Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mere Elbilbrann

Startet av hkaspenberg, onsdag 22. desember 2010, klokken 11:33

« forrige - neste »

hkaspenberg

En kollega har en P106E som idag begynte å tulle med ladingen. Dvs.  lading kommer igang, men vannpumpe går ikke nå ladeledningen plugges i. Vi lot den stå å lade til til omtrent 50% hvor det stoppet opp og lampa for elektrisk feil kom på. En stor reset fjernet feilmeldingen, men samme problem med ladingen. Vannpumpa kommer på når tenning slås på og bilen kjører normalt. Noen ideer?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

elektrolux

Vannpumpe helt på slutten av levetiden sin, kan oppføre seg slik. Går av og til, og medfører ladestopp grunnet overtemperatur på laderen.

Sjekk om det er 20-25K siden siste bytte.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hkaspenberg

Sitat fra: elektrolux på onsdag 01. desember 2010, klokken 21:13
Vannpumpe helt på slutten av levetiden sin, kan oppføre seg slik. Går av og til, og medfører ladestopp grunnet overtemperatur på laderen.

Sjekk om det er 20-25K siden siste bytte.

Det er ikke helt slik. Vannpumpa starter med en gang man setter på tenninga, men ikke når man setter inn ladeledningen. Hmm... ::)

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

cbretteville

#3
Takker for råd og forslag. Det er min dorsk som ikke er helt frisk i vinterkulden.

Når pumpa ikke gikk før i dag, kom blinklysene på som vanlig når jeg plugget bilen i veggen og den grønne "lading pågår" lampen på dashen blinket som den pleide. Etter at ladingen stoppet opp og jeg gjorde en stor reset skjer ikke dette lenger. Det eneste som skjer nå er at batteriniåindikatoren går opp til rundt 50% som er det samme jag ser når jeg setter i nøkkelen.

Carl
Oslo: 2008-2012 1998 P106 | 2012- 2012 C-Zero

Griffel

Der er jo slik at ladingen stopper etter en stund dersom ikke vannpumpa går, så det gjeller jo da og finne ut hvorfor. Verksted manualen ligger på elbilwiki. Det går vel ann å forsøke med tenning på samtidig med lading kort stund bare akkurat lenge nok til virkelig å se at pumpe går med lading og tenning på og stopper når tenningen slås av med lading fortsatt på bare for å være helt sikker på at det ikke er pumpe, som jo er det vanligste problemet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hkaspenberg

Bilen er nå på vei til Enviro på Billingstad for ny vannpumpe.... Den har aldri vært bytta og har gått over 38K km.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA