Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: ladestasjoner.no lagt ned?

Startet av Bjoris, fredag 17. februar 2017, klokken 09:23

« forrige - neste »

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Veggen


fonberg

Sitat fra: Veggen på torsdag 05. januar 2017, klokken 08:32
Dette burde medført inntauing for eiers regning.
Ikke OK [emoji35]

Skal man ha hjemmel for å taue bort, antar jeg plassen må være skiltet med tidsbegrenset parkering, f.eks type maks 45 min og mulig konsekvens om makstiden ikke overholdes.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Softblue

Da gjenstår bare problemet med de som parkerer på ladeplasser uten uten å lade. De som bruker dem som parkeringsplasser. Forundrer meg over at at folk ikke parkerer foran pumpene på Shell og Circle K for å gå på handletur, men så snart de får seg elbil så er det greit å okkupere en ladeplass.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Lynet

Når jeg har ladet der har det alltid vært en eller to taxier der. Så jeg må spørre om noen av de nedsnødde var taxi?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Bjoris

Ta nr og finn eier! Send høflig melding om at dette ikke er greit og minn om kostnaden som jo må bli gigantisk om bilene står der i ukesvis!!!

Er det ingen respons eller avvisning så hadde jeg ikke nølt med å legge dem på Face til spott og sped!!!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Christopher Neumann Ruud

Jeg er redd det ikke holder. Lier er fult av folk som sitter og knotter på mobilen med 350tKm+ på batteriet samtidig som det står 3-4 biler i kø. Så lenge de holder seg til under 100% lading så merker ikke folk uten skam i livet noe til det.

ladov

En enkel teknisk løsning på det er hvis bilen kun lader over 98% om den står på saktelading, står du på hurtiglader kan bilen melde 'lading ferdig' fra 98%. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

spirrevipp

Hadde vært utrolig kjekt å kunne gå på en nettside og få fullstending oversikt over en ladestasjon. Hvilke plasser som er i bruk, ladehastighet, hvor lenge ladingen har pågått, hvor mye kapasitet som er tilgjengelig på evt. ledige plasser slik at man kan velge den med mest kapasitet... men det kommer vel neppe.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

cra

Eneste problemet jeg ser med det er personvernet; man kan få informasjon om når noen kom etc.

Men live info om ledige palsser, samgt en anbefaling om hvilken palss det vil være mest gunstig å sette bilen på (gjerne basert på infoen du nevner, utregnet av en algoritme) hadde vært veldig najs. :)

Og det burde ikke være noe i veien for å trekke det enda lenger, og la bilene selv styre køinga. De er jo tilkoblet nett, så hvem som kom først/sist kan systemet fint vite. Kanskje kan det til og med optimalisere køen basert på destinasjoner man har i GPS, hvir mye som er igjen på batteriet/hvor mye man trenger osv.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ellemelle

Sitat fra: cra på fredag 06. januar 2017, klokken 11:02
optimalisere køen basert på destinasjoner man har i GPS, hvir mye som er igjen på batteriet/hvor mye man trenger osv.
Det hadde nok ikke tatt lang tid før noen hjemmeladere hadde funnet ut hva som var det optimale målet å sette i navi for å komme først i køen og få raskest lading. Når ladingen er ferdig kan man legge inn det egentlige målet i navien.

En enkel ting som Tesla ihvertfall burde få til, er å vise hvilken av de ledige stallene man bør velge.
Når 1A, 2A, 3A og 4A er opptatt, så blir det for dumt at man må prøve seg gjennom 1B-4B for å finne ut hvem som gir mest.

RaBalder

Sitat fra: Lynet på torsdag 05. januar 2017, klokken 21:27
Når jeg har ladet der har det alltid vært en eller to taxier der. Så jeg må spørre om noen av de nedsnødde var taxi?
Det klarte jeg ikke å se pga. snø.

Hadde helt sikker kunnet sett på siden av bilene om det var taxi, men de representerte bare to opptatte ladeplasser for meg.

Og all snøen indikerte at det ikke var snakk om en opplading fra 0-95%. Selv om dem skulle pines opp på 100%, så burde dem vært ferdig lenge før dem ble fullstendig nedsnødd.

LA-Thing

Fikk noen meldinger om dette i sommerferien:


Skyldes at det som regel tar lengre tid å bestille mat, få mat og spise mat enn det tar å lade. I de to tilfellene jeg fikk slike varsler var stasjonen langt fra 'busy', 2 av 6 eller 2 av 8 ladepunkter i bruk, iberegnet meg selv.

Møtte en tesla-jente på SuC Irscheberg, hun var utplassert der for å jage vekk fossilbiler og samtidig intervjue Tesla-eiere. Hun forklarte at gebyr ble ilagt kun dersom stasjonen var (nesten) full. Kan ikke se at jeg er blitt belastet noe så langt. Forøvrig bra at Tesla er bevisste på tyskernes svake forståelse for ladestasjoner; så flere som parkerte på ladeplassene uten å stusse over ladesøylen med lysende Tesla-logo eller at det stod biler ved siden av med en kabel tilkoblet.

Noen som faktisk er blitt belastet for dette parkeringsgebyret?

Har ingenting imot dette gebyret, tror det kan være en god løsning for å øke tilgjengeligheten til Superladerne.
Drammen, Tesla Model S #2510

krister461

Hmm. Jeg fikk aldri noen slike meldinger i ferien til tross for at bilen fulladet på SC flere ganger (dog alltid mindre enn halvfullt med biler).

Ellemelle

Du får meldingen hvis det er mindre enn 4 ledige stalls. Det betyr at på plasser med bare 4 stalls, vil du få meldingen selv om du står alene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA