Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Girkasse og motor til Think 2008 ->

Startet av Frissy, tirsdag 21. februar 2017, klokken 22:48

« forrige - neste »

Frissy

Ble kontaktet av lokal VW nå og startprisen er 299000+frakt og omk 8000,- Så da er katta ute av sekken: 307000,- + evt ekstra utstyr(skinn, digitalt display eller annet man ønsker) og pluss vinterdekk. Minus en evt rabatt en får hos VW....

Dette var jammen litt mer enn jeg hadde håpet på, men er først i kø hos min forhandler og skal få et ferdig regnestykke i morgen med to streker under. Passer fint da jeg kan ta endelig stilling til egolf eller ampera e

rolandvg99

Hørtes umiddelbart ut som kr 30-40 000,- i meste laget. Hadde enda e-Golf hatt minimum 50kWt hurtiglading og temperaturkontroll tilsvarende konkurrentene.
"I like soul with a capital S"

odahle

Avventet selv kjøp av i3 da prisen på e-golf kunne vært avgjørende. Men blir dette prisen så er det nok litt for mye, spesielt ift. Ampera-e.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Stikkkontakt

Blir samme pris som AE da inkl utstyr og fratrekt rabatt. Etter min mening er e-Golf med skinn og alt utstyr mer attraktiv enn AE på alt unntatt kjørelengde. For de som uansett skal ha en av de 2 som nummer to bil er valget hippsomhapp. Skal man ukependle 3-400 km er AE valget.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

TM

#4
Regner med at jeg hopper av e-Golf. Too little- too late er en veldig god beskrivelse. Har fått produksjon av Ampera-e i slutten av februar, så den kommer omtrent samtidig. E-Golf er en flott bil, men 30 kW ekstra er ikke å forakte på vei til fjells en kald vinterdag  ;)

Men jeg kan jo vente med konklusjonen til jeg får et konkret tilbud.

TM

Sitat fra: rolandvg99 på tirsdag 20. desember 2016, klokken 14:36
Hørtes umiddelbart ut som kr 30-40 000,- i meste laget. Hadde enda e-Golf hatt minimum 50kWt hurtiglading og temperaturkontroll tilsvarende konkurrentene.
Hva kan man forvente av ladehastighet hvis man stopper etter 15 mil for å lade hvis detter 15 kuldegrader ?. Skal jeg kjøre til hytta så må jeg lade fra ca soc 10 % til 40 % underveis ?

Lassiiboiii

Her er prisen jeg har fått på mail.
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

TM

Møller vet å ta seg betalt. Tror jeg må ha 10 % rabatt for å velge e-Golf  8)

Maxima

TOTALT uaktuelt å kjøpe ny e-Golf til den prisen, nå som AE prisen ble 50'000 lavere enn markedet trodde.

e-Golf må ned 40'000 for å være konkurransedyktig etter min mening. Her skal de første kundene melkes et halvår fram til AE kan leveres. Nye e-Golf kunder vil tape mer i verdifall enn enn en ny fossilbil det kommende året.

Rett og slett skuffet over Møller. Regner med det er mange som vil trekke reservasjonen sin nå. Trist, for e-Golfen er virkelig en fin bil:-)

tutti

Sitat fra: Lassiiboiii på tirsdag 20. desember 2016, klokken 14:58
Her er prisen jeg har fått på mail.
Hvorfor må man betale 2800 for 5 års garanti?

ezzpen

Sitat fra: tutti på tirsdag 20. desember 2016, klokken 15:42
Sitat fra: Lassiiboiii på tirsdag 20. desember 2016, klokken 14:58
Her er prisen jeg har fått på mail.
Hvorfor må man betale 2800 for 5 års garanti?

Standard garanti er 5år/100 000km. Man kan betale for å øke dette til 5år/150 000km.

Frissy

32210 uten skinn i tillegg sånn kjapt regna, + vinterhjul+ bil på 307000 er lik 340000+ sikkert 15000 for vinterhjul. Det blir da 355000 minus en evt rabatt, usikker på hva jeg får der.

Det som er noe snodig er at det ser ut som om det er tillegg for lakk uansett hva man velger? Kan det stemme?

TM

BMW i3 har garanti i 200.000 km uten pristillegg. Tror bare det er Møller som er grådig nok til å ta ekstra betalt for dette.

rolandvg99

Sitat fra: TM på tirsdag 20. desember 2016, klokken 14:55
Sitat fra: rolandvg99 på tirsdag 20. desember 2016, klokken 14:36
Hørtes umiddelbart ut som kr 30-40 000,- i meste laget. Hadde enda e-Golf hatt minimum 50kWt hurtiglading og temperaturkontroll tilsvarende konkurrentene.
Hva kan man forvente av ladehastighet hvis man stopper etter 15 mil for å lade hvis detter 15 kuldegrader ?. Skal jeg kjøre til hytta så må jeg lade fra ca soc 10 % til 40 % underveis ?

Det avhenger bl.a. batteritemperatur. Rett etter en kjørerur på 150 km bør batteriet være såpas varmt at lading ikke bør sinkes. Ruller en derimot ned fra garasjen tilbhurtigladeren går det treeeeeegt.

Problemet mitt med e-Golf er cirka dobbel så lang ladetid pr km i forhold til Ioniq.
"I like soul with a capital S"

rolandvg99

Sitat fra: TM på tirsdag 20. desember 2016, klokken 15:56
BMW i3 har garanti i 200.000 km uten pristillegg. Tror bare det er Møller som er grådig nok til å ta ekstra betalt for dette.

Garanti er bakt inn i prisen. Det gjelder alle produsenter. Her betaler en ekstra for utvidet.
"I like soul with a capital S"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA