Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av ProsjektX, onsdag 15. februar 2017, klokken 14:47

« forrige - neste »

ProsjektX

Noen som har erfaring med det i det siste? I følge hjemmesidene skal det være 165 plasser, men hvor "trangt" om plassen pleier det å være der? Skal ut å reise på lørdag og tenker å bruke elbilen for første gang dit. Og det er kun schuko stikk det er snakk om overalt?
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

ThinkGeo

Finn fylgjande informasjon på ladestasjoner.no:

Offentlig,   P-avgift, Flyplass, Ubegrenset tid, Åpen 24/7
16 A overalt, Vanlig (kontakt).

40 punkt på Felt F, plan 2 like innenfor hovedinnkjøringen. 37 ladepunkt på Felt L og Felt K plan 3.

NB: Det er inført ladeplikt Skiltet Parkering for lading av elbil
Tlf 64811980 oslo.lufthavn@europark.no
ThinkGeo
Think City 2010 - EnerDel Lithium

pudderjagar

Eg skal på vinterferie i februar. Fekk reservere fast ladeplass hjå "Gardermoen Parkering" til 480 kr for 1 veke.

Då kan eg ankomme med tomt batteri, lade fullt og sette på timeren slek at eg har isfri bil når eg skal heim igjen
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Nuvolari

Tidlig på morgenen er det lett å få plass men blir raskt fullt. Ville ikke basert meg på ladeplass om jeg kom etter 8.30.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Dexter

Stort sett fått plass der, men 10% av dem som står der pleier ikke å lade.

ProsjektX

Sitat fra: Dexter på fredag 16. desember 2016, klokken 09:24
Stort sett fått plass der, men 10% av dem som står der pleier ikke å lade.
Virkelig? Helt utrolig. Nå står det vel klart å tydelig at det er plasser for lading, så da burde Europark virkelig rydde opp av og til med borttauing og gebyrer...
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Nugatti

Sitat fra: pudderjagar på torsdag 15. desember 2016, klokken 18:35
Då kan eg ankomme med tomt batteri, lade fullt og sette på timeren slek at eg har isfri bil når eg skal heim igjen
Smartere for bilen sin del å time så den lader fullt rett før du skal bruke den, fremfor å stå i mangfoldige kuldegrader med fullada batteripakke, vel?

Orbit

Sitat fra: Nuvolari på fredag 16. desember 2016, klokken 08:18
Tidlig på morgenen er det lett å få plass men blir raskt fullt. Ville ikke basert meg på ladeplass om jeg kom etter 8.30.

Tilfeldig sample fra i dag (mandag) kl 10:00. Ca 60-70% av plassene var i bruk (og de aller fleste ladet  8) ). Det var ledige plasser både på plan 2 og 3; på plan 3 var det ledige plasser nærmere heis/trapp enn i etasjen under.

Slik parkeringshuset er lagt opp, er det enklere å komme seg fra plan 3 til 2 i nærheten av ladeplassene enn omvendt. Så dersom en mistenker det å være nesten fullt, er det best å kjøre rett opp til plan 3 etter innkjøring (3K, 3L, 3M). Det er relativt bra merket med egne skilt til ladeplasser. Dersom det er fullt på plan 3, bruk utkjøringsrampen en etasje ned til plassene på plan 2 (2F).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

pudderjagar

Sitat fra: Nugatti på fredag 16. desember 2016, klokken 11:01
Sitat fra: pudderjagar på torsdag 15. desember 2016, klokken 18:35
Då kan eg ankomme med tomt batteri, lade fullt og sette på timeren slek at eg har isfri bil når eg skal heim igjen
Smartere for bilen sin del å time så den lader fullt rett før du skal bruke den, fremfor å stå i mangfoldige kuldegrader med fullada batteripakke, vel?

Dette styrer elektronikken i bilen. Renault sin anbefaling er at den alltd er tilkobblet.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA