Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: ladestasjoner.no lagt ned?

Startet av Bjoris, fredag 17. februar 2017, klokken 09:23

« forrige - neste »

smokey

Oslo-Granada t/r i sommer. Mange SuC-besøk, men ingen slike (eller lignende) meldinger. Uansett antall stalls (selv ikke på de to hvor alle stalls var i bruk da vi var der).
P106 2006-2010
85D levert mars 2016

Øggen

Tenkte å lade til 90% på SC karlstad forrige veke, og da fikk ej ei slik melding om at et gebyr. Stod det kunne bli aktivert OM det blei fullt.
Va berre 3 biler der, og blei til at vi reiste tidligere uansett.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

krl

Er det lovlig å ta gebyr på denne måten uten at det er informert om det på forhånd? Null oppslag på superladerene, ikke noe jeg klarer å finne i dokumentene fra kjøp av bilen etc...

Ordningen er i og for seg grei, men det er en fordel å informere FØR det plinger inn melding om gebyr.


keepitsimple

Jeg fikk gebyr i helgen på Solli i 2-3 min. Ingen aning hvordan det skal faktureres. (ikke full SuC, men den var ganske busy med 8/10 stalls konstant)
Tesla Model S 60D - 2016

Amoss

Sitat fra: keepitsimple på tirsdag 08. august 2017, klokken 19:06
Jeg fikk gebyr i helgen på Solli i 2-3 min.

Hmm... Slik jeg har forstått det så skal det være umulig å få gebyr for kun 2-3 minutter. Mener du at du flyttet bilen 2-3 minutter etter ferdigladet, eller 2-3 minutter etter at fem-minutters perioden etter ferdigladet?

Slik jeg har forstått det - korriger meg gjerne om jeg tar feil - så løper gebyret fra bilen er ferdigladet. Men flytter du bilen innen 5 minutter så slipper du å betale. Men har det gått seks minutter fra ferdigladet så får du gebyr for 6 minutter.

Så om du flyttet bilen 2-3 minutter etter ferdigladet, så har du ikke fått noe gebyr. Var det 2-3 minutter etter 5-minutteren - altså 7-8 minutter etter ferdigladet - så skal du ha fått ett gebyr på 7-8 minutter.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Philip Marlowe

Jeg synes det er veldig bra at Tesla gjør dette for å få sjåførene til å flytte ferdigladede biler så raskt som mulig.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

keepitsimple

Sitat fra: Amoss på onsdag 09. august 2017, klokken 01:06
Sitat fra: keepitsimple på tirsdag 08. august 2017, klokken 19:06
Jeg fikk gebyr i helgen på Solli i 2-3 min.

Hmm... Slik jeg har forstått det så skal det være umulig å få gebyr for kun 2-3 minutter. Mener du at du flyttet bilen 2-3 minutter etter ferdigladet, eller 2-3 minutter etter at fem-minutters perioden etter ferdigladet?

Slik jeg har forstått det - korriger meg gjerne om jeg tar feil - så løper gebyret fra bilen er ferdigladet. Men flytter du bilen innen 5 minutter så slipper du å betale. Men har det gått seks minutter fra ferdigladet så får du gebyr for 6 minutter.

Så om du flyttet bilen 2-3 minutter etter ferdigladet, så har du ikke fått noe gebyr. Var det 2-3 minutter etter 5-minutteren - altså 7-8 minutter etter ferdigladet - så skal du ha fått ett gebyr på 7-8 minutter.
Usikker, men jeg fikk en melding om at nå får du gebyr på mobilen, så kona løpte ut å flyttet den.. :) Forøvrig syns jeg dette tiltaket er meget bra. Lurer mest på hvordan jeg faktisk skal betale.
Tesla Model S 60D - 2016

Amoss

Sitat fra: keepitsimple på onsdag 09. august 2017, klokken 15:28
Usikker, men jeg fikk en melding om at nå får du gebyr på mobilen, så kona løpte ut å flyttet den.. :) Forøvrig syns jeg dette tiltaket er meget bra. Lurer mest på hvordan jeg faktisk skal betale.

... og det er jo strengt talt korrekt fra bilen er ferdigladet. Så da antar jeg at du/dere/hun rakk det innen 5 minutter og gebyret ble droppet. :)

Skal heller ikke her si noe sikkert, men opprinnelig ble det sagt at dette ville bli presentert kundene i sammenheng med neste service-time. Ellers leste jeg om en på andre siden av dammen som hadde funnet dem under "My Tesla" siden, og fikk betalt dem der. Forøvrig den eneste jeg har lest om som har fått og betalt disse så langt.

Tiltaket er jeg enig i at kan være smart, men sitter her - som litt utenforstående - og føler at 5 minutter er litt knapp tid. Legg på 5 minutter uten gebyr ført, så de 5 minuttene der gebyret ruller men som blir droppet om du rekker det innen nye 5 minutter. Altså så man har 10 minutter på seg før gebyret er reellt. Men på den annen side hadde jeg stått i kø og ventet på ledig lader hadde jeg vel syntes at selv 5 minutter var for mye ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

turfsurf

Man får jo varsel når bilen er nesten ferdigladet og, det er da du skal gå ut og flytte bilen.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

cra

Syntes det var litt ivrig å si at "station is busy" når det bare var halvfullt en liten stund. Jeg løp for å flytte bilen, og sjekket status i mellomtida. Oppdaga da at jeg hadde glemt å stille opp hvor mye jeg skule ha far noenogsytti% i daglige, så ladinga starta igjen. Trengte mer siden vi var på langtur uansett, og dro videre før det kom noen flere meldinger.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA