det 621 kroner for å bytte pollenfilter og batteri i nøkkelen. Så totalt 2525 kroner. Så jeg kan ikke se at jeg kommer noe dårligere ut her enn om jeg hadde betalt for en serviceavtale.

Synes også det vil være rart om man priser inn en bremseservice hvert år på Ioniq. Ville tro at man kun trengte det hver annet eller tredje år. For e-golf sin del kommer først bremseservice etter tre år om en kjører gjennomsnittlige 15k i året.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Electrix

Folk må jo vurdere selv, men det er nå 2,5 år og 35 000 km siden siste service på min Leaf og jeg har spart rundt 6 000 kr og en god del tid og bry med booking, levering og henting av bilen. Bytter pollenfilter til 200,- selv og ser etter slitasje på bremseklosser og etter åpenbare feil eller ulyder. Passer på å bremse litt hardt opp et par ganger i uka slik at alle skivebremsene blir aktivert og skivene er skinnende blanke etter 4,5 år.

Min vurdering er at bremseservice er dyrere enn om jeg skulle bytte både skiver og klosser etter noen år, og mye bruk og noen kraftige oppbremsinger av og til så klarer de seg fint. Og om bremsene skulle ruste i stykker ville jeg sikkert ikke fått dekket noe selv om jeg hadde hatt bilen på bremseservice hvert år.

Ellers er det veldig få deler i en elbil (i hvert fall Leaf) som fører til større feil. En bensin eller dieselmotor består av veldig mange deler som virker sammen og en liten feil på en av disse kan lett føre til et større havari på hele motoren. På elbiler er det stort sett batteriet som er kostbart, men dette gjør de ikke noe med på service annet enn å lese av tilstand.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

ZeroNox

Ser ut til at det kan være lønnsomt å besøke søta bror for service på bilen  ;)

1år/1500 mil. Endast visuella kontroller = 891:-
2år/3000mil. Endast visuella kontroller = 891:-
3år/4500mil. Endast visuella kontroller = 891:-
4år/6000mil. Visuell & byte av kupeluftfilter/bromsvätska = 2100:-
5år/7500mil. Endast visuella kontroller = 891:-
6år/8000mil. Endast visuella kontroller = 891:-
7år/9500mil. Endast visuella kontroller = 891:-
Informasjon hentet i fra Hyundai IONIQ Nordic Owners Group
Örjan Wessberg har vært så snill å poste denne info
på FB siden der.

RS

Gjelder garantier hvis man tar service i Sverige?

ZeroNox

Det vet jeg ikke, det må jeg prøve å finne ut ;-)

ZeroNox

Vilkårene på nett sier at man må følge serviceprogrammet hos et Hyundai-verksted eller offentlig godkjent verksted. Ingen krav om at det er i Norge. Ved bruk av ikke-Hyundai verksted må man kunne dokumentere at servicen er i henhold til retningslinjer fra Hyundai.

moby666

Har utført service på andre merker helt uproblematisk i forhold til garanti senere. Blir nok noen turer til harryland nå
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Storegnu

Noen som vet om et bra verksted over grensen i høvelig avstand fra Oslo?

IvarU

#53
Jeg ønsker å ta service i Norge selv om det er dyrere her. Ellers så har jeg forhørt meg med et knippe forhandlere, og det er store prisforskjeller. Jeg kjøpte ikke service-pakke med bilen, men håper heller prisene synker litt.
Hyundai Ioniq - bestilt, venter i spenning

Ioniq-ev

Har fått service-priser fra Hyundai Oslo på mail, priser som følger;

1 år/15`` service; 2.702,- Kun kontrollering, evt. oppdatering av software
2 år/30`` service; 3.168,- Kontroll, evt. oppdatering av software samt bytte av luftfilter
3 år/45`` service; 2.702,- Kun kontrollering, evt. oppdatering av software
4 år/60`` service; 3.754,- Kontroll, evt. oppdatering av software samt bytte av luftfilter og gearolje
5 år/75`` service; 2.702,- Kun kontrollering, evt. oppdatering av software

Bremse-service ikke nevnt...annet enn at kontroll av bremseklosser/skiver/calippere inngår i "kontrollen"...

Andre som har innhentet priser på service ??

ProsjektX

Galskap... omtrent det dobbelte hva min forhandler forespeilet meg. Synd jeg ikke gjorde lydopptakt av samtalen. Men nå har jeg ikke hørt hva de skal ha ennå.
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

moby666

Tar du servicen i Sverige sparer du 2000
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

jornhd

Sitat fra: Ioniq-ev på fredag 24. mars 2017, klokken 10:47
Har fått service-priser fra Hyundai Oslo på mail, priser som følger;

1 år/15`` service; 2.702,- Kun kontrollering, evt. oppdatering av software
2 år/30`` service; 3.168,- Kontroll, evt. oppdatering av software samt bytte av luftfilter
3 år/45`` service; 2.702,- Kun kontrollering, evt. oppdatering av software
4 år/60`` service; 3.754,- Kontroll, evt. oppdatering av software samt bytte av luftfilter og gearolje
5 år/75`` service; 2.702,- Kun kontrollering, evt. oppdatering av software

Bremse-service ikke nevnt...annet enn at kontroll av bremseklosser/skiver/calippere inngår i "kontrollen"...

Andre som har innhentet priser på service ??

Oi, det er 3 ganger så mye som BMW tar for I3 service. Der får du 5 års serviceavtale for 5000.

Crown

Sitat fra: Ioniq-ev på fredag 24. mars 2017, klokken 10:47
Har fått service-priser fra Hyundai Oslo på mail, priser som følger;

1 år/15`` service; 2.702,- Kun kontrollering, evt. oppdatering av software
2 år/30`` service; 3.168,- Kontroll, evt. oppdatering av software samt bytte av luftfilter
3 år/45`` service; 2.702,- Kun kontrollering, evt. oppdatering av software
4 år/60`` service; 3.754,- Kontroll, evt. oppdatering av software samt bytte av luftfilter og gearolje
5 år/75`` service; 2.702,- Kun kontrollering, evt. oppdatering av software

Bremse-service ikke nevnt...annet enn at kontroll av bremseklosser/skiver/calippere inngår i "kontrollen"...

Andre som har innhentet priser på service ??

Lønner seg nok å høre litt rundt når tiden nærmer seg... Og "kun kontroll" - bremsevæsken skal jo skiftes innimellom så det må jo være med i prisen, og softwaren får man jo gratis. Tror ikke de har peiling enda på hva de svarer på, er vel ingen som har hatt service ennå :-)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

coffeeh

Slenger meg på her.

Hørte med forhandler, og fikk høre at de ikke har spikra noen priser ettersom de ikke har hatt noen Ioniq på service enda, men planen er 2000,- for årlig/15.000km service og 1500,- ekstra dersom bremseservice trengs.
- Venter spent på en oransje Hyundai Ioniq :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA