Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: R2 19 eller 20 fra Tesla?

Startet av tomh, mandag 20. februar 2017, klokken 07:22

« forrige - neste »

tomh

Mulig dette er hemligheter som ingen vil dele - men for en som kommer ny inn i EL bil verden nå så hadde noen tips vært kjekt iallefall.

Hvor er det gode EL bil parkeringer i Stavanger sentrum og evt hvilke kjøpesenter har gode muligheter ?

Skjønner at parkeringen under Arkaden i sentrum er bra. Lite ladere, men uten bom og derfor er alle plasser gratis for EL biler ?

Hvordan er det med offentlige plasser hvor det er sone parkering. Er det forsatt gratis for el-bil eller er det kun gratis hvis man har riktig sone kort.

Tom

elektrolux

Stavanger konserthus og Kilden har gratis plass og lading.

St.Olav har gratis lading men merkelig nok kun 3 timers parkering tross at du må betale for parkeringen. Det betyr alltid mange ledige plasser.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ArneS

P85+ Signature (solgt)
P85DL

odahle

Jeg bruker personlig parkeringsplassen ved "røde sjøhus" ganske ofte. Det er utendørs, men det er som regel ledig.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Jejl

P-Domkirkehallen har 2 ladere. Hvis de er opptatt av ikkeladende biler kan laderen også nås fra den ene p-plassen ved siden av. Maks 3 timer, midt i sentrum.

odahle

Da blir det vel uansett 50 % betaling for elbiler også i Stavanger fra 01.01.2017? Ingen overraskelse, men samtidig litt kjedelig.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

tomh

Takk for svar. Gode tips - men som siste mann sier - hva skjer etter nyttår ?
Startet en egen tråd på dette da jeg ble usikker

aronesen

Det er 3 ladere på Nytorget. Det kan i tillegg nevnes at lederne på Nytorget og under domkirkeplassen har TN nett. Zoe eiere behøver altså ingen trafo for å lade her. Bare vanlig ladekladd som alle andre.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

zbk

Litt utenfor sentrum, men på Amfi Madla er det nettopp satt opp 6stk ZapCharger på øverste parkering. Stod en Zoe og ladet i dag, så TN-nett og basert på estimert tid igjen ved halvfull bil gjetter jeg bilen ladet på 32A enfase.

Ikke merket som reserverte plasser for elbil foreløpig i alle fall og plasseringen er slik at uten merking vil plassene nesten alltid være opptatt. En time gratis parkering, betaling videre.

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Rollep

Sitat fra: zbk på lørdag 02. september 2017, klokken 18:08
Litt utenfor sentrum, men på Amfi Madla er det nettopp satt opp 6stk ZapCharger på øverste parkering. Stod en Zoe og ladet i dag, så TN-nett og basert på estimert tid igjen ved halvfull bil gjetter jeg bilen ladet på 32A enfase.

Ikke merket som reserverte plasser for elbil foreløpig i alle fall og plasseringen er slik at uten merking vil plassene nesten alltid være opptatt. En time gratis parkering, betaling videre.
Plassene er nå blitt tydelig merket "Reservert for elbiler under lading". Selv i dag på en fredag ettermiddag var jeg så heldig at jeg kom til, det til tross for at der som forventet sto 2 Leafer parkert uten å lade. Hva er det som gjør at så mange elbilister enten er blinde eller har åpenbare leseproblemer?

Alle fossilbiler jeg så rygget ut med en gang de så merkingen som forøvrig er så tydelig at den er umulig å bomme på.
2020 Porsche Taycan Turbo
2017 BMW i3

Rune Jacobsen

Tasta senteret har hratis parkering  og gratis strøm på merka plasser. Vell og merke bare vanlig stikkkontakt, men passer meg bra som kjører twizy :-)

Jejl

På parkeringsplassen utenfor Kilden har de nå fått 2 stk 11 kw ladere. Maks 3 timer, gratis parkering. Dette er vel de første  11kw laderne på offentlig parkeringsplass i Stavanger?

PionerThink

Trodde Kilden lå i Kristiansand jeg? I hvertfall Konsert- og kulturhuset Kilden ;D
For øvrig har de Elbil-lading her også i P-Huset rett ved siden av 8)
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

Vollis47

Sitat fra: PionerThink på onsdag 11. oktober 2017, klokken 14:43
Trodde Kilden lå i Kristiansand jeg? I hvertfall Konsert- og kulturhuset Kilden ;D
For øvrig har de Elbil-lading her også i P-Huset rett ved siden av 8)
Handlesenteret Kilden i Hillevåg hadde eksistert i mange år før kulturhuset i Kristiansand ble påbegynt.

Og ved begge er der parkering med lademuligheter. Bra!
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

Jejl

Som kjent er det 50% betaling for elbiler nå i Stavanger. Men f.eks domkirkeplassen har vært gratis inntil denne uken, da de nå også har skiftet betalingsautomaten der. Er det noen plasser igjen nå i sentrum med gammel betalingsautomat som fremdeles er gratis?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA