Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ladestasjoner.no lagt ned?

Startet av Gurba, fredag 17. februar 2017, klokken 11:13

« forrige - neste »

Gurba

Ser det er endel her inne som er veldig nagative til Opel Ampera e. Er det "evig eies kun et dårlig rykte" som slår til, eller er de redde for at bilen er bedre enn BMW i3'en de selv har? Det er stort sett bare litt simpelt interiør de klager på, men det er tydeligvis nok til at bilen er altfor dårlig for de som er vant til "premium-bil".

1000kwh

Det er bare bakgrunnstøy. Desverre blitt sånn på nettet. De fleste klarer å holde en hyggelig tone selv om man er uenig, men man er bare ute etter å lage kvalme.

Hansi

Jeg har også lagt merke til dette. Tror det er noe på grunn av det med "evig eies kun et dårlig rykte" noe på grunn av at enkelte er relativt innbitte tilhengere av de andre merkene (kanskje spesielt Tesla?) og noe på grunn av at man frykter at Bolt/Ampera-e vil selge i begrenset antall for ZEV credits/positiv markedsføringseffekt ("compliance car").

Personlig ser jeg viktigheten av at Tesla pusher resten av markedet i riktig retning til å utvikle elbiler, men jeg vil ikke rakke ned på Chevrolet/Opel før det eventuelt er bevist at de ikke mener alvor med Bolt/Ampera-e. Jeg håper de mener alvor og vil selge mange, det blir spennende å se neste år :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

knut.aulie

Synes egentlig at det ikke har vært så mye av å "rakke ned" det som kommer er litt frykt for at det blir en billig løsning.
Interiøret er jo ikke noe å rope hurra for så det er helt legitimt .
Mangelen på ACC har det vært veldig fokus på, men det er jo ikke urimelig.
På Facebook har det derimot vært en del mer støy, men det er vel bare å forvente.

TFSE

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 17. desember 2016, klokken 11:53
Synes egentlig at det ikke har vært så mye av å "rakke ned" det som kommer er litt frykt for at det blir en billig løsning.
Interiøret er jo ikke noe å rope hurra for så det er helt legitimt .
Mangelen på ACC har det vært veldig fokus på, men det er jo ikke urimelig.
På Facebook har det derimot vært en del mer støy, men det er vel bare å forvente.
Bra sagt, det är där mitt fokus ligger, interiör och saknad av ACC. Och när de gäller interiör är det skinnklädsel, kvaliteten och stolarna fram.
Har inget annat att klaga på bilen, har inte brytt mig om alla små detaljer som många andra bryr sig om men har lagt vikt på de stora delarna som nämnt.

Och igen, detta är ingen Opel, det är en Chevrolet. Hade verkligen hoppats det skulle varit Opel med deras ljus och säten.

Bilen kommer sälja bra tills det kommer andra bilar med ca samma räckvidd, då kommer denna att bli som nästa Leaf. En billig och säkert väldigt bra bil..

TM

Sitat fra: Gurba på lørdag 17. desember 2016, klokken 10:48
Ser det er endel her inne som er veldig nagative til Opel Ampera e. Er det "evig eies kun et dårlig rykte" som slår til, eller er de redde for at bilen er bedre enn BMW i3'en de selv har? Det er stort sett bare litt simpelt interiør de klager på, men det er tydeligvis nok til at bilen er altfor dårlig for de som er vant til "premium-bil".
Jeg er vel av de som har vært kritiske. Jeg har erfaring med de fleste elbiler, inkludert i3. Det er vel åpenbart at man ikke kan forvente samme kvalitetsfølelse i en Ampera-e, som i tyske e-Golf og i3. Jeg hatt Opel før og har generelt et godt forhold til tysk Opel, men ikke så god erfaring med billige Chevrolet leiebiler. Mye mulig at Ampera-e viser seg å bli en knallgod og driftssikker bil, og derfor har jeg nå en kontrakt på Quantum Grey med begge pakkene, eks. vinterhjul. Kontraktsdato 16.9, Pris 333.200  ;)

TFSE

Tycker också som dig TM, att det är synd att bilen trots allt blev lite dyrare än jag hoppats på mtp storkunde rabatt som du nämnt och som inte fås på ampera-e vs i3.
Ja den kostar mer mtp batteri men detta tror jag kan jämföras ganska direkt med att det är en billig bil med avsaknad av några funktioner, ACC..

LMOR

I forhold til det som er skrevet på i3-forumet, så går ikke det på å rakke ned på Opel. Det er vel ikke så mange som mener at kvaliteten på interiøret på Ampera E er bedre enn i3?

Temaet på tråden var: Er Ampera E en gamechanger?

Det må det få lov til å være uenighet om. Kanskje blir det det, kanskje ikke. Da blir det relevant å diskutere hvor mange som normalt ville valgt i3 eller eGolf, som i stedet velger Ampera E i stedet pga rekkevidden. Eller hvor mange som venter på Tesla 3 vil velger Ampera E i stedet. Om ca 1 år vet vi svaret.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Velkommen innom LMOR ;).
Jeg har som enkelte andre valgt å satse på flere hester i dette elbil-kappløpet.
Uansett hvor mange EV GM klarer / ønsker å levere, så legger de press på de andre produsentene. Det gjør at vi kanskje får en facelift i3 raskere enn vi ellers ville gjort..Kanskje juli 2017 ?  ;)

LMOR

Sitat fra: TM på lørdag 17. desember 2016, klokken 15:43
Velkommen innom LMOR ;).
Jeg har som enkelte andre valgt å satse på flere hester i dette elbil-kappløpet.
Uansett hvor mange EV GM klarer / ønsker å levere, så legger de press på de andre produsentene. Det gjør at vi kanskje får en facelift i3 raskere enn vi ellers ville gjort..Kanskje juli 2017 ?  ;)
Jeg forstår godt at mange vil ha Ampera E, og mange vil ha stor glede av rekkevidden. Men det betyr ikke nødvendigvis at alle vil ha den. BMW er for spesielt interesserte og VW er for massene. Tviler på at verden endrer seg pga en enkelt modell.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

#10
Det er jeg enig i. Jeg tror at elbilene fortsatt vil være mest egnet for lokal transport og bykjøring. Om rekkevidden er 300 eller 500 km, vil det uansett kreve litt planlegging i dra på langtur utenfor tettsteder eller i utlandet. For de som av ulike grunner trenger 2 biler, så vil et stort batteri heller være en ulempe. Det er ikke miljøvennlig, økonomisk fordelaktig eller bidrar positivt til trafikksikkerheten å forflytte 400 kg død vekt på alle småturer. Så i3 har uansett sin berettigelse i markedet, og er unik i sitt market ved å være bygget i plast /karbon og lettmetall. Den bruker også mindre energi enn de fleste andre biler.  Kjenner også at jeg litt ukomfortabel med å betale 10 % mer for en Ampera-e enn en fullt charged i3  ???

LMOR

Det er litt merkelig når den ligger 15% under i USA, spesielt siden BMWer normalt er billigere i USA enn i Europa.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Olemann


Har hatt elbil lenge og ingen merke-snobb, startet med Reva, via trilling og nå i3.   Og har bestilt Ampera-e.
Alle disse er ulike biler, og har man sine absolutte krav vil nok alle disse bilene på enkelte punkt falle gjennom.

At Ampera er mer plastikk enn i3 og mindre premium forventer jeg.  Dog håper jeg Ampera er bedre på det eneste vesentlige punkt i3 er dårlig, nemlig på sidevind-følsomhet i hastigheter over 100.  Trillingen var komplett ubrukelig på dette punktet, Revaen fikk jeg aldri testet over 100 km/t :)

Stort batteri er bra, det samme er mer bagasjeplass og 5 seter.  Rustkasse i jern og ikke kompositt som i3 er nedtur.  ACC er kjekt, men ikke noe must. 

Hadde 2018 i3 blitt lansert nå, levering før jul 2018 og med 45kWt eller mer, så hadde jeg fortsatt vært usikker på valget.
Tesla M3 er jeg redd blir priset med sinnsyke pakkepriser og at innstegsmodellen i praksis er uinteressant, og så er det dette med forsinkelser da...

Stikkkontakt

Sitat fra: LMOR på lørdag 17. desember 2016, klokken 16:52
Det er litt merkelig når den ligger 15% under i USA, spesielt siden BMWer normalt er billigere i USA enn i Europa.

Dette har med dollarkurs å gjøre. BMW-modeller kostet like mange $ når dollaren kostet 5 kroner som de gjør nå. Om dollaren mot formodning skulle falle til 5 kr igjen ville BMWUSA garantert ikke endret prisen og den ville kostet ca 210.000 kroner over there.

Hvordan de unngår at dette slår katastrofalt ut i regnskapet vet jeg ikke, men de har vel sikret seg på en eller annen måte. F.eks lages de store SUVene i USA. På de får man motsatt effekt av eventuelle valutasvingninger.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

02jan

Etter å ha lest igjennom tråden på i3 forum, klarer jeg ikke å se hva som skulle være noe "motstand mot opel" , jeg leser bare sunn diskusjon rundt spørsmålet om amperaE er en "game-changer" eller ikke.


Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA