Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av Rio, tirsdag 21. februar 2017, klokken 11:53

« forrige - neste »

Rio

Ikke enda, men tenkte jeg skulle prøve å få tid i dag eller denne uken i det minste. :)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).


Martin Milling

#17
Vedr pkt. 6:   Velg "Navigasjonsinnstillinger" og "Rediger Minne"

Jeg har en lidt anden menu: Jeg har aldrig lagt en personlig 'minne' ind, men har et menu-punkt med "Impoter destinationer". Men, jeg kan ikke impotere poi'etne på SD-kortet. Nogen idéer eller forslag til hvad jeg gør forkert.
(Jeg har en model 2016, Discover Pro Gen. 2)
PS: Som i kan se er det en dansk menu...ikke norsk

zyp

Tipper det er det valget som heter «Administrer hukomm.» hos deg.

Martin Milling

Sitat fra: zyp på søndag 29. januar 2017, klokken 17:21
Tipper det er det valget som heter «Administrer hukomm.» hos deg.
Rigtig - tak!!
(jeg havde forsøgt med "importer destinationer", som ikke fungerede). Super!

Stinger

Takk for flott arbeid.
Har hatt egolf bare i to dager (som eneste bil i familen) men dette funket og er med på å dempe rekkeviddeangsten.
e-Golf feb. 17-
Ampera-e aug. 17-
Polestar 2 bestilt

Espen Karlsen

Rio. Jeg hadde tidligere også oversikt over fotobokser når jeg la inn el-bil ladere, usikker på om jeg brukte den du lager da.  Er det vanskelig å få inn denne oversikten igjen?

Rio

Hei,

Jeg laget en oppdatert fil for ca 1 uke siden, med samme utdrag fra databasen i nobil.no.

Av en eller annen grunn så vil ikke e-GOLFen lese de nye POIene. Uten at jeg helt vet hvorfor. Skal se på det når jeg har tid.

Jeg så noen andre hadde lagt inn hastighetskamera i filen. Jeg har aldri gjort det.
(Kjenner litt for mange som har blitt drept i trafikken til at jeg synes det er greit.)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

torer2

Hei, må SD-kortet eller usb-minnepinnen stå montert hele tiden, eller trengs den kun for innlasting og kan fjernes etterpå? (jeg har ikke e-golf selv)

SteinarSun

Du kan ta ut kortet etter at data er lest inn til bilen, den har en egen disk dette lagres på.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Kjetil1986

Jeg får ikke sett bilder eller vedlegg når jeg ser på tråden på pc'n. Null problem på mobilen. Prøvd tre forskjellige nettlesere. Noen litt datakyndige som har noen tips? Skulle gjerne lastet ned zipfilen.
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

ReneM

Sitat fra: Kjetil1986 på søndag 02. april 2017, klokken 11:05
Jeg får ikke sett bilder eller vedlegg når jeg ser på tråden på pc'n. Null problem på mobilen. Prøvd tre forskjellige nettlesere. Noen litt datakyndige som har noen tips? Skulle gjerne lastet ned zipfilen.

Sjekk om du er logget inn på PC.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

Kjetil1986

Sitat fra: ReneM på søndag 02. april 2017, klokken 11:17
Sitat fra: Kjetil1986 på søndag 02. april 2017, klokken 11:05
Jeg får ikke sett bilder eller vedlegg når jeg ser på tråden på pc'n. Null problem på mobilen. Prøvd tre forskjellige nettlesere. Noen litt datakyndige som har noen tips? Skulle gjerne lastet ned zipfilen.

Sjekk om du er logget inn på PC.

Tusen takk ReneM! Visste ikke at man måtte være logget inn. Da fikk jeg opp alt her :+1:
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

Jan Øistein

Hei
Kan noen hjelpe meg med dette her, før jeg knuser nav skjermen i bilen >:( :)

Jeg får ikke dette til uansett hva jeg gjør. Jeg tror jeg bommer med å gi filen en ny filtype som står i punkt 2 i manualen. jeg har prøvd å skifte navn gjennom zip programmet og klarte tilslutt å få en mappe med "personalPOI" og et tekst dokument "metainfo2". Men dette nekter navsystemet å ta i mot uansett hva jeg gjør.

Trenger jeg et eget program for endring av filtype? og si hvis om atte jeg har gjort riktig med filene, hvorfor vil ikke "møkkabilen" ta og oppgradere i systemet.

Ikke lite hissig jeg nei!! nå skal jeg dunke hue i veggen et par ganger å så skal jeg prøve å roe meg ned slik at jeg kan ta i mot alle gode forslag med takk  ;)
e-golf og bosatt i Skien

Chivas

Sitat fra: Jan Øistein på mandag 10. april 2017, klokken 22:08
Hei
Kan noen hjelpe meg med dette her, før jeg knuser nav skjermen i bilen >:( :)

Jeg får ikke dette til uansett hva jeg gjør. Jeg tror jeg bommer med å gi filen en ny filtype som står i punkt 2 i manualen. jeg har prøvd å skifte navn gjennom zip programmet og klarte tilslutt å få en mappe med "personalPOI" og et tekst dokument "metainfo2". Men dette nekter navsystemet å ta i mot uansett hva jeg gjør.

Trenger jeg et eget program for endring av filtype? og si hvis om atte jeg har gjort riktig med filene, hvorfor vil ikke "møkkabilen" ta og oppgradere i systemet.

Ikke lite hissig jeg nei!! nå skal jeg dunke hue i veggen et par ganger å så skal jeg prøve å roe meg ned slik at jeg kan ta i mot alle gode forslag med takk  ;)
Bare å bruke vanlig windows utforsker e.l. regner jeg med for å gi nytt navn. Pass på at etternavn på filer vises, ellers blir det nok kluss.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA