Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading på generator

Startet av lunitiks, lørdag 18. februar 2017, klokken 16:33

« forrige - neste »

lunitiks

#136
Fikk nettopp 17.26.76 (AP1), og autopiloten imponerte meg stort i morges!  :+1:

På en strekning jeg kjører hver dag var ca. 7-800 meter ny-asfaltert og uten veimerking. Strekningen er veldig svingete og med en bakketopp som AP har slitt med fra dag 1. (Prøver alltid å sende meg ut i grøfta.)

Kjørte helt alene på veien og AP "acet" det. Lå så stabilt i min veibane at man skulle tro jeg fulgte en bil med nymalte veistriper. Helt utrolig ... Synd jeg ikke fikk filmet det
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cirion

Kjører rivieraen nå med 17.26.92 og den er sykt bra på disse trange svingete veiene her.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

SabreMan

Sitat fra: Cirion på lørdag 15. juli 2017, klokken 12:11
Kjører rivieraen nå med 17.26.92 og den er sykt bra på disse trange svingete veiene her.

Du har vel ikke tilfeldigvis en video av det?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Cirion

Sitat fra: SabreMan på lørdag 15. juli 2017, klokken 12:24
Sitat fra: Cirion på lørdag 15. juli 2017, klokken 12:11
Kjører rivieraen nå med 17.26.92 og den er sykt bra på disse trange svingete veiene her.

Du har vel ikke tilfeldigvis en video av det?
Tok desverre ikke video. Men tok bilde av ruten. Motorveien var blokkert av skogbrann og dette var en fungerende omvei.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Muffinman

Har kjørt 500 mil sørover til feriemålet, og prøvd å bruke AP1 flere ganger daglig. Stort sett ble det slått av ganske raskt fordi bilen til stadighet gjorde noe uventet eller kjørte med så dårlig flyt at det irriterte medtrafikantene. Måtte sitte  ekstremt skjerpet for å kunne ta over raskt nok til at bilen ikke rakk å gjøre ugangn, så jeg slo heller av. Fikk oppdatering denne uka, så det blir spennende om det blir noen bedring på hjemturen.

AP har så langt ikke overbevist meg om at det er noe annet enn en beta-gimmick, men jeg er klar til å endre mening.

Hodetelefoner

La den kjøre litt. Den trenger kalibrering. Men hvis du ikke er forelsket i AP1 enda. Så må det være noe galt hos deg :p er det beste med bilen.  Men hadde ikke du problemer med automatisk blend etc også? Kanskje noe galt med kamera ditt?

Muffinman

Ikke problemer med autoblending, synes bare det fungerer for dårlig på veiene jeg kjører. Samme med samtlige loanere jeg har hatt.

Men som sagt, jeg er klar for å skifte mening. Har 4000 km med europeiske motorveier å teste på foran meg.

samotholt

Sitat fra: Muffinman på lørdag 15. juli 2017, klokken 20:45
Har kjørt 500 mil sørover til feriemålet, og prøvd å bruke AP1 flere ganger daglig. Stort sett ble det slått av ganske raskt fordi bilen til stadighet gjorde noe uventet eller kjørte med så dårlig flyt at det irriterte medtrafikantene. Måtte sitte  ekstremt skjerpet for å kunne ta over raskt nok til at bilen ikke rakk å gjøre ugangn, så jeg slo heller av. Fikk oppdatering denne uka, så det blir spennende om det blir noen bedring på hjemturen.

AP har så langt ikke overbevist meg om at det er noe annet enn en beta-gimmick, men jeg er klar til å endre mening.

Har hatt akkurat samme mening om AP, men i forrige uke kjørte vi i Sverige på firefeltsveger med midtdeler (Gävle til Stockholm). Der var bilen helt suveren med AP1. På veiene rundt Trondheim er det dog en helt annen historie (gjelder forøvrig også inn til Sundsvall).
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

Nasatech

Jeg er helt forelsket i AP1 og bruker det hele tiden. Problemer er som nå, når man er i utlandet, og leier fossilbil. Da sliter jeg. Vil si jeg bruker AP 90% av tiden jeg kjører til vanlig i Oslo. Og jeg kjører i jobben hver dag.

Øyvind.h

AP1 er bra til sitt bruk. Fungerer bedre sydover enn i Norge er min erfaring.
Mye småtull som kunne og burde vært fikset for lengst, men frykter AP1 blir litt glemt fremover.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

krl

AP1 har ikke endret seg merkbart det siste året. Skjer det i det hele tatt utvikling? Det er uansett en trøst at AP1 er bedre enn AP2-basert HW. Og antageligvis forblir det slik en god stund. Denne totalt selvkjørende løsningen er ikke spesielt sannsynlig med nåværende AP2-HW, så AP1 holder nok lenge :)

o.b.lix

#147
Fikk ny oppdatering på Loaneren nå:

V8.1 (2017.28 c528869)

P90D AP1

Bare bugfix sa infoen, men det var et rart format???

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

tormodl

Formatet ser ut til å vera:

<år>.<veke nummer> <git commit short hash>

Det identifiserer jo eksakt kor denne versjonen har blitt separert frå kodebasen.
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

Christopher Neumann Ruud

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 18. juli 2017, klokken 10:45
Fikk ny oppdatering på Loaneren nå:

V8.1 (2017.28 c528869)

P90D AP1

Bare bugfix sa infoen, men det var et rart format???
Logg den på ev-fw og se hva som skjer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA