Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading på generator

Startet av lunitiks, lørdag 18. februar 2017, klokken 16:33

« forrige - neste »

Christopher Neumann Ruud

Sitat fra: rsomby på søndag 03. september 2017, klokken 19:30
Sitat fra: samotholt på lørdag 02. september 2017, klokken 23:54
Hadde samme opplevelse flere ganger i går. Bilen ligger for langt inn mot midten av veien og havna på ratata-stripa...

Dette har jeg også opplevd med ap1 et par ganger i det siste, og den vingler mye mer. Jeg stoler ikke like mye på den som for et år siden, den har rett og slett blitt dårligere.

Ditto. Er også russisk roulette om i dag er en dag den bremser ned mot rundkjøringer (flere) eller ikke (enten eller, ikke litt her eller der)

JFa

Min AP2 har blitt mye roligere, og slakker mere opp i svinger enn den har gjort før. Den har ikke fått ny SW versjon. Oppdateres bilen uten varsel om ny revisjon, eller er det en form for adaptiv regulator som tilpasser seg kjøremønsteret? Dersom det er tilfelle, vil regulatorparametre endre seg om en f.eks. har hatt lengere tid med lokalkjøring i lav hastighet og så tar seg en langtur.

ChrML

Sitat fra: JFa på mandag 04. september 2017, klokken 08:09
Min AP2 har blitt mye roligere, og slakker mere opp i svinger enn den har gjort før. Den har ikke fått ny SW versjon. Oppdateres bilen uten varsel om ny revisjon, eller er det en form for adaptiv regulator som tilpasser seg kjøremønsteret? Dersom det er tilfelle, vil regulatorparametre endre seg om en f.eks. har hatt lengere tid med lokalkjøring i lav hastighet og så tar seg en langtur.
Mulig Tesla har et eget "kart" litt ala navigasjon som hentes fra internett som inneholder div erfaringer andre biler har gjort.  Det var hvertfall snakk om det en periode, om det er noe de har implementert eller latt være vet jeg ikke.

DrNox

Her er DÆrik med en liten video etter sin nye software oppdatering i går.

Dessverre gjelder dette ikke meg :(

Wattson

Plagsomt med alarm og melding "park assist cancelled" med jevne mellomrom, når jeg kjører over 70km/t. Har prøvd å resette uten hell. Noen andre??
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

EL-Chupa

Har en pre-autopilot(august 2014) og etter siste bugfix oppdatering folder speilene seg ut samtidig med at dørhåndtakene kommer ut, tidligere kom ikke speilene ut før jeg åpnet en dør, noen andre som har dette?
Tesla Model S, Sort 75D, VIN: 208506, levering 03.11.17
Tesla Model S, Sort 60, VIN: 46083, levering 25.08.14 - Solgt

Tuxedo

#231
Dette skjer ikke på min 2013-modell. Har sw versjon 2017.32.6 ca28227.  Prøvd en restart med begge scrollhjul?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

o.b.lix

Har testet 2017.34 mot tidligere 2017.32 på en AP2.

Et par plasser ville .32 gjennom autovern, det har .34 sluttet med. .32 var også veldig glad i gul stripe, her er .34 bedre.

Føler generelt at .34 er noe mindre skvetten og der strekene litt bedre, selv om det fortsatt er langt igjen til AP1
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Kristian O

Sitat fra: EL-Chupa på søndag 10. september 2017, klokken 20:24
Har en pre-autopilot(august 2014) og etter siste bugfix oppdatering folder speilene seg ut samtidig med at dørhåndtakene kommer ut, tidligere kom ikke speilene ut før jeg åpnet en dør, noen andre som har dette?
Ja, ser det samme.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

SR

I dag kjørte jeg på AP2 i kø inn mot et lyskryss. Køen stoppet helt opp ved rødt lys, hvor jeg var bil nr fem eller seks.  Da det ble grønt startet AP opp som den skulle. Maks fart var satt til 30 km/t og jeg ble litt "på etterskudd" og var midt i krysset da det skiftet til rødt igjen. Umiddelbart koblet AP fra og det blinket rødt i displayet og en "alarm" ulte.

Jeg vet ikke om det var det røde trafikklyset som gjorde dette, eller om det bare var tilfeldig at dette skjedde samtidig. Er det slik at AP(2) nekter å kjøre på rødt??  Ikke så dum feature hvis det er tilfellet.....
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

daktari

Neida, den bare mistet kantlinjene, og også bilen i front, og deaktiverte dermed fordi den ikke visste hvor den var lenger.
Vi venter fortsatt på skilt- og trafikklysgjenkjenning.

SR

Mulig. Men hadde god kontakt med bilen foran. Har kjørt der tidligere på grønt uten at den har klaget på dårlig kontakt med kantlinjer i krysset.
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

o.b.lix

Ap2 kan ikke følge etter bilen foran, slik som Ap1 kan.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

daktari

Nja, har sett at bilen foran blir blå noen ganger, men det er bare et brøkdels sekund før AP2 får panikk og avbryter hvis ikke den finner en kantlinje.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA