Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prisforskjell e-Golf med og uten varmepumpe

Startet av Troald, mandag 20. februar 2017, klokken 16:05

« forrige - neste »

Troald

Det nærmer seg levering av min første batteribil - den nye Zoe. Som ny elbilist så har man mange spørsmål. Noen er det kanskje allerede blitt stilt på dette forumet.

Bilen er bestilt hos MotorForum Bergen. Fra før har jeg en fossil Mitsubishi og har hatt service og dekkhotell der. Jeg er imidlertid misfornøyd med Motorforum. De oppdager ikke hva som er feil, har reparert ting som ikke har vært feil eller ikke har vært nødvendig, har krasjet bilen ifbm dekkskifte og gir generelt et dårlig inntrykk.

Er det nødvendig å bruke Motorforum til Zoe? Jeg har flyttet service på Mitsubishien til Tores Auto og er fornøyd med det. Hvem kan isåfall stå for service av Zoe i Bergen?

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Barskog

Der er så lave vedlikeholdskostnader på ZOE at jeg tar det hos merkeforhandler, MF Drammen. Første servicen er etter 12 mnd eller 30.000 km og den koster typisk kr 1.800,- Da tar de også evt andre ting som oppdages og dekkes av garantien + oppgradering av software.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

AppleKnocker

Er det ikke noe som heter Flesland Auto i Bergen som regnes som bra og rimelig på elbiler?

Det er uansett ikke noe krav at man må bruke merkeforhandler til service.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA