Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bytte av børster og tilstandssjekk av kommutator

Startet av Helge, torsdag 23. desember 2010, klokken 11:59

« forrige - neste »

Helge

Er det noe nytt i kommunikasjonen mellom Norstart og Trondheim kommune? Som antydet i det forrige innlegget her, er det stadig korttidsparkering på bare 3 timer på nye ferdigstilte ladeplasser i Trondheim.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

selveste

Vi tenkte å stifte en lokalforening i Trøndelag. En av grunnen til av vi bør gjøre dette er at kommunen trenger en lokal ballspiller som kan hjelpe dem til å forstå hva som er nødvendig for å få ting til å skje. Bjørn Ove Berteussen i Trondheim kommune er positiv til at dette skjer. Han har fått en ny kollega (Turid) så nå er de to i kommunen som skal arbeide for elektrifisering. Har også snakket med Transnova som gjerne er litt mentor i kulissene, og vi har et prosjekt sammen med bilkollektivet med en workshop 5 april. Hvis vi sikter oss inn mot et møte den 5.te på ettermiddag eller kvelden. Posten MidtNOrge er en annen aktør som vi kunne snakket litt med. De skal kjøre elbil i Trondheim sentrum og planlegger å bli helt utslippsfri i sentrum. Med andre ord - vi bør være i stand til å finne noen entusiaster som kan matche Trondheim Kommune. Vi kunne også ha gjennomført et hyggelig møte med Bjørn Ove Berteussen (varmlunsj på byen, middag på kvelden eller noe slikt) og sett om vi ikke kunne lirket på plass litt i forhold til 3 timers-regelen m.m. Bak silkehansken har vi selvfølgelig jernkloa......

Helge

Supert initiativ! Men jeg er redd dette med kun kort tids elbilparkering (3 timer på ladeplasser og 5 timer på vanlige plasser) i midtbyen er en STOR kjepphest for de rødgrønne i Trondheim som det sitter langt inne å få gjort noe med. Dette har jeg fra flere pålitelige kilder. Det faktum at elbilen ikke forurenser luften i Trondheim sentrum mens bussene (kollektivtransporten) faktisk gjør det virker det som man ønsker å lukke øynene for. Jeg forsøkte ovenfor ordførerens kontor å kommentere dette... forsåvidt forsvare kollektivtransport, men også påpeke den lokalt forurensningsfrie elbilen og at denne i størst mulig grad burde ertstatte de bensin- og dieselbilene som ble brukt i midtbyen i dag. Jeg følte at dette ble oversett i svaret jeg fikk  ???
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA