Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mere Elbilbrann

Startet av Lynet, fredag 24. desember 2010, klokken 13:43

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: cmartin på fredag 22. april 2011, klokken 09:50
Noen som har noen gode lenker på hvor man kan importere bilen fra?

ACAR.no  ;)

Tilgjengelig fra ca. oktober

I-miev fra mai.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

grånissen

Kan noen gi meg en god forklaring hvorfor elbiler er så dyre i norge? I USA koster Leaf'en 175 000 og i-miev'en 149 000, med dagens dollarkurs på 5,3. KAn noen også si noe om muligheten for å få godkjent en "amerikansk" Leaf? Regner med at den vil være tilgjengelig som bruktbil "over there" for 100 000 kr om et drøyt år.

El rayo

http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=313&MenuID=319&DocID=10347&Order=4 står det en del om import av bil fra USA. Merk at mye av dette gjelder biler som er mer enn 30 år gamle; disse har spesiellt gunstige betingelser.

Elektrolux har vel problemer med å få registrert en Citroën C1 hos norges firkantede myndigheter.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Sitat fra: El rayo på mandag 25. april 2011, klokken 23:14
Elektrolux har vel problemer med å få registrert en Citroën C1 hos norges firkantede myndigheter.

Stemmer det, men har lagt inn klage på 16 punkts avslaget jeg fikk da jeg ville registrere bilen.

Det er utrolig at jeg skal måtte dokumentere bl.a tyverisikringen av bilen etter at den er bygget om til Elektrisk drift. Slike ting er jo ikke endret i det hele tatt.

Bygger en om til gass kreves f.eks ikke slik dokumentasjon.

Alt VD ber om er dokumentert, men som de sier er dette på en tilsvarende bil, ikke min bil, og av et institutt som ikke er registrert for å kunne dokumentere slike ombygginger.

Håpet er at fornuften til slutt seirer, og at de godtar at min ser identisk ut med den som er dukumentert i en 74 siders rapport fra Teknologisk Institutt i Aarhus DK. En rapport som Danske myndigheter har lagt til grunn for sin godkjenning av biltypen.



Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hkaspenberg

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 26. april 2011, klokken 08:02
Det er utrolig at jeg skal måtte dokumentere bl.a tyverisikringen av bilen etter at den er bygget om til Elektrisk drift. Slike ting er jo ikke endret i det hele tatt.
Hadde ikke bilen startsperre før den ble bygget om?  ;D Vet ikke hvorfor VD bryr seg om akkurat denne detaljen, men forsikringsselskapene gjør vel det.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Spooz

Vi har både Chevrolet Volt og Nissan Leaf på vei i container fra USA, men utvalget er veldig dårlig foreløpig. Volt'n vi får var den første kundebilen som ble levert i hele Texas. Det er mange ting å tenke på for å få disse godkjent i Norge, bilene må f.eks først registrers i USA. Det trigger sales tax og en del andre avgifter.

Dersom noen finner tilgjengelig Leaf i Europa tar vi de gjerne inn på bestilling mot et fast avtalt konsulenthonorar. Foreløpig har jeg ikke lykkes å finne noen biler i det hele tatt, har snakket med samtlige forhandlere i Nederland uten resultat. Lutter øre..! :-)

iOnas

Denne utgaven må det vel gå an å få importert uten større problemer:
http://ameblo.jp/kyoshoblog-en/entry-10801836823.html

Jeg håper på å få en til jul:-)
Bosted: Nordmøre.

Radiobil1

Åssen vil prisen bli fra Danmark, har vært billig å ta inn herfra før, og de har sikkert samme spekk som oss ?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

Radiobil1

Når blir Leaf introdusert i Tyskland?
Dette er jo et stort marked, og det kommer fort ut bruktbiler på mobile ol siter.
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

El-vis

Så i Aftenposten forleden at danskene ikke får til å selge Leaf i samme tempo som i Norge. Må jo bety at det er overskudd av Leaf'en der og mulighet for import? Hadde vært fint å slippe å stå i kø her. Noen som kan gi råd? Eller som vet om den danske utgaven er utstyrt som den norske?
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

Terje

Sitat fra: Radiv på fredag 28. oktober 2011, klokken 11:20
Når blir Leaf introdusert i Tyskland?
Dette er jo et stort marked, og det kommer fort ut bruktbiler på mobile ol siter.

Jeg var en uke ifm. jobb og kontaktet bilforhandler men de hadde ingen planer med det første å ta inn de nye leafene :o
Glad eier av Titanum Soul EV

RuneW

#26
Nå som ventekøene er litt kortere rundt forbi, kanskje det er på tide å ta opp tråden om privatimport igjen? Ser at Danmark har fått opp priser (som kan sees hvis man velger farge på bilen) her:

http://www.nissan.dk/DK/da/vehicles/electric-vehicles/electric-leaf/leaf/pricing-and-specifications/brochure.html#vehicles/electric-vehicles/electric-leaf/leaf/pricing-and-specifications/configurator

På den proffe, flash-befengte Nissan-siden opererer de med en pris på ca 300.000, noe som er litt oppsiktsvekkende...

Men sett at dette er DK da, hvor stor del av denne prisen er grunnprisen før alle avgiftene? Noen som vet? Har Danmark de samme incentivene som Norge? Det virker ikke slik, for det ser ut som de opererer med en støtteordning ala sånn som de gjør i statene.

Vil det lønne seg å ta over en fra Danmark til moderlandet?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

daggad

Ja ser den koster dkk 298000,- imkl metallic og spoiler. Godt mulig dette er et gosdt kjøp for normænd ja..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Lynet

Og uten den danske momsen blir det knapt 250 000NOK, men er det noen som vet hva bilavgiften er på Leaf i DK?
Og har den varme i ratt, rumpe og batteri?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA