Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Importere Mercedes B?

Startet av ElTorro, torsdag 16. februar 2017, klokken 19:50

« forrige - neste »

ElTorro

Det er et annet innlegg også om forvarming, men det handlet mest om ACC, derfor åpner jeg en ny tråd som kun skal omhandle forvarming / kjøling.  Dette er et sentralt punkt her i kalde nord.

1) Er det mulighet til å programmere forvarming/ kjøling til faste tider hver dag gjennom uken, f.eks når man skal TIL jobb, og når man skal FRA jobb ?

2) Er det mulighet til å starte forvarming / kjøling fra App på telefon ?

3) Er det mulig å starte forvarming / kjøling UTEN av bilen er koblet til strøm ?
> Th!nk City 2010 mod. m/Litium ion batteri.  110.000 km pr. 01.01.2019.  Montert Webasto bensin.
> Nissan Leaf US 2015 mod
> Opel Ampera-e levert 14.06.17

Sverre Grevskott

Svar på 1 + 2, Ja!
‐ Charge Start and End Times
Status
‐ Full Week of Time Based
Delayed Charging Status
3: har ikke sett noe rundt det enda..
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

ElTorro

Sverre:  Snakker du nå om LADING eller å starte varmeapparat / aircondition ?
> Th!nk City 2010 mod. m/Litium ion batteri.  110.000 km pr. 01.01.2019.  Montert Webasto bensin.
> Nissan Leaf US 2015 mod
> Opel Ampera-e levert 14.06.17

bmw2002


ElTerje

Hva med varme på batteriene?
Ser noen har dette for å øke rekkevidden ytterligere.

Sverre Grevskott

den har både varming og kjøling av batteripakken :)
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

kammiz

Jeg tror den kan startes/varmes uten å være tilkoblet. Volt kan det. Og i manualen til bolt står det at batteriet kan gå tomt hvis man bruker denne funksjonen.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

TM

Jeg har ikke sett noe om det kreves et betalt abonnement for å styre forvarming og lading via app. Noen som vet dette ?

knut.aulie

Min selger var 100% sikker på at du har forvarming på app uten abonnement

bmw2002

Du trenger ikke betale abonnement for forvarming.

Uansett er det første året inkludert.

TM

Sitat fra: bmw2002 på søndag 18. desember 2016, klokken 13:15
Du trenger ikke betale abonnement for forvarming.

Uansett er det første året inkludert.
Hvor finner dere dette. Hvis de oppfatter dette som omstart-tjenester, så vil det tydeligvis kreve et betalt abonnement. Det er naturlig at wifi koster penger, men ikke styring av varme og lading.

H) OnStar-tjenestene krever aktivering og er underlagt mobilnettverksdekning og -tilgjengelighet.

Tjenesten Wi-Fi krever en konto hos spesifikk nettverksoperatør, og kostnader vil påløpe etter en gratis prøveperiode. Wi-Fi i Norge er ikke tilgjengelig fra start, og lanseringstidspunkt vil kommuniseres senere. Sjekk www.opel.no/onstar for detaljer om tilgjengelighet, dekning og kostnader, eller spør Opel-forhandleren.

ElTorro

Hei, ser at dette har dukket opp i en annen tråd, så jeg tar fram igjen mitt innlegg:

1) Er det mulighet til å programmere forvarming / kjøling til faste tider hver dag gjennom uken, f.eks når man skal TIL jobb, og når man skal FRA jobb ?
> Th!nk City 2010 mod. m/Litium ion batteri.  110.000 km pr. 01.01.2019.  Montert Webasto bensin.
> Nissan Leaf US 2015 mod
> Opel Ampera-e levert 14.06.17

bno

Ser ut som dette ikke er mulig. Men mye annet interessant som å legge inn strømpris ratet og ennet. Man har tilsynelatende brukt mange programerinstimer på akkurst denne meget viktige funksjonen som de fleste sikkert har behov for. :o Tullinger
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Arha

I OnStar står det "Start batteriforberedelse" på knappen jeg regner med er til forvarming.  Antar dette betyr at både kupe og batteri varmes ved bruk av denne, men er ikke så lett å teste når batteritemp ikke er mulig å se.  Noen som vet dette?
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

bno

#14
 Håper noen av disse selskapene ikke konker, for det kan da ikke være noen statshemmelighet dette med programmert klima burde da være en absolutt selvsagt ting nå¿. Tullinger 8) Får da sende en læregutt ut med nøkkelen ved passelig anledning er vel tanken bak. Sysselsetting på godt solidaritets norsk. :o Men klart redder vel jordkloden på denne måten. Eller de har tenkt at det skal være del av en kommende facelift og har spart seg til da. Det er da slik de tenker. Nå har ikke jeg behov for denne funksjonen i noen nevneverdig grad da jeg har mest glede nå som pensjonist å lytte til kjinninga av motorer en kald vintermorgen å isskrapinga som er et tidsfordriv for fossilhodene i det jeg drar dyna godt over håve he, he Men jeg er solidarisk med å hyler je ...

Edit: Bare kø....om noe skulle tro noe annet :P
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA