Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feste av nettbrett i baksetet

Startet av nightflare, fredag 17. februar 2017, klokken 10:48

« forrige - neste »

nightflare

Hei,

jeg må ha et ny bil nr 2 og jeg ser på trillingene som et alternativ. Dessverre har jeg litt begrenset med tid før jeg trenger bilen jeg har ikke fått satt meg spesielt godt inn i disse enda.
Når jeg kikker på finn.no så er det spesielt en ting jeg lurer på, er det noen spesielle forskjeller på årsmodellene?
Feks 2011 vs 2014? Er det bedre å kjøpe feks en 2011 modell som har gått 10.000km, eller en 2014 mod som har gått 45.000km?
Er det andre ting jeg bør være spesielt obs på når jeg evt skal kjøpe en av trillingene? :)

Tesla Model S 85
Levert torsdag 18. Desember 2014

automat

De fikk battericeller med bedre levetid og litt større kapasitet i 2013. De franske beholdt gammel rekkevidde fordi de reduserte fra 88 til 80 celler. Mens l-miev fikk liit lenger rekkevidde, samt forvarming
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Myrvang

Har en veldig fin i-On 2011 til salgs. 67.000 km og gode batterier, gode sommer og vinterdekk. :) tenkte meg 75.000,- for bilen. (Skal legge ut annonse med bilder på salgsdelen forumet)

Det du bør sjekke er batteristatus, det gjør du med en app og OBD2, og ellers det vanlige, slitasje, bulker, riper osv, pluss prøvekjøre og høre etter ulyder.

I-miev har fjernkontroll for varmeapparat og 10 km lengre rekkevidde i forhold til de franske (160 vs 150 km), ellers er de stort sett like.



Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

TB

Det er rapportert lite feil på trillinger, men enkelte ting å sjekke er:
- Programvare for BMS.
- Vakumpumpe blir bytta på garanti.
- Reduksjonsgir - skal bli utført sjekk av gir, er dette blitt gjort
- Har vore raportert om feil AC, både mindre feil og større feil som fører til at bilen ikkje fungerer.

Batteri LEV50 vs LEV50N avheng av alder. Den nye typen (..N) skal vare lenger.

Fjernstyrt start av varme finnes berre på iMiev.
Ettermontert kupevarmer, eller fosilvarmer som Eberspächer kan være praktisk.
Varmer kan være ustyrt med mobilstart.

2011 bil er uten garanti. 2014 bil vil normalt ha garanti.
Importbil, vs bil kjøpt ny Norge er greit å avklare.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

nightflare

Takk for svar folkens! Det hjelper :)
Kjenner at i-Miev er mest interessant nå pga fjernstart av varme. Har hatt det i et par år nå og vet ikke om jeg klarer meg uten  ;D
Tesla Model S 85
Levert torsdag 18. Desember 2014

Radiobil1

2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

larsk

Sitat fra: nightflare på mandag 19. desember 2016, klokken 07:51
Takk for svar folkens! Det hjelper :)
Kjenner at i-Miev er mest interessant nå pga fjernstart av varme. Har hatt det i et par år nå og vet ikke om jeg klarer meg uten  ;D

Fjernstart av varme var helt avgjørende for valget for meg.
Angrer ikke ett sekund...

2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

larsk

Sitat fra: Radiv på mandag 19. desember 2016, klokken 09:11
Hvor godt virker fjernvarmen på Mjæu'en?

Har ikke særlig med sammenligningsgrunnlag, da jeg aldri har hatt diselvarmer eller defa;
men den blir varm og kjørelengden blir bedre med oppvarmet batteri

Trilling er jo omtrendt som en uisolert blikkboks; jeg synes den blir varmere når den står i kald garasje (beskytter kun mot vind og regn) enn når den står ute og forvarmes...
2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

pwb

Sitat fra: larsk på mandag 19. desember 2016, klokken 09:48
Sitat fra: Radiv på mandag 19. desember 2016, klokken 09:11
Hvor godt virker fjernvarmen på Mjæu'en?

Har ikke særlig med sammenligningsgrunnlag, da jeg aldri har hatt diselvarmer eller defa;
men den blir varm og kjørelengden blir bedre med oppvarmet batteri

Trilling er jo omtrendt som en uisolert blikkboks; jeg synes den blir varmere når den står i kald garasje (beskytter kun mot vind og regn) enn når den står ute og forvarmes...

Varmer den opp batteriet?

PionerThink

Den varmer jo ikke opp batteriet, men som diskutert i denne tråden så trekker forvarming fra batteriet:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,26382.msg450241.html#msg450241
Da regner jeg med at det "våkner litt" og blir litt temperert kanskje ;D

Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

TB

Det går ein kanal frå klimaanlegget til batteriet, slik at det er mulig å varme / kjøle batteriet. Dette vart omtalt i andre tråder. Etter min erfaring gir det ein viss varme på batteriet.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

larsk

#11
Sitat fra: TB på mandag 19. desember 2016, klokken 22:52
Det går ein kanal frå klimaanlegget til batteriet, slik at det er mulig å varme / kjøle batteriet. Dette vart omtalt i andre tråder. Etter min erfaring gir det ein viss varme på batteriet.

Det er min erfaring også; at batteriet tappes mye raskere når jeg starter med kald bil, enn med forvarmet bil.
Ja, selv når varmen står på fullt i begge tilfeller. De første strekene brukes veldig kjapt ved kald bil.
Så jeg innbiller meg at batteriet blir varmt, eller i det minste varmere, ved forvarming av kupeen...

Btw:
Mulighet for forvarming av kupeen på imiev er uansett en så stor fordel at det er no-brainer hvilken trilling man skal velge.

btw2/OBS: de første imiev'ene hadde ikke forvarming (tror jeg) ?
2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

kaiat

De første iMiev'ene hadde ikke forvarming, nei. Dette gjelder 2011-modellene og tidlige 2012-biler. Disse har svart interiør og Pioneer navigasjon. De som har forvarming, har brune seter og integrert orginalradio.

nightflare

Sitat fra: kaiat på tirsdag 20. desember 2016, klokken 13:39
De første iMiev'ene hadde ikke forvarming, nei. Dette gjelder 2011-modellene og tidlige 2012-biler. Disse har svart interiør og Pioneer navigasjon. De som har forvarming, har brune seter og integrert orginalradio.

Godt å vite når jeg kikker :)
Tesla Model S 85
Levert torsdag 18. Desember 2014

larsk

Sitat fra: nightflare på tirsdag 20. desember 2016, klokken 13:56
Sitat fra: kaiat på tirsdag 20. desember 2016, klokken 13:39
De første iMiev'ene hadde ikke forvarming, nei. Dette gjelder 2011-modellene og tidlige 2012-biler. Disse har svart interiør og Pioneer navigasjon. De som har forvarming, har brune seter og integrert orginalradio.

Godt å vite når jeg kikker :)

Pass på at det følger med fjernkontroll :)

btw: denne ser ut som noe fra 1980, men den funker :)
2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA