Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading på generator

Startet av lunitiks, lørdag 18. februar 2017, klokken 16:33

« forrige - neste »

Øyvind.h

Har AP1. Aldri opplevd dette før. Var derfor jeg lurte på hva i alle dager som skjer :) Har fungert feilfritt der før. Og fungerer stort sett veldig forutsigbart slik at jeg vet hvor den kan brukes og hvor den ikke duger.

Var jevn i dag også, men feil plassering i feltet
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Hodetelefoner

Merkelig, opplever ikke dette når jeg holder i rattet og fører den i feltet jeg ønsker. Har dere prøvd å gjøre det? Holde i rattet?

bjornb

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 02. september 2017, klokken 20:43
Men i ettermiddag brukte jeg den litt på Mosseveien i retning syd. Ved bekkelagskaia er det dobbel gul linje i midten. Der har bilen ligger fint sentrert og pent før. Nå la bilen seg på den gule linja. På skjermen kunne jeg også se at bilen forstod den lå godt oppå linja da bilen var plassert langt ut på linja der også. Så den misforstod ikke plasseringen, men la seg der med vilje. Hva har Tesla funnet på her? Ingen bil foran, så det var kun linjene den fulgte. Noen andre som opplever det?

Ja opplever ofte det samme på smale motorveier i Oslo sentrum (Operatunnelen etc).

Eksempler:
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

Øyvind.h

Sitat fra: bjornb på lørdag 02. september 2017, klokken 23:12
Ja opplever ofte det samme på smale motorveier i Oslo sentrum (Operatunnelen etc).

Se der ja. Mulig vinkelen lyver litt, for på det nederste bildet ditt ser det nesten ut som du er helt inne ved kanten?

Dashen hos meg så ut som det nederste bildet, mens dekket i praksis var på den første av de to gule linjene. Så ikke bra, men ikke så ille som det bildet du tok.

Sitat fra: KristofferH på lørdag 02. september 2017, klokken 22:51
Merkelig, opplever ikke dette når jeg holder i rattet og fører den i feltet jeg ønsker. Har dere prøvd å gjøre det? Holde i rattet?
Fører jeg den dit jeg vil avbrytes AP umiddelbart. Kunne alltids forsøkt å holde permanent i rattet, men det er ikke noe poeng da AP bare avbryter ved tilstrekkelig motstand slik den alltid har gjort.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

bjornb

Ja, den var helt inne ved kanten,  jeg nappet i rattet og brøt av kort tid etterpå.
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

samotholt

Hadde samme opplevelse flere ganger i går. Bilen ligger for langt inn mot midten av veien og havna på ratata-stripa...
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

SR

Kjørte riksveg 3 fra Tynset og sørover tidligere i uka. Har Ap2 og bilen kuttet nesten konsekvent venstresvinger. God oversikt i mange tilfeller, så jeg lot den bare gjøre det for å se hvor langt og lenge det ville skje. I det verste tilfellet var halve bilen over gullinja (enkel). Bilen viste i displayet at det var situasjonen, så den var åpenbart klar over at den var feilplassert. Den rettet seg opp ved å plassere seg i riktig fil ved utgangen av svingen. Ikke bra....
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

Øyvind.h

#217
Egentlig litt "godt" å høre at flere opplever dette nå. Det betyr høyst sannsynlig at det allerede er oppdaget og blir korrigert.  Vurderer dog å melde det inn til servicehelpeu adressen. Edit: har nå meldt inn saken :)

Sitat fra: SR på søndag 03. september 2017, klokken 00:08
Kjørte riksveg 3 fra Tynset og sørover tidligere i uka. Har Ap2 og bilen kuttet nesten konsekvent venstresvinger. God oversikt i mange tilfeller, så jeg lot den bare gjøre det for å se hvor langt og lenge det ville skje. I det verste tilfellet var halve bilen over gullinja (enkel). Bilen viste i displayet at det var situasjonen, så den var åpenbart klar over at den var feilplassert. Den rettet seg opp ved å plassere seg i riktig fil ved utgangen av svingen. Ikke bra....

At AP2 gjør denne feilen har jeg sett i flere videoer. Men aldri opplevd denne oppførselen med AP1.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

#218
E-post sendt 00:10 natt til søndag til Teslas support for videresending til AP sw teamet.

08:50 søndag morgen - teknisk avdeling har opprettet sak og sendt meg et skjema for utfylling. I skjemaet skal jeg beskrive veien detaljert (felter, hastighet, vær, veimarkering, tidspunkt ++.

Skjema er nå fylt ut og sendt til support, som skulle ta dette med engineering. Antar det er AP sw folk :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

daktari

Veldig bra, hvilken epost brukte du?

turfsurf

Nesten så man begynner å lure på om Tesla har begynt å ta i bruk ny kodebase på AP1 og? Er det mulig tro?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

JFa

Er kamera "fargeblind", gir gul vegmerking dårligere kontrast enn hvit? Har ikke merket dette ved hvit vegmerking, selv om hvit merking har vært slitt/utydelig

daktari

Sitat fra: JFa på søndag 03. september 2017, klokken 12:49
Er kamera "fargeblind", gir gul vegmerking dårligere kontrast enn hvit? Har ikke merket dette ved hvit vegmerking, selv om hvit merking har vært slitt/utydelig
Godt poeng,  har lurt på dette selv. AP2 har fungert bedre i Danmark for meg.
De har jo gul midtstripe i US også, så burde kunne teste det.

Øyvind.h

Sitat fra: turfsurf på søndag 03. september 2017, klokken 11:25
Nesten så man begynner å lure på om Tesla har begynt å ta i bruk ny kodebase på AP1 og? Er det mulig tro?

Tror kanskje du er inne på noe her. For en uke siden kjørte jeg 42 mil tur/retur Borlänge i Sverige. Autopilot fungerte fint og stabilt. Men nå har det skjedd noe, og jeg har ikke lagt inn ny sw siste uken!

Jeg var ute på tur akkurat nå og fikk testet AP mer. Den har rett og slett blitt langt mer nervøs. På strekningen Ryen-Skulleruddumpa har jeg brukt den flere ganger før. Bilen har ligget stabilt og pent i sitt felt, bortsett fra en dump ved brua ved Brattlikollen. Der har bilen hatt en tendens til brå rattutslag pga humpen.

Nå fløt bilen pent over humpen, men derimot slet den med å bestemme seg for plassering i feltet. Det var såpass ille at jeg tenkte folk rundt meg måtte tro jeg var full. Og bilen prefererte soleklart å ligge helt oppi den venstre linja.

Virker som de har pushet shady AP2 kode til bilen min. Argh! Jaja. Det blir vel sikkert bedre.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

rsomby

Sitat fra: samotholt på lørdag 02. september 2017, klokken 23:54
Hadde samme opplevelse flere ganger i går. Bilen ligger for langt inn mot midten av veien og havna på ratata-stripa...

Dette har jeg også opplevd med ap1 et par ganger i det siste, og den vingler mye mer. Jeg stoler ikke like mye på den som for et år siden, den har rett og slett blitt dårligere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA