Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norway is reaching tipping point for electric vehicles [Electrek]

Startet av mfurmyr, fredag 17. februar 2017, klokken 14:14

« forrige - neste »

Zuexi

Sitat fra: Hansi på mandag 19. desember 2016, klokken 22:04
Jeg savner gode bilder av de forskjellige fargene, hvilke bilder har dere brukt som grunnlag for valget deres? Fins det en tråd med gode bilder av de forskjellige fargevalgene fra før?
Såvidt meg bekjent er "Amber Orange" og "Quantum Grey" eksisterende Opel farger idag.
I følge forhandler er det "Sky Silver" som er brukt i materiell (hjemmeside, video og brosjyre) selv om det for meg ser ut som lakken er lysere i konfiguratoren. Liker den slik den fremstår på nettsiden, selv om den fremstår som litt mer lys blå-grå på konfiguratoren.

Når det skal sies, så kjører jeg en "Protonic Blue" BMW i3 idag og den lakken fremsto som mer turkis på alle offisielle bilder fra BMW. Tok likevel sjansen og angrer ikke. Lekker blåfarge! (men nå er min bedre halvdel lei blå biler [emoji1])

Ser for meg å beholde bilen en stund, så vurderer nå Sky Silver som en litt mer tidløs farge. Overraskende få (som har stemt her inne og på FB) som har bestilt den. Ser ut som majoriteten går for koksgrå, oransje og blå.

Jakal

Synes også at Sky Silver er en fin farge, absolutt aktuell og også litt overrasket at ikke flere går for den. Rent logisk skulle en tro at Opel velger den farge i markedsføringsmaterialet som de anser er mest attraktiv for det store publikum. Alternativet er at de ikke hadde produsert biler i andre farger på fotograferingstidspunkt. Jeg venter i hvert fall så nært opptil 11. januar før jeg underskriver kontrakt, i påvente av mere informasjon (ihht farger, tilleggspakker, tester av Bolt osv). Har enda ikke hørt fra selger, kontraktsunderskrift 20.9.16, Skøyen.

Zuexi

Kan Sky Silver være fargen på bil nr. 2 fra Paris utstillingen mon tro?

erato

Du store alpakka! DET var en vanvittig stygg bil det. Trenger noen sterke drikkevarer for å viske bort det monsteret der fra netthinnen.

bno

Synes Brilliant Glory Red(US = Cajun Red Tintcoat*) er fin på den bilen (har valgt QG selv, men...):

* Basically a candy paint, a three stage paint job. You spray a base color, a tint coat and then clear. The tint coat is basically a clear or basecoat clear with a little color, but it still shows the first coat color through, it will be darker the more coats you put on and a bit harder to paint even. The final clear protects it all and gives a surface you can wetsand and buff.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

S4e

Virker som det er en annen rødfarge i Opel konfigurator? Bolt har et mer lilla skjær?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

bno

Ja, enig i det. Derfor litt usikker og la ut et noe elaborert innlegg i så måte, men her er en link til et annet bilde av Bolt i rødt:

http://c1cleantechnicacom-wpengine.netdna-ssl.com/files/2016/09/AltCarExpo2016Bolt2.jpg

TM

Oj, nå ble jeg usikker. Grå metallic ble plutselig veldig kjedelig  ;)

bno

Quantum Grey:

TM

OK, tror jeg lar bestillingen stå uforandret  ;)

AmocoCadiz

Sitat fra: nix på tirsdag 20. desember 2016, klokken 14:00
Selv går jeg for hvit, synes hvitt fremhever bilen best og ser mest sportslig ut i forhold til de andre fargene som virker litt blasse. På hvitt kan en også leke seg med striper og foliering av detaljer. I verste fall helfoliering.

Førstemann med rosa Ampera-E?  :o
Har tro på hvit også, står fint mot de sorte detaljer i designet.
Synes lyse farger klær en litt mindre bil også.

Kriss

Å bestille bil utfra fargene gjengitt på PC-skjermen er uansett litt bingo (søk på kalibrering av PC-skjerm). Mange vil nok få seg en liten overraskelse når de endelig får se bilen de har bestilt. De som vil ha bilen i en etablert Opel-farge, bør ta seg en tur innom nærmeste Opel-forhandler for å se fargen på andre biler.
Ampera e leveres desember 2017

bno

Det støtter jeg. Var innom forhandler selv ift. grå. Var ikke pålager da, men eks. nye MokkaX har QG.

Tom E.

Jeg har bestilt min i hvit farge og med alt utstyr.

bno

Står en QG Mokka X i Kvia i Sandnes. Fargen er noe mørk ja mørke koksgrå :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA