Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Alvorlig (dyr) feil på C-Zero?

Startet av TM, lørdag 18. februar 2017, klokken 16:12

« forrige - neste »

TM

Kunne godt tenke meg stoffseter. Har stoffseter i en BMW i dag som er helt fantastiske. Men jeg synes ikke stoffsetene i Ampera-e ser bra ut med innslaget av nesten hvite felter (sky cool grey). Dessuten er det litt for finmasket stoff etter min smak. Noen som har sett dem i praksis ? Er det noen som har hatt like lyst stoff i bil før og har erfaring med vedlikehold ? Kanskje det ikke er så vanskelig å holde pent, og det gjør jo bilen litt spesiell (og moderne ?) også. Spørsmålet er også hvordan annenhåndsverdien påvirkes av det ikke er komfort-pakke.

bno

Min erfaring med slik farge er dårlig. Både i det å holde dem pene og ift. videresalg. Derfor har jeg styrt unna ....
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Gnilre

De to første bildene viser forseter og bakseter hvor det er over 50 % lyse felter. Er begge disse bildene virkelig slik stoffsetene i baksetet blir. Om noen med 100 % sikkerhet kan bekrefte at jeg kommer til å få lyse stoffseter til baksetet dersom jeg ikke krysser av for komfortenpakken blir jeg takknemlig. Siden det kommer til å sitte to barn i baksetet vil valget mellom lyst stoff og mørkt skinn bli ganske enkelt for meg  :)
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Gnilre

Nå har jeg funnet svaret selv etter å ha sett en del på bilkonfiguratoren hvor tydeligvis de to første bildene er hentet fra. Det er uaktuelt med lyse stoffseter med barn i bilen, så da må jeg krysse av for komfortpakken.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

knut.aulie

Sitat fra: TM på søndag 18. desember 2016, klokken 07:48
Spørsmålet er også hvordan annenhåndsverdien påvirkes av det ikke er komfort-pakke.
Det er helt sikkert at andrehåndsverdi blir lavere uten skinn og stor stereo. Hvor mye vil avhenge av når en eventuelt selger.
Generelt har en en større kjøpergruppe med mer utstyr, men du vil jo miste de som faktisk synes skinn er klamt om sommeren og kaldt på vinteren.

Mitt tips er at økonomi vil antagelig forsvare komfort pakke. Jeg tror du får minst 20 tusen mindre for bil uten.... Men det er bare en mening.

Har selv mest lyst på stoff men stoffkvaliteten ser ikke overbevisende ut på bildene og sett i forhold til interiøret på bilen på Youngstorget så får jeg litt Jysk/Europrisvibber som ikke akkurat trekker opp.
Er jo kommet en god tilbakemelding fra en bruker i USA på at stoffseter var bedre enn skinn, men "en svale gjør ingen sommer".

Er fremdeles usikker selv.

TM

Enig i vurderingen om inntil 20.000 i verditap uten komfortpakke ved salg om 1-2 år. Etter 5-6 år er nok forskjellen halvert, så hvis man ikke liker skinn og ønsker å ha bilen noen år, så er det nok økonomisk fordelaktig å velge basismodellen. Erfaringsmessig vil de første kjøperne foretrekke alt tilgjengelig utstyr, noe som den lille avstemningen kan tyde på.

pilt

Sitat fra: TM på søndag 18. desember 2016, klokken 13:18
Enig i vurderingen om inntil 20.000 i verditap uten komfortpakke ved salg om 1-2 år. Etter 5-6 år er nok forskjellen halvert, så hvis man ikke liker skinn og ønsker å ha bilen noen år, så er det nok økonomisk fordelaktig å velge basismodellen. Erfaringsmessig vil de første kjøperne foretrekke alt tilgjengelig utstyr, noe som den lille avstemningen kan tyde på.
Det gjør jo ikke noe om det er 20 000 i verditap når du sparer 16 000 når bilen kjøpes... Jeg vil egentlig ha stoffseter, men liker ikke alt det lyse. Kjedelig at det ikke er flere fargevalg.  :(
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

Gurba

TM

Det er vel det lyse stoffet vi ikke liker. Originalt...ja, pent...tja, praktisk...nei

Gurba

knut.aulie

Merk at jeg sa MINST 20 tusen [emoji6]

Kan fort bli mer også......

Le

Bare for å si det - jeg vil også ha stoff, men ønsker ikke å ofre Bose :(

Amoss

Sitat fra: Gurba på søndag 18. desember 2016, klokken 18:22
Det går vel an å farge stoff óg. :-)

Det gjør det sikkert, men i dette tilfellet tror jeg nok ettermarked setetrekk i ønsket farge er ett bedre alternativ.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

Sitat fra: Le på søndag 18. desember 2016, klokken 20:20
Bare for å si det - jeg vil også ha stoff, men ønsker ikke å ofre Bose :(

Interessant problemstilling - selv kunne jeg sikkert godt tenkt meg Bose, men så bra er anlegget neppe at jeg ville utsette meg for skinnseter bare for å få det ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA