Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hurtiglading - effektiv hastighet

Startet av Sebass, søndag 19. februar 2017, klokken 20:40

« forrige - neste »

Sebass

Hei!

Har hurtigladet et par ganger i kaldt vær. Klimaanlegget blåser samme kalde luft, bare i høyere intensitet jo høyere jeg setter temperaturen.

Virker feil å sitte å fryse når man lader..????
BMW i3 94Ah (2017)

GelpMan

Sitat fra: Sebass på søndag 18. desember 2016, klokken 21:15
Hei!

Har hurtigladet et par ganger i kaldt vær. Klimaanlegget blåser samme kalde luft, bare i høyere intensitet jo høyere jeg setter temperaturen.

Meny: -Settings: -Climate: -Activate auxiliary climate (huk av her)

sfinxern

Sitat fra: GelpMan på søndag 18. desember 2016, klokken 21:44
Sitat fra: Sebass på søndag 18. desember 2016, klokken 21:15
Hei!

Meny: -Settings: -Climate: -Activate auxiliary climate (huk av her)

Hva gjør denne settingen? Og er den av default, og hvorfor det?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

LMOR

Det er den samme som kommer opp når du parkerer. Den er bare ment å skru varmen på mens du står parkert for en kort periode. Blir det samme som om du startet varmen fra appen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

sfinxern

Okay, så mens du hurtiglader og bilen er slått helt av, så kan du enten velge denne menyen fra infotainment eller faktisk aktivere klinatisering fra appen? Det blir same same?

Vil det påvirke ladeffekten noe når du hurtiglader samtidig?

Kona var på tur med datteren vår og måtte hurtiglade. Det var kaldt ute og de tenkte å spise i bilen mens de ventet. Jeg tror hun sa at bilen var på, men at det ikke kom noe varme mens hun ladet. Bare kald luft. Sikkert samme som over. Jeg mener hun sa at den ikke hadde ladet så mye heller etter 30min. Var det fordi bilen stod på? Har ikke testet dette.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

LMOR

Det betyr ingenting. Hvis den ikke varmer, så trekker den minimalt. Hvis den varmer så stjeler den ca 1kWh på en halvtime, så da tar det under 5% lengre tid.
Men når du stopper bilen, så får du opp spørsmålet om varme. Det er det beste tidspunktet til å si at du vil ha varme.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA