Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nå eller senere?

Startet av jeanettevs, onsdag 15. februar 2017, klokken 20:41

« forrige - neste »

jeanettevs

Hei,

Onsdagskveld ble bilen vasket/spylet og på torsdagskveld da jeg skulle kjøre bilen fikk jeg ikke kjørt den. Det vil si, den starter (radio og alt er på), men jeg får hverken rygget eller kjørt bilen. Batteriet  viser 100%. Er det noen som vet hva dette kan være og hvordan jeg løser dette problemet?

Mvh
Jeanette

rolandvg99

Fastfrossent håndbrekk? Dersom du har en Leaf med elektrisk håndbrekk er det anbefalt å IKKE bruke håndbrekk etter vask i kuldegrader. Det fryser fast.
"I like soul with a capital S"

jkirkebo

Sitat fra: jeanettevs på torsdag 15. desember 2016, klokken 21:24
Hei,

Onsdagskveld ble bilen vasket/spylet og på torsdagskveld da jeg skulle kjøre bilen fikk jeg ikke kjørt den. Det vil si, den starter (radio og alt er på), men jeg får hverken rygget eller kjørt bilen. Batteriet  viser 100%. Er det noen som vet hva dette kan være og hvordan jeg løser dette problemet?

Mvh
Jeanette

Får du det grønne bil-ikonet med toveis pil over i dashbordet? Hvis ikke kan du forsøke en sak som har hjulpet meg et par ganger:

- Sørg for at bil er låst og ikke tilkoblet lading
- Start forvarming via app
- Stopp forvarming via app
- Lås opp og prøv å starte bilen igjen
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jeanettevs

Håndbrekket er ikke på, det har jeg sjekket. Jeg kan forsøke forvarmingstipset du sier her. Forhåpentligvis funker det. Det er en 2014 modell som kun har kjørt 20.000km så håper det ikke er noe feil med batteriet. Kan oppdatere her hvis jeg finner en løsning. Takk!

Sele

Dette er et dumt spørsmål men siden du sier at radio er på,du holder selvsagt foten på bremsen og trykker den inn før du trykker på startknapp?

jeanettevs


Ebe

Får du opp der grønne "klar-til-å-kjøre"-lyset i displayet?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

jeanettevs

Hei igjen. Den startet plutselig igjen. Jeg tror muligens det kan være at bremseklossene frøs fast etter vasken. Det er i allefall løst nå :)

Bondeknøl

Helt normalt at klossene fryser fast hvis ikke du kjører etter at du har spylt bremsene. Lurt å ta en liten kjøretur med litt bremsing etterpå før en parkerer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA