Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Girkasse og motor til Think 2008 ->

Startet av Frissy, tirsdag 21. februar 2017, klokken 22:48

« forrige - neste »

Chivas

Sitat fra: j-Golf på søndag 01. januar 2017, klokken 01:46
Sitat fra: Chivas på lørdag 31. desember 2016, klokken 23:41
Sitat fra: j-Golf på lørdag 31. desember 2016, klokken 23:34
Har nogen fundet billeder på nettet af white silver metalic? Kunne være interessant at se forskellen på den og normal sølvgrå.
Gå til Google og søk "white silver metallic vw", trykk deretter på "Bilder" ;)
Jo jo tak ;) Jeg tænkte mere på to biler ved siden af hinanden så man kan se forskellen
Beste er å stikke på forhandler for å se om de har biler med den fargen i utstillingen. Møller på Romerike hadde dette når jeg var der (men du befinner deg vel i Danmark ;-)) Å bruke konfigurator blir ikke det samme siden fargene blir litt annerledes enn live.

j-Golf

Sitat fra: Chivas på søndag 01. januar 2017, klokken 11:05
Sitat fra: j-Golf på søndag 01. januar 2017, klokken 01:46
Sitat fra: Chivas på lørdag 31. desember 2016, klokken 23:41
Sitat fra: j-Golf på lørdag 31. desember 2016, klokken 23:34
Har nogen fundet billeder på nettet af white silver metalic? Kunne være interessant at se forskellen på den og normal sølvgrå.
Gå til Google og søk "white silver metallic vw", trykk deretter på "Bilder" ;)
Jo jo tak ;) Jeg tænkte mere på to biler ved siden af hinanden så man kan se forskellen
Beste er å stikke på forhandler for å se om de har biler med den fargen i utstillingen. Møller på Romerike hadde dette når jeg var der (men du befinner deg vel i Danmark ;-)) Å bruke konfigurator blir ikke det samme siden fargene blir litt annerledes enn live.
Ja du har ret. Den skal nok ses live. Jeg hælder mest til sort perleeffekt men må se denne white silver også.

eivhelle

Sitat fra: Chivas på lørdag 31. desember 2016, klokken 21:06
Sitat fra: eivhelle på lørdag 31. desember 2016, klokken 19:06
Sitat fra: zyp på lørdag 31. desember 2016, klokken 18:37

Bilen jeg prøvekjørte hadde ambientebelysning og det så helt forferdelig ut, så det var jeg klar på at jeg ikke skulle ha.
Det er nok i stor grad smak og behag. Synes selv det er stilig, men selvsagt ikke spesielt nyttig.

Men det er jo andre ting som heller ikke er nyttige med mindre noe skulle skje. Som for eksempel ekstra airbag for baksetet. Like fullt er det noe som er selvsagt å velge hvis man kjører mye med passasjerer i baksetet.

De første tingene på lista som ble valgt bort var : Utvidet garanti, utvendig lyd, røykepakke og stoffmatter. Mørke bakruter og parkeringsassistent er ikke noe som vil bli savnet. Så heller ikke noe stort behov for premium telefon forberedelse, men ellers synes jeg det var verdt å få med resten.

Trodde røykepakka var must jeg? :D  8) :o Jeg begynner å lure på om jeg skal velge parkeringsassistent allikevel...vi får se. Mørke bakruter må da være must? Ihvertfall noe jeg ønsker :)
Røykepakka består av en svart kopp med lokk, som man kan plassere i koppholderen foran. Det var tydeligvis standard på forrige modell, for det fulgte med en slik på den jeg allerede har. Og jeg har ennå ikke funnet noe fornuftig å bruke den til. Noe som er villig til å gi bud? Skal vist nok være verdt 100 kr.  ;)
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

ReneM

Sitat fra: Chivas på lørdag 31. desember 2016, klokken 21:43
Sitat fra: ReneM på lørdag 31. desember 2016, klokken 21:28
Jeg kan lage en kjapt YouTube video der jeg viser parkeringsassistenten om det er ønskelig?
Kjør på :)

Forvent ikke superkvalitet men her er et eksempel der bilen parkerer seg selv.

Resultat:

Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

TM

Så jo ikke dårlig ut det der. Trodde bare den støttet lukeparkering.
Vil den fungere i parkeringshus også hvor det er søyler som avgrenser parkingsplassene ?
Går ut fra at Møller dekker skader dersom det går galt  ;)

Denne illustrasjonen kan også være nyttig:

http://webspecial.volkswagen.de/innovative-technologies/de/de/mainpage.html?deep=8df81820-382e-40cb-9de4-030e783fa98a

Rio

Jeg fikk min e-GOLF i januar 2015. Kamera var standard, men jeg valgte vekk parkeringssensorer på grunn av den infernalske pipingen når man kom i nærheten av noe som helst. Altså, lenge før man trengte en advarsel, med mindre man er blind. ;) Og da bør man strengt tatt ikke kjøre...

Joda, den kan slukkes, men det må man gjøre hver gang man starter bilen.

Jeg ville foretrukket kamera rundt bilen; da kan man selv se fotgjengere, fortauskanter, skarpe objekter og skiltstolper.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

geear

Sitat fra: Rio på tirsdag 03. januar 2017, klokken 18:24
Jeg fikk min e-GOLF i januar 2015. Kamera var standard, men jeg valgte vekk parkeringssensorer på grunn av den infernalske pipingen når man kom i nærheten av noe som helst. Altså, lenge før man trengte en advarsel, med mindre man er blind. ;) Og da bør man strengt tatt ikke kjøre...

Jeg ville foretrukket kamera rundt bilen; da kan man selv se fotgjengere, fortauskanter, skarpe objekter og skiltstolper.
Ja, vi er alle forskjellige. :)
Har helt motsatt oppfatning av deg, bil uten parkeringssensorer er helt uaktuelt å kjøpe for meg, og det har ingenting med kompetanse bak rattet å gjøre. Ryggekamera uten sensorer er fullstendig bortkastet. Da må man uansett også se i speilene, fordi en ikke ser sidene og heller ikke blir varslet om noe nærmer seg. Parksensorer alene fungerer bra fordi en da kan konsentrere seg om speilene, men allikevel få varsel om en unge eller noe plutselig har løpt inn i blindsona. Ryggekamera OG sensorer er den optimale kombinasjonen, da kan man ha øynene festet kun på skjermen og kjøre på.

Golfen sitt ryggekamera er jo også helt fantastisk, siden det fungerer når det er drittvær og mørkt.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

ASVN

Sitat fra: gr på tirsdag 03. januar 2017, klokken 19:32
Sitat fra: Rio på tirsdag 03. januar 2017, klokken 18:24

Ja, vi er alle forskjellige. :)
Har helt motsatt oppfatning av deg, bil uten parkeringssensorer er helt uaktuelt å kjøpe for meg, og det har ingenting med kompetanse bak rattet å gjøre. Ryggekamera uten sensorer er fullstendig bortkastet. Da må man uansett også se i speilene, fordi en ikke ser sidene og heller ikke blir varslet om noe nærmer seg. Parksensorer alene fungerer bra fordi en da kan konsentrere seg om speilene, men allikevel få varsel om en unge eller noe plutselig har løpt inn i blindsona. Ryggekamera OG sensorer er den optimale kombinasjonen, da kan man ha øynene festet kun på skjermen og kjøre på.

Golfen sitt ryggekamera er jo også helt fantastisk, siden det fungerer når det er drittvær og mørkt.

Så det du sier at kjøper man ikke parkeringsassistent får man ikke sensorer på bakfangeren??

TM

Sitat fra: ASVN på tirsdag 03. januar 2017, klokken 19:42
Så det du sier at kjøper man ikke parkeringsassistent får man ikke sensorer på bakfangeren??
Jo det er sensorer både foran og bak som standard. Men med parkerings-assistent er det også sensor på forskjermene.

SteinarSun

Sitat fra: TM på tirsdag 03. januar 2017, klokken 21:38
Sitat fra: ASVN på tirsdag 03. januar 2017, klokken 19:42
Jo det er sensorer både foran og bak som standard. Men med parkerings-assistent er det også sensor på forskjermene.
Og på sidene bak.
Jeg har parkeringsassistent på min, men har aldri brukt den.
Får gjøre et forsøk en av dagene...
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Gnist

Sitat fra: TM på tirsdag 03. januar 2017, klokken 21:25
I påvente av norsk e-golf konfigurator, så kan man se på denne fra Østerrike.  https://konfigurator.volkswagen.at/cc-at/de_AT_VW/V/drive/356

Grunnprisen for den nye e-Golfen er i den Østerrikske konfiguratoren oppgitt til  37,990 Eur inklusive 20% MWST. Fratrukket moms og omregnet til norske kroner av Google blir dette Kr 286,000. Standardversjonen inkluderer imidlertid ikke varmepumpe eller DAB+, men kommer med Active Info Display.

Med tillegg av varmepumpe og DAB+ blir prisen 39,163 Eur inklusive 20% MWST. Eks mva og i norske kroner blir dette Kr 294,000.  Dette inkluderer altså AID som har en pris på Kr 3,900 i den norske prislisten.

Det er ganske sikkert også andre forskjeller mellom standardutgavene i de norske og østerrikske markedene.

Lassiiboiii

der er også bilde av stoffsetene.

på østeriske siden.
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

zyp

Sitat fra: gr på tirsdag 03. januar 2017, klokken 19:32
Ryggekamera uten sensorer er fullstendig bortkastet. Da må man uansett også se i speilene, fordi en ikke ser sidene og heller ikke blir varslet om noe nærmer seg. Parksensorer alene fungerer bra fordi en da kan konsentrere seg om speilene, men allikevel få varsel om en unge eller noe plutselig har løpt inn i blindsona. Ryggekamera OG sensorer er den optimale kombinasjonen, da kan man ha øynene festet kun på skjermen og kjøre på.

Jeg er enig i at det beste er å ha begge deler, men om jeg hadde måttet velge så ville jeg heller ha hatt kameraet enn sensorene.

j-Golf

Sitat fra: Lassiiboiii på tirsdag 03. januar 2017, klokken 23:52
der er også bilde av stoffsetene.

på østeriske siden.
Tak for heads up Lassiiboiii. Man kan kigge 360 grader rundt i kabinen på den østriske side. Jeg synes de sorte stofsæder er vældig pæne, så hvis det er dem vi får i Danmark også, så vælger jeg ikke skindsæder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA