Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ladestasjoner.no lagt ned?

Startet av Gurba, fredag 17. februar 2017, klokken 11:13

« forrige - neste »

S4e

Sitat fra: TM på lørdag 17. desember 2016, klokken 16:14
Det er jeg enig i. Jeg tror at elbilene fortsatt vil være mest egnet for lokal transport og bykjøring. Om rekkevidden er 300 eller 500 km, vil det uansett kreve litt planlegging i dra på langtur utenfor tettsteder eller i utlandet. For de som av ulike grunner trenger 2 biler, så vil et stort batteri heller være en ulempe.
...

Her føler jeg du glemmer de som ofte kjører 2-3,5 timer hver helg! Ganske mange har en hytte i den avstanden og det frister ikke med ladestopp hver vei til hytta! Tesla er for dyr, men med Ae så har vi endelig et alternativ :-)

Kjører en over 300 km så er det jo en god ide å legge inn en pause. Men på kortere turer er det etter min mening en stor ulempe. Har derfor ventet med lengsel på en bil som Ampera.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

S4e

Sitat fra: Benji_9 på lørdag 17. desember 2016, klokken 12:02
Bra sagt, det är där mitt fokus ligger, interiör och saknad av ACC. Och när de gäller interiör är det skinnklädsel, kvaliteten och stolarna fram.
Har inget annat att klaga på bilen, har inte brytt mig om alla små detaljer som många andra bryr sig om men har lagt vikt på de stora delarna som nämnt.

Och igen, detta är ingen Opel, det är en Chevrolet. Hade verkligen hoppats det skulle varit Opel med deras ljus och säten.
...

Er det ikke litt tidlig å konkludere på setene basert på en testbil?
Ecolite ladestasjon

TFSE

Sitat fra: S4e på lørdag 17. desember 2016, klokken 19:14
Sitat fra: Benji_9 på lørdag 17. desember 2016, klokken 12:02
Bra sagt, det är där mitt fokus ligger, interiör och saknad av ACC. Och när de gäller interiör är det skinnklädsel, kvaliteten och stolarna fram.
Har inget annat att klaga på bilen, har inte brytt mig om alla små detaljer som många andra bryr sig om men har lagt vikt på de stora delarna som nämnt.

Och igen, detta är ingen Opel, det är en Chevrolet. Hade verkligen hoppats det skulle varit Opel med deras ljus och säten.
...

Er det ikke litt tidlig å konkludere på setene basert på en testbil?
Det kan gott hända och det hoppas jag på, men absolut inget indikerar att det blir så!
Dessutom har jag frågat flera Opel representanter och de sa att det finns inget belägg för att påstå att det ska bli bättre på de färdig producerade bilarna.

S4e

Fra tidlig tester av Bolt produksjonsmodell: "Martin Mitchell: I was greatly disappointed in the seats when I sat in the Bolt at the SF Auto Show. The lack of lumbar support, cushion shape and asymmetrical pattern of the covers turned me off. The one I drove today had cloth seats and I found them to be much better than the show car. Not a fan of cloth seats, though, after the numerous stains on my VW Golf seats made them look really dingy.
Rear leg room is phenomenal for such a small car."
Ecolite ladestasjon

TFSE

Sitat fra: S4e på lørdag 17. desember 2016, klokken 20:20
Fra tidlig tester av Bolt produksjonsmodell: "Martin Mitchell: I was greatly disappointed in the seats when I sat in the Bolt at the SF Auto Show. The lack of lumbar support, cushion shape and asymmetrical pattern of the covers turned me off. The one I drove today had cloth seats and I found them to be much better than the show car. Not a fan of cloth seats, though, after the numerous stains on my VW Golf seats made them look really dingy.
Rear leg room is phenomenal for such a small car."
Har läst det där, men detta är ju stoff. Visst vi kan hoppas att det är bättre säten om man väljer stoff, vi kan också hoppas på Opel säten, men allt det där är bara hopp och ingen fakta. Men orkar inte diskutera mer om detta, försöker bara komma med fakta och inte massa drömmar.

Du och många andra ska köpa bilen, var glad för det

kammiz

Motstanden mot selve merket har eksistert helt siden opel begynte å lage kjedelige biler i ca 10 år etter at 90 tallet var ferdig. Før det var det et veldig populært merke. På 80 tallet var det veldig stort å kjøre opel. Jeg tror ikke noen idag misliker opel som merke, hvis det ikke henger igjen fra tidligere. Dagens modeller selger enormt bra i Europa og vinner tester både her og der.

Motstanden er nok som mange her sier, bare av naturlige årsaker. Dårligere seter enn man er vant til feks.

Det jeg synes er litt teit, er å klage på at den ikke er så premium som vw og bmw. Det er jo gjort for å kunne senke prisen så gapet i pris ikke blir for stort. Tviler på vi får se en 60kwh i3 eller egolf til 289.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

knut.aulie

Sitat fra: kammiz på søndag 18. desember 2016, klokken 08:58
Det jeg synes er litt teit, er å klage på at den ikke er så premium som vw og bmw.
Enig.

Spesielt siden det kun er BMW som er premiummerke. VW er mellomklassemerke og basismodellen er absolutt ikke premium. Highline er bra, men det koster......

kammiz

Jeg deler tanken om å tilby dyrere tilvalg på ampera-e da. Men personlig er det kun teknologi jeg savner i ampera-e, ikke følelsen av noe.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

TM

Dette har jo ikke noe negativt forhold til Opel å gjøre. Hvis Opel hadde fått bestemme hadde ikke bilen blitt levert med så dårlige seter. Mulig at de føles bedre i stoff, men da er de til gjengjeld så stygge og upraktiske at jeg redd det vil påvirke annenhåndsverdien mer enn prisen på komfortpakken. Så i praksis er vel innstegsprisen med vinterhjul over 330.000. Så får vi nå se hva en e-Golf ender på etter rabatter, for det er jo hva man betaler som betyr noe. I3 med alt utstyr kan man få ned mot 323.000 med ekte helskinn-interiør, ACC, takluke, alarm,metallic, harman kardon, vinterhjul ++.

Radiobil1

Opel bommet på to ting:
- lagde biler av dårlig kvalitet på 90 tallet, ryktet sprer seg fort.
- prøvde å bli premium merke. Feil strategi. Salg raser i Norge, det samme med ryktet.

Ampera-e er sjansen til å snu trenden.
Setter de ned prisen på Astra 50 000, så kommer volum, og jobbpraten om bil gjør at ryktet bedres!
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

Stikkkontakt

Sitat fra: Radiv på tirsdag 27. desember 2016, klokken 22:59
Opel bommet på to ting:
- lagde biler av dårlig kvalitet på 90 tallet, ryktet sprer seg fort.
- prøvde å bli premium merke. Feil strategi. Salg raser i Norge, det samme med ryktet.

Ampera-e er sjansen til å snu trenden.
Setter de ned prisen på Astra 50 000, så kommer volum, og jobbpraten om bil gjør at ryktet bedres!

Astra er allerede priset som en koreaner til tross for mye mer innovativ teknologi og bedre design(subjektivt selvsagt) Den er MYE billigere enn f.eks Golf, men selger likevel elendig. De ville nok tapt penger så det sang om de satte ned prisen med 50.000. Ex avgift er Astra svært billig i Norge sammenlignet med i andre land.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

AmocoCadiz

Opel satser friskt og tungt fremover med mange nye modeller i sitt modellprogram. (jmfr bl.a. Opelsjefens julekort/presentasjon)

Ampera E vil også gi mye kred som første langrekkevidde elbil i produksjon og faktisk levert, all den tid alle andre lover nye flotte elbiler engang i år 202X

så gode sjanser Opel styrker sitt renome både i Europa og Norge.

Bra å få litt konkuranse og fokus til alternativer en fra kun VW og Toyota.

kammiz

Jeg er ikke direkte enig i at kvaliteten sank spesifikt på Opel på 90-tallet, men designmessig ble det utrolig kjedelige biler fra midt-90 til godt ut på 2000 tallet. Det er mye dårlig kvalitet på 90 tallet, ta feks mercedes, som fortsatt selger bra.

At Opel ikke selger bra generelt i Norge, handler ikke om kvalitet. Det handler bare om at det tar enormt mye tid og arbeid for å snu en trend som startet for så lenge siden. Folk sluttet å kjøpe Opel og hvorfor skal de bytte fra et annet merke til Opel nå? Astra feks, burde knust Golf på salgsstatistikker. Det er enormt mye mer bil for pengene. Til og med biljournalister begynner å se dette. Opel er på vei tilbake og denne elbilen vil nok få veldig mange flere til å få øynene opp for Opel igjen. :)
Thomas Kamrud Jahnsen

TM

Har ingen betenkeligheter med Opel generelt. Men etter å ha studert spesifikasjonene på nye e-Golf så må jeg si at det er kun batteriet og rattvarme som trekker i retning av Ampera-e. Alt annet er enklere så vidt jeg kan vurdere. Sikkerhetspakken og de dynamiske LED lysene på e-Golf med oppvarmet lyktespylere, ACC og nye comfortseter i stoff med justerbar korsryggstøtte er de viktigste forskjellene. Dessuten er karosseriet fullforsinket, og det har vi vel ingen dokumentasjon på at er tilfelle for Ampera-e.

tiger``n

Sitat fra: TM på onsdag 28. desember 2016, klokken 14:01
Har ingen betenkeligheter med Opel generelt. Men etter å ha studert spesifikasjonene på nye e-Golf så må jeg si at det er kun batteriet og rattvarme som trekker i retning av Ampera-e. Alt annet er enklere så vidt jeg kan vurdere. Sikkerhetspakken og de dynamiske LED lysene på e-Golf med oppvarmet lyktespylere, ACC og nye comfortseter i stoff med justerbar korsryggstøtte er de viktigste forskjellene. Dessuten er karosseriet fullforsinket, og det har vi vel ingen dokumentasjon på at er tilfelle for Ampera-e.
Hva med batterivarme og kjøling, dette er en viktig del. Prøv å hurtiglade en e-Golf i 20 minus, går sakte.
At karosseriet er fullforsinket er jeg usikker på hvor stor vekt jeg hadde lagt på, VAG har hatt vesentlige problemer de senere årene med dårlig lakk og rust, mye av det kommer fra innsiden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA