Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: ConnectedDrive

Startet av Fredde, tirsdag 14. februar 2017, klokken 22:44

« forrige - neste »

02jan

Du får vise til dokumentasjon, hvor i3 testet i 2013, ikke kan stå inne for de poeng og stjerner euroncap ga den gangen.

* i alle de årene jeg har hatt i3, har du rakket ned på i3 i enhver anledning, og da utenfor dette i3 forum.

Når du nå er her inne, så stiller jeg spørsmål til hvilken agenda har du ?
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

LMOR

Sitat fra: moby666 på søndag 18. desember 2016, klokken 17:35
Kravene i euroncap har blitt skjerpet de siste årene så i3 hadde nok ikke fått 4 stjerner og den scoren i dag. Mer sannsynlig hadde den fått 3 stjerner og lavere score.

Det er heller ikke riktig å sammenligne score fra en klasse til en annen. Tesla er nok en vesentlig sikkrere bil enn i3.
Dette er bare tull. Du uttaler deg om ting du ikke har greie på. De endringene som er gjort, ville gitt i3 fem stjerner i dag.
Og testene er de samme om det er liten eller stor bil. En forventer bare høyere poeng med en stor bil. MB E over er tatt etter Tesla...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Gurba

5 stjerner i en bilklasse er ikke det samme som 5 stjerner i en annen bilklasse. Det har vært understreket i så godt som alle krasjtester jeg har lest. En kompaktbil med 5 stjerner er ikke nødvendigvis (og mest sannsynlig ikke) like sikker som en storbil med 5 stjerner.

TM

#93
Testene utføres mot faste hinder, og en tung bil vil naturligvis overføre mer kraft til en liten bil i eksempelvis en frontkollisjon. Men nå er vi vel langt utenfor temaet  ;)

http://www.theaa.com/motoring_advice/euroncap/euroncap-faqs.html#groups

Tror ikke det bli noen konklusjon i denne tråden. Noen liker moren og noen datteren  ;D

LMOR

#94
Sitat fra: Gurba på søndag 18. desember 2016, klokken 18:21
5 stjerner i en bilklasse er ikke det samme som 5 stjerner i en annen bilklasse. Det har vært understreket i så godt som alle krasjtester jeg har lest. En kompaktbil med 5 stjerner er ikke nødvendigvis (og mest sannsynlig ikke) like sikker som en storbil med 5 stjerner.
Jeg har ikke nevnt stjerner. Poengene er de samme, men det forventes mindre av en mindre bil, derfor får de lettere 5 stjerner.

Vi er langt utenfor temaet i tråden TM, men nå er vi inne på noe som er relevant for i3, siden det spres feil informasjon.
(ellers var poenget som ble tatt opp, pole testen, og den er det ikke forskjell på om det er liten eller stor bil, siden stolpen står i ro)

Bør legge både diskusjonen om sikkerhet og Ampera død, hvis ikke nye fakta kommer på bordet.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

JorgenM

Dere er langt utenfor temaet, et tema som i tillegg er postet på helt feil sted på forumet  ;D
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

automat

Hvis AE ikke hadde blitt lansert på Paris-messa i høst. Hadde:
Renault hatt det så travelt med å lansere 40kwh i Zoe?
VW varslet batterioppdatering inne i et modellår, rett før facelift?
Hyundai varslet batterioppdatering bare ett år etter at ionic ble lansert?
BMW varslet 120ah batteriet så kort tid etter 90ah?
Nissan fått press på seg til enda en batterioppdatering på leaf, når det egentlig er ny modell man venter på?

AE er en gamchanger fordi den viser de andre bilprodusentene at 30KWh ikke er nok. Den knuser alle de andre, og tvinger de til å svare med batterioppgraderinger så raskt de bare klarer.
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

LMOR

#97
Du glemte at Tesla 3 allerede var introdusert lenge før, med nesten 400 000 forhåndsbestillinger. Det var en gamechanger, og alt annet inkl Ampera E er er svar på det.

At i3 sannsynligvis kommer med 120Ah i 2017/2018, finner du her i forumet allerede nevnt i 2014.

I juli kom det lekkasjer om at den kommende hel-elektriske BMW 3 vil ha en 90kWh batteripakke. I motsetning til Tesla og GM som lanserer bilene mer enn 1 år før de kan leveres, så lanserer BMW bilene bare noen få måneder før de kan leveres.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

tiger``n

Sitat fra: LMOR på søndag 18. desember 2016, klokken 20:43
I motsetning til Tesla som lanserer bilene mer enn 3 år før de kan leveres
Minst

LMOR

Kanskje vi skal besøke denne siden igjen om et år heller, eventuelt flytte diskusjonen til en annen del av forumet, hvis dette ikke har noe med i3 å gjøre?

By definition game changers happen, they exist, they have life. They don't lurk in the shadow-lands of the ethereal and esoteric, they become reality.
If it's not scalable it's not a game changer. True game changers are built with velocity and sustainability in mind.


Skal gi meg nå, har prøvd å få frem at det skal mer til å bli en gamechanger. Tesla 3 ligger best an, men kan fremdeles feile. Ampera E "kan" vise seg å bli en gamechanger. Men en kan altså ikke bli det basert på å love noe de ikke kan holde, eller ved å tape penger over tid.

BMW med den mest verdifulle merkevaren innen premium segmentet har nok ikke noe behov for å være med på et race der en skal tape penger for å få markedsandeler innen elbilmarket.

For de som er interessert i BMW sin innovasjon og planer videre, så er investor-rapportene interessante. Har fulgt med i flere år, og jeg ser ikke så stor endring, slik som journalistene vil ha det til. Denne er fra mai, før Ampera E.

i-satsningen er ikke sammenlignbar med Ampera E, den har aldri hatt fokus på mest mulig kWh på batteriet:

https://www.bmwgroup.com/content/dam/bmw-group-websites/bmwgroup_com/ir/finanzberichte/pdf/en/BMW%20Investor%20Presentation%20May%202016.pdf
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ferry

Sitat fra: JorgenM på søndag 18. desember 2016, klokken 18:31
Dere er langt utenfor temaet, et tema som i tillegg er postet på helt feil sted på forumet  ;D

Det er en aktuell tråd her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,31089.0.html  Emnet er interessant nok i seg selv.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA