Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norway is reaching tipping point for electric vehicles [Electrek]

Startet av mfurmyr, fredag 17. februar 2017, klokken 14:14

« forrige - neste »

knut.aulie

Heller faktisk mest mot hvit! [emoji15]

Dette fordi det gir fin kontrast mot sorte og blanke detaljer og ikke minst synes stilkonsulenten at Quantum grey så litt mørk ut.

Hvit bil må jo vaskes og poleres mye, men det har jo sine fordeler.

Høres ut som hvit blir temmelig skjelden da [emoji56]

Tilo

Ble Quantum Grey her. Var innom forhandleren for å se om de hadde mer info om fargene. Quantum Grey brukes på andre Opel modeller og de hadde et par biler med fargen inne. Den er lysere enn man får inntrykk av i konfiguratoren. Ser mer ut som fargen i reklamevideoen.

seidl

Tror det blir en stor overvekt av "quantum grey" ute på veiene i sommer  8) Selv vurderer jeg hvit. Har hatt hvit bil før. Så lenge man er glad i vasking / polering / voksing så er det en knall farge  ;)
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Como

pilt

Jeg syns det er kult med litt farge på bilene, så jeg kjøper enten orange eller rød. Syns begge er fine, så det er vanskelig å velge. Men hva er brilliant i forhold til metallic, egentlig?

Jeg/vi kjøper ikke bil for å selge den igjen, så jeg kjøper det jeg har lyst på selv og har dem til de ikke er verd stort uansett. Til nå har vi vært innom hvit Mazda 323, byttet i mørkegrønn Opel Astra, burgunder Mazda 323 som bil nr 2, hvit m/orange striper (ville prøve elbil, så Mazda ble solgt og p106 kjøpt), Opel byttet i mørk blå Peugeot 307sw, og til sist mørk grå Nissan Leaf.

Når jeg ser på bilhistorikken vår, så må det jo bli en Opel på oss nå siden vi har hatt to av de to andre merkene men bare én Opel.  :D
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

Zuexi

Sitat fra: Arha på lørdag 17. desember 2016, klokken 23:23
Sky silver på meg.
Vurderer litt Sky silver selv, men er usikker på hvor "sølv" den er. Kan nesten se litt blå-sølv aktig ut i konfiguratoren. Derav navnet "Sky silver"?
Fant heller ingen bilder av fargen.
Liker sølvfargen de har brukt på bilen i brosjyren sin, samt hjemmesiden, men vet jo ikke om det er Sky silver.

Jan Sørbø

Var i kontakt med Opel. Jeg lurte litt på rødfargen på Amperaen. Han Fortalte at Brilliant Glory Red er rød grunnlakk med klarlakk som topp.

Zuexi

Sitat fra: Jan Sørbø på mandag 19. desember 2016, klokken 12:41
Var i kontakt med Opel. Jeg lurte litt på rødfargen på Amperaen. Han Fortalte at Brilliant Glory Red er rød grunnlakk med klarlakk som topp.
Fikk samme svar selv.
Sky silver skal være fargen fra hjemmesiden og brosjyren.

bno

Sitat fra: Zuexi på mandag 19. desember 2016, klokken 12:56
Fikk samme svar selv.
Var også ute i samme ærend. Det legges flere lag klarlakk for å få frem brilliant effekten.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Jakal

Fine greier, går nok mot rød for å skille meg ut litt (fyrrig farge til en fyrrig fyr  ::). Leste også en artikkel om at fremtidens biler vil være mere fargerike enn i dag.

hansob

Kan det være slik at Bolt og Ampera-e har samme farger men med forskjellig navn? Det ville jo være litt rart om bilene som går på samme samlebånd skulle ha forskjellig lakk.
På Bolt er det en ekstra farge, "Silver Ice Metallic". Denne hadde antagelig vært førstevalget mitt hvis den var tilgjengelig på Opel.
Interessant nok så er det kun rød, blå og orange som har pristillegg på Bolt.

Jeg skal skrive kontrakt i morgen men har ikke landet helt på fargen ennå. Quantum Grey ser jo OK ut, men er kanskje litt i mørkeste laget. Sky silver kunne også være aktuell, men jeg er redd at den har et skjær av lyseblått i seg? Orange er kanskje den peneste på denne bilen, men så var det noe med å holde seg til en "trygg" farge med tanke på salg senere.
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

TM

Sitat fra: Jakal på mandag 19. desember 2016, klokken 16:06
Fine greier, går nok mot rød for å skille meg ut litt (fyrrig farge til en fyrrig fyr  ::). Leste også en artikkel om at fremtidens biler vil være mere fargerike enn i dag.
Gøy med litt farge. Jeg synes bilpressen har skrevet om at det blir mer farge på bilene i årevis, men i praksis kjøper sikkert 70 % sort, grå, sølv eller hvit.

Zuexi

Sitat fra: bno på mandag 19. desember 2016, klokken 14:53
Sitat fra: Zuexi på mandag 19. desember 2016, klokken 12:56
Fikk samme svar selv.
Var også ute i samme ærend. Det legges flere lag klarlakk for å få frem brilliant effekten.
Jeg fikk beskjed om at brilliant lakk var rød grunnfarge med et lag klarlakk, mens det var flere lag på metallic...

Hansi

Jeg savner gode bilder av de forskjellige fargene, hvilke bilder har dere brukt som grunnlag for valget deres? Fins det en tråd med gode bilder av de forskjellige fargevalgene fra før?
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA