Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker du å delta i en undersøkelse om din erfaring som eier av Tesla Model X?

Startet av magnemann, onsdag 22. februar 2017, klokken 09:19

« forrige - neste »

magnemann

Hei, spør her siden Nissan support er sirup. :)

Jeg logger inn på https://youplus.nissan.no/NO/no/YouPlus.html og kommer til siden som vist på bildet.
Problemet er at endel viktige menyvalg er grået ut og ikke kan velges!
Nissan EV (android) og  Leaf manager (android) virker faktisk fint...
Jeg har selvfølgelig lagt inn ID og passord i bilen. (tror jeg) :)
Dette har heller ikke virket før, har ikke hatt bilen så lenge. (Leaf accenta 2015)

Har noe forslag til hva som kan være galt?

--==> EU Leaf Acenta 2015 <=--

N-L

Samme her! Aner ikke hvorfor.
Men både Nissan connect og Leaf manager fungerer som de skal.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Tesla Model S 85D 2015
BMW i3 2015

magnemann

Sitat fra: N-L på tirsdag 20. desember 2016, klokken 17:55
Samme her! Aner ikke hvorfor.
Men både Nissan connect og Leaf manager fungerer som de skal.

Hvor lenge har du hatt det slik, har det noengang virket?
Har du spurt Nissan om råd?

N-L

Har registrert meg for ca tre uker siden. Har aldri virket.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Tesla Model S 85D 2015
BMW i3 2015

gyathaar

Så vidt jeg husker så det noe slikt ut hvis man går der uten å ha aktivert flash i browseren

sjossang

Har du hatt bilen siden den var ny, eller er det en bruktbil? Tror uansett du må ta kontakt med Nissan Support for å få aktivert din konto.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

magnemann

Sitat fra: sjossang på onsdag 21. desember 2016, klokken 08:02
Har du hatt bilen siden den var ny, eller er det en bruktbil? Tror uansett du må ta kontakt med Nissan Support for å få aktivert din konto.
Det er en bruktbil, har vært demo-bil hos en Nissanforhandler i Frankrike. Nissan Slettet VIN fra carwings i sitt system slik at jeg kunne oprette konto. Som sagt så vil jeg tro at kontoen er aktivert siden appene virker... Kan du gi meg direktelinken til feks 'batteri og lading', hadde vært moro å se om jeg kom inn da.

magnemann

Sitat fra: gyathaar på onsdag 21. desember 2016, klokken 06:39
Så vidt jeg husker så det noe slikt ut hvis man går der uten å ha aktivert flash i browseren
Nå har jeg prøvd både chrome, IE og edge og har sjekket at flash er aktivert. Funker fortsatt ikke. Kan du gi meg direktelinken til feks 'batteri og lading', så kan jeg se om det virker...?

Hænningsen

Jeg fikk hjelp til å registrere min brukte Leaf hos forhandleren. Det tok ikke lang tid før jeg var aktiv på Carwings.
Styremedlem i Troms og Finnmark elbilforening
Leaf 2012, kjøpt brukt i 2015
Mitsubishi Grandis (til campingvogna)

magnemann

Nå prøvde jeg å skrive inn denne url'en manuelt: https://youplus.nissan.no/NO/no/YouPlus/private/carwings/battery.html.
Da kom jeg til siden vist på bildet. Men det meste er grått og trist her.... Noen som har hatt det samme?

leafnor

Fikk samme når jeg brukte explorer nettleser. Kjører OK på Chrome
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Olee

Har hatt det samme bildet som deg magnemann en stund nå. Prøvde nettopp på Chrome og der funker det bra, etter å ha trykket på "kjør denne gangen". Først kom det opp at Flash var utdatert  :)

magnemann

Sitat fra: Olee på fredag 23. desember 2016, klokken 13:14
Har hatt det samme bildet som deg magnemann en stund nå. Prøvde nettopp på Chrome og der funker det bra, etter å ha trykket på "kjør denne gangen". Først kom det opp at Flash var utdatert  :)

Jeg kjører win10 med oppdatert flash som virker fint (iflg http://isflashinstalled.com) så jeg tror det må være en annen grunn? Har du bildet av tre bokser (se bildet)? Hvis man skal stole på dem er det noe med registreringen?

Olee

Det er lenge siden jeg registrerte meg, så jeg har ikke sett de boksene..

Her er bildene jeg får opp:

Første bildet fra Safari
Andre bildet fra Chrome, før jeg trykker "kjør"
Tredje bildet etter "kjør"

Edit:
Ser jo nå at bildene ikke er like, jeg hadde jo ingenting mens du hadde mye som var grått...

magnemann

Takker.
Nissan har brukt en uke på å se på dette og de kan ikke si hvor lang tid det tar.

For å oppdatere flash i chrome:
1. Skriv inn chrome://components i adressefeltet, og trykk på Enter.
2. Klikk på Se etter oppdateringer under «Adobe Flash Player».
3. Gå tilbake til siden med Flash-innholdet. Klikk på Last inn på nytt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA