Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forsikring Tesla

Startet av maruch, onsdag 22. februar 2017, klokken 10:04

« forrige - neste »

maruch

Hei,

dette er min først innlegg her, så hei alle sammen.

Er nå eier av gammel Nissan Leaf, vurderer sterkt mellom Kia Soul eller Ioniq EV. Har lest mange ting her på forumet om begge to, mangler bare en informasjon: hva er priser på Hyundai service og hvor ofte skal det tas? Vet noen kanskje allerede?
Kia Soul EV 2017
Nissan Leaf 2011 - ikke lengre

tutti

Sitat fra: maruch på tirsdag 20. desember 2016, klokken 18:29
hva er priser på Hyundai service og hvor ofte skal det tas? Vet noen kanskje allerede?
Er ganske sikker på at det er 15000 km eller 1 år.
(andre elbiler har opp til 30000 og 2 år).

Elmo

Sitat fra: tutti på tirsdag 20. desember 2016, klokken 22:19
Er ganske sikker på at det er 15000 km eller 1 år.
(andre elbiler har opp til 30000 og 2 år).
Det stemmer, og det poenget ditt i parantesen bør ALLE nevne både når de henter ut bilen, OG når den leveres på service, OG når den hente fra service, OG alle andre ganger det faller naturlig
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

tutti

Sitat fra: Elmo på onsdag 21. desember 2016, klokken 00:22
Sitat fra: tutti på tirsdag 20. desember 2016, klokken 22:19
Er ganske sikker på at det er 15000 km eller 1 år.
(andre elbiler har opp til 30000 og 2 år).
Det stemmer, og det poenget ditt i parantesen bør ALLE nevne både når de henter ut bilen, OG når den leveres på service, OG når den hente fra service, OG alle andre ganger det faller naturlig
??

fredriks

Forhandleren jeg kjøpte bil av antydet en pris på mellom 1500 og 2000kr for service på Ioniq EV
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Jorgen86

Hvis Hyundai krever årlig service så hjelper det lite å poengtere noe annet, alle bilene til Hyundai har same intervaller.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

tuono

For de som har brukt bilene, så er det ganske klart at bremsesystemet på disse er ganske komplekst med en eller annen grense mellom bremsing vha. regenerering og konvensjonell bremsing. Mulig det er akkurat samme oppsettet på andre batteribiler, men jeg, som kjører mye på salta vei, synes det er greit med en bremsesjekk i løpet av året. Slik jeg forstår det er det bremsene det fokuseres på under denne servicen.

Mener Kia Soul EV har akkurat samme intervallene?

Ioniq-ev

Min forhandler anslo 2500-3000 for "liten" service og 4-5000 for "stor" service...forhandler i Oslo.
Usikker på hva jeg skal legge i det når jeg leser at andre her har fått anslag på mellom 1 og 2 tusen  :(

Elmo

Sitat fra: Jorgen86 på onsdag 21. desember 2016, klokken 08:23
Hvis Hyundai krever årlig service så hjelper det lite å poengtere noe annet, alle bilene til Hyundai har same intervaller.

Hvis mange nok påpeker det så bør jo Hyundai Norge melde det bakover så konsernet kanskje innser at elbiler ikke behøver samme intervall som fossiler !
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Jorgen86

er 1500-2000 kr gangen jeg har fått beskjed om.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

eldaddy

Håper denne tråden kan oppdateres med navn på forhandler og pris på service etter hvert som bilene er inne til service.

Vil være en stor fordel for oss forbrukere å vite hvor vi bør ta service.
Hyundai Ioniq EV - 20.1.2017
Audi A4 Avant 1.8T 2005
Audi A4 Sedan 2.0 2001 - solgt
Audi A3 1.6 Kombi 1998 - solgt
Volvo 340 Kombi - solgt
BMW 316 Sedan 1.6 1989 - solgt
BMW 316 Sedan 1.6 1987 - solgt

Crown

Sitat fra: Elmo på onsdag 21. desember 2016, klokken 00:22
Sitat fra: tutti på tirsdag 20. desember 2016, klokken 22:19
Er ganske sikker på at det er 15000 km eller 1 år.
(andre elbiler har opp til 30000 og 2 år).
Det stemmer, og det poenget ditt i parantesen bør ALLE nevne både når de henter ut bilen, OG når den leveres på service, OG når den hente fra service, OG alle andre ganger det faller naturlig
Altså - det offisielle serviceintervallet for e-GOlf sier bare 2 år /30.000km før første service, og deretter årlig / 15.000km.

Det samme gjelder Leaf, årlig eller 15000km, det som kommer først. Så jeg vet ikke hvilke andre biler som er mye bedre, det er noe annet om folk ikke gidder/finner det nødvendig å følge serviceintervallene.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

rolandvg99

Det er mye som kan gå til Helsinki før 30 000 km. Alle biler har godt av en-to årlig(e) sjekk(er).

Olje for regulær motor smører som white spirit fra 20 000 pluss.
"I like soul with a capital S"

elbilgeithus

Sitat fra: Elmo på onsdag 21. desember 2016, klokken 00:22
Sitat fra: tutti på tirsdag 20. desember 2016, klokken 22:19
Er ganske sikker på at det er 15000 km eller 1 år.
(andre elbiler har opp til 30000 og 2 år).
Det stemmer, og det poenget ditt i parantesen bør ALLE nevne både når de henter ut bilen, OG når den leveres på service, OG når den hente fra service, OG alle andre ganger det faller naturlig

Fikk beskjed om 15000 intervall første år og 20000 deretter og pris mellom 1000 og 2000.

tutti

#14
Sitat fra: Crown på onsdag 21. desember 2016, klokken 11:59
Sitat fra: Elmo på onsdag 21. desember 2016, klokken 00:22
Sitat fra: tutti på tirsdag 20. desember 2016, klokken 22:19
Er ganske sikker på at det er 15000 km eller 1 år.
(andre elbiler har opp til 30000 og 2 år).
Det stemmer, og det poenget ditt i parantesen bør ALLE nevne både når de henter ut bilen, OG når den leveres på service, OG når den hente fra service, OG alle andre ganger det faller naturlig
Altså - det offisielle serviceintervallet for e-GOlf sier bare 2 år /30.000km før første service, og deretter årlig / 15.000km.

Det samme gjelder Leaf, årlig eller 15000km, det som kommer først. Så jeg vet ikke hvilke andre biler som er mye bedre, det er noe annet om folk ikke gidder/finner det nødvendig å følge serviceintervallene.
Det er fortsatt 30000 km på egolf mellom hver service (Opel også) m.fl. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA