Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hurtig hjemmelader - div

Startet av Nissanleaf201630kwh, tirsdag 21. februar 2017, klokken 09:12

« forrige - neste »

Nissanleaf201630kwh

Jeg har akkurat fått meg ny leaf 30kw. Jeg trenger og vite eksagt hvordan jeg får følg meg hjem lys til og funke.

Og er det mulig å programmere innfellbare speilene til at dem feller inn når jeg låser bilen?

Jeg skal også forvarme bilen min. Hvilken app funker best?

Øyst1

Nissan er ikke som alle andre. Alt er liksom litt mer tungvint og ikke like gjennomtenkt.

Følg meg hjem er en liten vits.
På andre biler går lysene på når du åpner og slår seg av etter en stund når du låser. Dette kan stilles inn.

På Leaf går de ikke på når du åpner, men dersom du drar lysspaken mot seg etter du har skrudd av bilen, står lysene på i 30 sek. Drar du to ganger står de på i 1 min, osv.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Øyst1

Speilene kan du heller ikke få til å gå inn og ut automatisk ( så langt jeg vet). Må bare leve med at du fysisk må trykke på en knapp hver gang du vil ha dem ut eller inn.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

sjossang

Jeg vet at 2017-modellen har automatisk innfellbare speil, og at dette egentlig er den eneste forskjellen på '16 og '17-modellen. Mulig det var mulig å få som ekstrautstyr til '16-modellene, men er jammen ikke sikker.

Funksjonen er ikke så dum/simpel som den høres ut. Vi har det på vår andre bil, og det er utrolig praktisk når jeg ikke husker om jeg låste bilen eller ei - tar da bare en titt og ser om speilene står ute eller inne :)

Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Øyst1

Sitat fra: sjossang på mandag 19. desember 2016, klokken 22:55
Jeg vet at 2017-modellen har automatisk innfellbare speil, og at dette egentlig er den eneste forskjellen på '16 og '17-modellen. Mulig det var mulig å få som ekstrautstyr til '16-modellene, men er jammen ikke sikker.

Funksjonen er ikke så dum/simpel som den høres ut. Vi har det på vår andre bil, og det er utrolig praktisk når jeg ikke husker om jeg låste bilen eller ei - tar da bare en titt og ser om speilene står ute eller inne :)



2016 mod, eller eksisterende modeller av Leaf har ikke denne funksjonen, foruten at man trykker på knappen i døren. Og det gjør at jeg aldri bruker den.

Er enig med deg, på bilen jeg hadde før, gikk de automatisk inn når jeg låste, og var meget praktisk. Visste alltid når bilen var låst
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Østfold

Jeg kan bekrefte at automatisk innfellbare speil var ekstrautstyr på 2016-modellen, noe jeg fikk levert på min 8) forsåvidt noe jeg er veldig fornøyd med, men jeg mistenker det bare er en innstilling i programvaren, og dermed litt pussig at de skal ha ekstra betalt for det - det eneste nissan har brukt penger på er å sperre denne funksjonen for dem som ikke vil betale for det???

Øyst1

Sitat fra: Østfold på mandag 19. desember 2016, klokken 23:01
Jeg kan bekrefte at automatisk innfellbare speil var ekstrautstyr på 2016-modellen, noe jeg fikk levert på min 8) forsåvidt noe jeg er veldig fornøyd med, men jeg mistenker det bare er en innstilling i programvaren, og dermed litt pussig at de skal ha ekstra betalt for det - det eneste nissan har brukt penger på er å sperre denne funksjonen for dem som ikke vil betale for det???


Da er jeg blitt "lurt" av selger.
Spurte spesifikt om det, men fikk beskjed at Nordic hadde innfellbare speil, og at det ikke var noe jeg kunne velge ekstra.

Det var da temmelig irriterende!
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Østfold

#7
Øysten K: Mistenker at ikke alle selgere vet at det er noe som må bestilles ekstra??? Vel, vi brukte litt ekstra tid på å forsikre oss om at vi hadde fått alt som kunne bestilles ekstra, og det var vel i 3de runden om dette at selger fant det for godt å opplyse at dette var en ting til vi kunne bestille  :-\ (vi ville bl.a. ha full pakke på frakt av sykler noe som ikke var spesielt rimelig, men løsningen virker veldig solid da for to sykler). Ja, forøvrig så bestilte vi ikke ekstra bling - ikke så opptatt av det.


bob-bob

Sitat fra: Øystein K på mandag 19. desember 2016, klokken 22:51
Speilene kan du heller ikke få til å gå inn og ut automatisk ( så langt jeg vet). Må bare leve med at du fysisk må trykke på en knapp hver gang du vil ha dem ut eller inn.

Du kan få ettermontert funksjon for automatisk innfelling av speil hos forhandler. Er såvidt jeg vet en ganske enkel jobb da motorene jo sitter der fra før.. (mulig bare noe ekstra kabling)

Sele

#10
Følg meg hjem lys er noe jeg ikke bruker og ser heller ikke vitsen med bruken. Trykker på knappen på døren og lys innvendig kommer på perfekt for meg.

Speil er det bare og trykke på knappen slik at de legger seg inn,når jeg har stoppet bilen trykker jeg igjen på knappen for speil. Når jeg starter bilen neste gang så går de automatisk ut. Har i grunn ingenting negativt og si om bilen etter snart førtitusen kjørte kilometer,er storfornøyd med bilen.

Når det gjelder app så er det vel kun Nissan sin original app som funker. Den er treg men har funket i flere måneder for meg nå.

cra

Sitat fra: Øystein K på mandag 19. desember 2016, klokken 22:49
På Leaf går de ikke på når du åpner, men dersom du drar lysspaken mot seg etter du har skrudd av bilen, står lysene på i 30 sek. Drar du to ganger står de på i 1 min, osv.

I mine øyne en perfekt løsning! Det er langtifra alltid jeg ønsker eller trenger at lysene står på i flere minutter etter at jeg går ut av bilen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øyst1

Sitat fra: cra på tirsdag 20. desember 2016, klokken 09:50
Sitat fra: Øystein K på mandag 19. desember 2016, klokken 22:49
På Leaf går de ikke på når du åpner, men dersom du drar lysspaken mot seg etter du har skrudd av bilen, står lysene på i 30 sek. Drar du to ganger står de på i 1 min, osv.

I mine øyne en perfekt løsning! Det er langtifra alltid jeg ønsker eller trenger at lysene står på i flere minutter etter at jeg går ut av bilen.

Klart, vi har alle forskjellige behov.

Jeg savner mest at lysene går på når jeg låser opp.
I et mørkt gårdsrom er det veldig praktisk når bilen lyser veien for meg.
Både til og fra bil.
Så muligheten for å gå i meny for å stille inn hvor lenge de skal lyse.

Akkurat slik det var på Golfen og Grand C Max  jeg hadde før.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

kavorland

Ref app, så nyttar eg denne, når Nissan appén er treg eller ikkje får kontakt.

http://eva-leaf.appstor.io

Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

magnemann

#14
Sitat fra: Nissanleaf201630kwh på mandag 19. desember 2016, klokken 20:34
Jeg skal også forvarme bilen min. Hvilken app funker best?

På Android ser det ut som om Leaf Manager funker best.
--==> EU Leaf Acenta 2015 <=--

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA